نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

۱۴ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

باید دانست که کفپوش‌ ها یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون و چیدمان منازل هستند که علاوه بر زیبایی و جذابیت ، باید احساس آرامش و راحتی را برای ساکنین خانه فراهم کند . معمولا اغلب طراحان دکوراسیون، از پایه‌ای‌ ترین عنصر محیط  که همان کف است ، شروع به طراحی و انتخاب مبلمان و مصالح می‌ کنند . بهتر است بدانید که انواع کفپوش به زیبایی و جذابیت محیط منزل  و دکوراسیون می ‌افزاید .

تا حدودی آگاه هستید که در زندگی امروزی ، تصور مکانی بدون کفپوش غیر ممکن است . انواع فرش و موکت‌ها ، انواع پارکت‌ ، سنگ ، کاشی ، سرامیک و غیره  به طراحان و معماران حرفه ای این  اجازه را می دهد تا به راحتی محیط را زیباتر و جذاب تر کنند .

 در ادامه ویکی سرا تمایل دارد تاریخچه این محصول و مدل های فوق العاده زیبا و خاص کفپوش ها را به شما عزیزان معرفی کند .

 

کفپوش چیست ؟

کفپوش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۰۰ ، ۰۹:۱۳
نگار محمدی

اصولا طراحی دکوراسیون فضاهای اداری از اهمیت بسیار بالایی نیز برخورداراست ، زیرا ارباب رجوع در این فضاها؛ بسیار رفت وآمد دارند . همچنین اصول دکوراسیون اتاق مدیریت باید به گونه‌ ای باشد که ذهن را آرام کند و باعث ایجاد استرس برای کارکنان نشود . درحقیقت نحوه چیدمان محیط‌های اداری؛ اصلا کار سختی نیست و اگر یک‌ سری نکات کلیدی و اصول مهم را در نظر بگیرید، می‌توانید بهترین دکوراسیون را برای خود به وجود آورید .

دکوراسیون اتاق مدیریت بسیارمهم واساسی است. بنابراین باید قبل ازهر کاری اهدافتان را ازانجام طراحی مشخص کنید تا دکوراسیون را براساس آن پیش ببرید . توجه به سیرکولاسیون بین فضاها بسیار مهم و با ارزش است .

این نکته را درنظرداشته باشید که مسیرهای ارتباطی نباید به گونه ای باشند که رفت و آمد پرسنل با هم تداخل داشته باشد . تمامی پرسنل باید به اتاق مدیریت دسترسی کافی داشته باشند . اتاق مدیریت بر حسب ابعاد و اندازه می تواند در برگیرنده یک میز جلسات باشد . طراحی و دکوراسیون اتاق مدیریت بسیار امر مهم و قابل توجهی است ، چرا که اکثر جلسه های کاری در این اتاق برگزار می شود .

دکوراسیون اتاق مدیریت

دراین مقاله ازویکی سرا تمایل داریم نکات و اصول طراحی و چیدمان اتاق مدیریت را برای شما خوانندگان گرامی شرح دهیم .

ویژگی و خصوصیات اتاق مدیریت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۰۰ ، ۱۵:۳۲
نگار محمدی


بطور کلی ، اگر قصد داشته باشیم ، سوالی مانند اینکه دکوراسیون امروزی یا همان معاصر چیست را پاسخ دهیم باید به این سؤال که مد چیست و اینکه چرا به چنین دکوراسیونی مد روز می‌گویند باز گردیم. این تعبیر را با دکوراسیون مد روز نیز می‌توانیم پیش ببریم؛ چرا که کلمه مد بیشتر برای عموم جا افتاده است و بیشتر این اصطلاح را می شناسند .

درهمین حیطه  ؛ طراحان برای اجرا و پیاده سازی این سبک دکوراسیون داخلی از عناصر و رنگ هایی مربوط به زمان حال استفاده می کنند .

گفتنی است که این سبک هر روزه دستخوش تغییراتی متغیر می باشد و دارای یک الگوی ثابت نیست . باید بدانید و آگاهی لازم را داشته باشید که کلمه معاصر به معنای عصر حاضر و امروزی است ، بدین منظور ، طبیعی است که برای پیاده سازی و اجرای این سبک طراحی دکوراسیون امروزی از وسایل مد روز استفاده شود . در این مقاله از ویکی سرا می خواهیم شما خوانندگان محترم را با این سبک خاص آشنا نمائیم .

