نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

۱۹ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

بطور کلی  ؛ هنگامی که صحبت از محوطه سازی حیاط به میان می آید ، طراحی دیوار حیاط به یکی از اولویت های مهم و اساسی کارفرمایان تبدیل می شود . اگر شما نیز از آن دسته کارفرمایان سخت گیر و حساس به طراحی دیوار حیاط منزلتان هستید ، شک نداریم که حداقل با چند نمونه از طراحی های خاصی که در این مقاله از ویکی سرا به شما معرفی می کنیم ، نظر شما را به خودش جلب خواهد کرد .

می توانید از این ایده های شیک و خلاقانه در طراحی و تزیین دیوار حیاط ، نهایت استفاده را ببرید .

 

تزیین دیوار حیاط

*** تزیین دیوار حیاط ***

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۰۰ ، ۱۵:۳۲
نگار محمدی

در حقیقت ، اتاق مطالعه شما مکانی است که شما بخش عمده‌ای از ساعات روزانه خود را در آن سپری می‌کنید . بنابراین برای این که اتاق مطالعه‌تان از محیطی خسته ‌کننده و اصطلاحا نچسب که باعث دلزدگی و آشفتگی شما از مطالعه و کار در آن محیط می‌شود برخوردار نباشد، بایستی چیدمان و دکوراسیون زیبا و مناسبی داشته باشید ، و دراین شرایط خواهید دید که چقدر اتاق مطالعه‌تان به شما روحیه و انگیزه می‌دهد و علاقه شما به مطالعه در آن افزایش یافته است .

در این مقاله سعی خواهیم کرد که به بررسی مهم‌ترین نکات درمورد طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق مطالعه مدرن بپردازیم .

دکوراسیون اتاق مطالعه

امیدواریم که درادامه مقاله ویکی سرا بتوانیم در ساخت اتاق مطالعه مورد علاقه ی شما عزیزان کمکی کرده باشیم .

{ دکوراسیون اتاق مطالعه }

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۰۰ ، ۱۱:۱۹
نگار محمدی

در واقع یکی از مهمترین مواردی که در طراحی دکوراسیون باید مورد توجه قرار بگیرد نورپردازی منزل است . بطور کلی ، برای اینکه حس خوب و ایده آلی از نورپردازی منزل خود داشته باشید باید در انتخاب روشنایی و قرار دادن آن‌ها در جای مناسب، رنگ لامپ و شدت نور دقت فراوانی داشته باشید . در همین راستا ، جالب است که بدانید ، از نظر روانشناسی خانه‌های با نور مناسب و کافی باعث ایجاد آرامش فوق العاده و کاهش استرس باور نکردنی در افراد می‌شود .

 

* نور پردازی اتاق خواب *

نورپردازی اتاق خواب

 

گفتنی است که ، وسایل و تجهیزات نور پردازی بسیار متنوع هستند و از این رو دست مصرف کننده را باز گذاشته اند . بدین منظور ، زمانی میتوانیم نمای اتاق خود را به بهترین شکل نمایش دهیم که از عناصر نورپردازی به درستی استفاده کرده باشیم . بهتر است بدانید و غافل نمانید که انعکاس نور در اشیا و یا روی دیوار یا سقف و فضاهای دیگر میتواند محیط زندگی ما را زیبا تر و خواستنی تر کند . در این مقاله مایل هستیم تا شما را با انواع وسایل نور پردازی بی نظیر برای اتاق خواب نیز آشنا کنیم .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۰۰ ، ۱۷:۰۳
نگار محمدی

یکی از بهترین روش ها برای این که بتوانید به سبک شخصی خود در دکوراسیون منزل خود برسید و نمادی از شخصیتتان را در آن به نمایش بگذارید، به کار بردن مجموعه ای از تصاویر و یا آثار جذاب هنری است . در حالت معمول ، انتخاب یک تابلوی هنری مناسب علاوه بر این که تکمیل کننده دکوراسیون و چیدمان می باشد ، در عین حال یکی از چالش های بزرگ محسوب می شود .

مسلما هیچ کس دوست ندارد استایل و تزئینات خانه اش ساده باشد و تمایل دارد با عناصر مختلف محیط زندگی خود را زیبا تر جلوه دهد . دقت کنید که دیوارها عنصر مهمی در طراحی و دکوراسیون فضا است و باید با توجه به نکات مهم و خاصی این محیط را به بهترین شکل طراحی کنیم . حتی میتوانیم با استفاده تابلو محیط خانه را چیدمان کنیم .

 در این مقاله ویکی سرا میخواهد مدل های مختلف و زیبا ترچیدمان و قرار دادن تابلو بر روی دیوار را برای شما توضیح دهد .

 

چیدمان تابلو دیواری

{ چیدمان تابلو دیواری }

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۰۰ ، ۱۳:۲۹
نگار محمدی

اگر آپارتمان کوچکی دارید بدانید که قطعا روشی برای ایجاد بهترین و خاص ترین دکوراسیون خانه های کوچک نیز وجود دارد .