 

دکوراسیون امروزی یا همان معاصر :

دکوراسیون معاصر

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۰۰ ، ۱۵:۴۱
نگار محمدی

شایان ذکراست که بدانید ، دکوراسیون وینتج یک نوع سبک محبوب و دوست داشتنی است که طرفداران بسیاری دارد . دقت داشته باشید که دراین سبک پرطرفدار و جذاب ، با استفاده از وسایل قدیمی و نوستالژیک خانه را دکوراسیون و چیدمان می کنند . دراین مواقع باید دانست که سبک وینتج قاعده و قانون خاصی ندارد و اجرای آن بسیار مقرون به صرفه و مناسب برای خانه شما عزیزان می باشد  .

سبک دکوراسیون وینتج

عمدتا در سبک وینتج ، پارچه های گل گلی ، وسایل قدیمی، کاغذ دیواری هایی با الگوهای پیچیده و زیبا از زیر شاخه های این سبک دکوراسیون داخلی بینظیر است . ویکی سرا در این مقاله می خواهد ، شما خوانندگان عزیز وارجمند را با دکوراسیون وینتج آشنا کند .

 دکوراسیون وینتج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۰۰ ، ۱۴:۵۲
نگار محمدی

معمولا همه ما می خواهیم که یک دکوراسیون منظم و مرتب داشته باشیم ، باید دانست که نظم و نیز الگوهای ساده و درعین حال خاص از نشانه های بارز سبک مینیمال دکوراسیون داخلی است . در این مقاله ویکی سرا می خواهیم به تعریف واقعی این سبک بپردازیم و پی ببریم طرفدار این سبک چه اشخاصی هستند و این سبک چه ویژگی هایی دارد . با ما همراه باشید .

 

سبک دکوراسیون مینیمال

درهمین راستا ، ریچارد هالووی (Richard Holloway) طراح و معمار فرانسوی بر این عقیده بوده است که مینمالیست بر سادگی ، وضوح و یکتایی اشاره دارد . در مجموع با استفاده از این سبک میتوانید به زندگی خود قدرت، نشاط و شادی ببخشید و از تماشای محیط زندگی خود لذت کافی ببرید .

 

سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۰۰ ، ۱۷:۳۰
نگار محمدی

دکوراسیون تی وی روم

عمدتا بعد از یک روز کاری پرمشغله و سخت ، نوشیدن یک فنجان نوشیدنی گرم و تماشای تلویزیون می تواند ، جزء بهترین گزینه ها برای رفع خستگی باشد و اگر شما تمایل دارید مکانی را به استراحت اعضای خانواده و خودتان در فضای منزل اختصاص بدهید ، پیشنهاد ما اینست که به طراحی دکوراسیون تی وی روم نیز روی آورید .

دکوراسیون تی وی روم

گفتنی است که طراحی دقیق و برنامه‌ ریزی‌ شده برای دکوراسیون تی وی روم اهمیت به سزایی دارد . بدین ترتیب ، شما می توانید با رعایت الگو ها و نیز اصول دکوراسیون و چیدمان اتاق تلویزیون مناسبی را برای خود و عزیزانتان ایجاد کنید . در مجموع فراموش نکنید که توجه کردن به این موضوع و بررسی دقیق فضا قبل از اجرا و پیاده سازی هر الگویی باعث میشود هزینه ها و نیز وقت شما هدر نشود .

در اصل اتاق تی وی روم شامل : تلویزیون و متعلقات صوتی و تصویری است . با افزایش علم دکوراسیون داخلی معماران و طراحان الگو‌ها جدیدی را طراحی و پیاده سازی کرده اند .

درادامه ویکی سرا میخواهد اصول طراحی و دکوراسیون تی وی روم را برای شما خوانندگان محترم توضیح دهد . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۰۰ ، ۱۵:۳۱
نگار محمدی

باید دانست که مربع لوشو زیر مجموعه قانون فنگ شویی بوده است . به گونه ای می توان گفت که این ساختار یک ابزار قدیمی و کهن است که توسط استادان فنگشویی تعریف شده و مورد استفاده افراد قرار گرفته است . شاید برایتان سوال باشد که هدف از مربع لوشو چیست ؟ در جواب باید گفت که ایجاد تعادل و آرامش و شادی است .

دراین مواقع ، شما با درک بهتر مربع لوشو میتوانید یک تعادل کلی بین محیط کار و زندگی تان ایجاد کنید . در این مبحث از ویکی سرا می خواهیم به شما عزیزان بگوئیم که مربع لوشو چیست و چه تاثیراتی  بر زندگی می گذارد  .

مربع لوشو

مربع لوشو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۰۰ ، ۱۵:۲۵
نگار محمدی

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره اهمیت ویژه و بخصوصی در محیط منزل دارد . زیرا دو نفر پس از یک روز کاری شاید سخت و خسته کننده برای رسیدن به آرامش ایده آل به این فضا پناه می‌برند پس نیاز است دکوراسیون اتاق خواب با رعایت اصول و نکات دکوراسیونی و پرهیز از هر گونه اشتباهات در چیدمان طراحی شود تا دکوراسیون اتاق خواب به حالت خاص خود برسد .

درکل ، ویکی سرا می خواهد بگوید که دکوراسیون اتاق خواب دو نفره همانند دیگر فضاهای خانه مهم است و باید تلاش شود تا بهترین و شیک ترین چیدمان و دکوراسیون را داشته باشد .

 

طراحی و چیدمان اتاق خواب دو نفره

دکوراسیون اتاق خواب دونفره

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۰۰ ، ۱۳:۴۶
نگار محمدی

اصولا اولین مرحله برای چیدمان ، دکوراسیون آشپزخانه و کابینت آن دانستن جزئیات و شناخت دقیق انواع سبک آشپزخانه می باشد . در واقع ،  هر سبکی ویژگی های خاص منحصر به فرد خود را دارد وهمواره تعادل بین سبک ها میتواند بر زیباتر شدن محیط آشپزخانه نیز تاثیر فوق العاده ای بگذارد .

با این اوصاف ، شما سروران گرامی می توانید با توجه به علاقه و سلیقه ی شخصی خود یکی از سبک ها را در طراحی آشپزخانه خود انتخاب کنید و براساس آن ، طراحی و دکوراسیون کنید . در ادامه ویکی سرا می خواهد بیان کند که از چه نکات و اصولی باید پیروی کنید .

طراحی آشپزخانه

* طراحی آشپزخانه *

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۰۰ ، ۱۲:۲۲
نگار محمدی

عمدتا فرقی نمی کند که دکوراسیون آشپزخانه تان فوق مدرن باشد یا کلاسیک و امروزی، معمولا کابینت های طوسی با هر رنگی هماهنگی دارد و به بهترین شکل با دکوراسیون ست شده و آنرا کامل تر نشان می دهد . همچنین برای وحدت بیشتر رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه می توانید به غیر ازکابینت ها، روکابینتی، دیوارها و حتی کف آشپزخانه را به رنگ سفید یا طوسی درآورید . البته سفید و طوسی اگر به صورت تک رنگ نیز در دکوراسیون بکار روند بازهم بسیار زیبا بنظر خواهند رسید .

 

( دکوراسیون آشپزخانه با رنگ طوسی )

دکوراسیون آشپزخانه طوسی

استفاده از رنگ طوسی برای دکوراسیون و نیز چیدمان آشپزخانه بسیار مناسب و به دلنشین است . این رنگ خاص و بینظیر با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ میشود .

همانطور که گفته شد ، در زمان دکوراسیون آشپزخانه ، به غیر از انتخاب طرح های مناسب برای کابینت ها باید از رنگها مانند یک طراح داخلی و یک دکوراتور حرفه ای استفاده کنید . مثلا اگر زمانی که در آشپزخانه سپری می کنید را در نظر بگیرید ، متوجه خواهید شد که از چه رنگ و نیز سبکی برای زیباتر شدن این فضا استفاده کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد رنگ طوسی میتوانید مقاله ( ست رنگ طوسی در دکوراسیون و تزیین خانه ) را دنبال کنید . حال در ادامه مقاله ؛ ویکی سرا تمایل دارد تا شما کاربران گرامی را با زیبا سازی دکوراسیون آشپزخانه طوسی نیز آشنا نماید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۰۰ ، ۱۱:۴۸
نگار محمدی