اصولا تزئین و دکوراسیون آپارتمان کوچک کار بسیار پرهیجان و دوست داشتنی است . ولی متاسفانه گاهی اوقات ممکن است دلهره آور و نگران کننده باشد . ابتدا اولین سوالی که برایتان پیش می آید ، اینست که از کجای خانه شروع کنیم ، همیشه در ذهن افراد برای شروع اینکار،  زمان دکوراسیون خانه معین می شود  . اکنون زمان آن رسیده نیازهای خود را روی یک کاغذ یاداشت کنید تا بدانید طبق چه روال و اصولی کار راه پیش ببرید .

دکوراسیون آپارتمان کوچک

دکوراسیون آپارتمان کوچک

فراتر از این اصول طراحی ، نکات مهمی برای زیبا سازی فضا وجود دارد که در ادامه ، ویکی سرا قصد دارد تا شما عزیزان را با همین اصول خاص و مهم آشنا کند . بنابراین اگر مدت زمان زیادی است در یک خانه سکونت دارید و یا به تازگی به آنجا نقل مکان کرده اید و تمایل دارید آپارتمان خود را شیک و امروزی طراحی کنید ، با ما در این مبحث همراه باشید  .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۰۰ ، ۰۹:۱۴
نگار محمدی

اصولا وقتی در مورد بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه تصمیم می گیرید تزیین راه پله ها دقیقا آخرین قسمتی است که به آن فکر می کنیم ، در حالی در بیشتر خانه ها راه پله جزو اولین مکانی است که در بدو ورود به چشم می خورد. از طرفی وقتی به تزیین راه پله و خلق نمایی زیبا و جذاب فکر می کنید، فکر می کنید که برای این کار ایده های زیادی ندارید و از انجام آن صرف نظر می کنید ، اما اشتباه می کنید . ما در این مبحث چندین ایده و پیشنهاد داریم که می توانند الهام بخش شما باشند .

به عنوان مثال ؛ از فرش کردن و رنگ آمیزی راه پله ها گرفته تا ترفند هایی که برای آویز کردن قاب های مختلف و تزیینات چشمگیر دیگر باید در نظر بگیرید .

تزیین پاگرد راه پله

تزیین پاگرد راه پله

بنابراین باید بدانید که تزیین پاگرد راه پله بسیار مهم است ، زیرا همانطور که گفته شد ، این مکان در مسیر رفت و آمد افراد قرار گرفته است و باید  با استفاده از اشیاء ساده این فضا را به بهترین شکل ممکن و مطابق با سلیقه خاص خود ، چیدمان و دکوراسیون کنید . در این مواقع ، فراموش نکنید که از اصول به روز معماری و طراحی برای تغییر استایل این فضا استفاده کنید .

خوب است بدانید که  ، تزیین پاگرد راه پله خانه‌ می تواند علاوه بر زیبایی خاص و هماهنگی آن با دکوراسیون داخلی، به سهولت کافی رفت و آمد شما بیفزاید . به مراتب میتوانید از وسایل مختلف از قبیل گلدان ، فرش، موکت ، انواع مدل های کاغذ دیواری و نیز دیگر تجهیزات تزیینی مورد دلخواه خود استفاده کنید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۰۰ ، ۰۹:۵۶
نگار محمدی

دراصل پتینه کاری را کاربرد رنگ برای جلابخشی و برگرداندن زیبایی به ظروف و لوازم با جنس های مختلف می نامند .

اصولا بیشتر ما به دنبال مواد و ترکیباتی خاص هستیم تا بتوانیم نمای خانه خود را به طور کلی تغییر دهیم . یکی از راه‌ های زیبا و قدیمی چیدمان و زیبا سازی خانه پتینه کاری است . امروزه با استفاده از روش‌ های مدرن و کلاسیک این هنر خاص میتوانید خانه خود را زیبا چیدمان و دکوراسیون کنید . پتینه کاری هنری دستی است که با بهره گیری از بافت و رنگ های مختلف ایجاد میشود . پتینه با ایجاد یک سطح خاص استایل فضا را به طور کامل تغییر میدهد .

پتینه کاری

درکل پتینه ، به سبکی از رنگ آمیزی گفته می شود که با اصول طراحی خود به جسم و یا فضا حالت خاص و کهنه ای را میدهد . امروزه با پیشرفت علم معماری و ابداع سبک های نوین و متریال های جدید میتوانید نمای خانه خود را به طور کلی تغییر دهید .

 

تاریخچه پتینه کاری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۰۰ ، ۰۹:۵۴
نگار محمدی


اگر شما تمایل دارید نمای داخلی و خارجی منزلتان طراحی شیک و امروزی داشته باشد ، بهتر است برای تزیین فضای داخلی منزل به تزیین راه پله بپردازید که در ادامه ویکی سرا ، ایده های کاربردی خوبی را برای تزئین کردن راه پله های ساختمان در اختیار شما عزیزان قرار می دهد .

همواره برای تزیینات راه پله می توانید از انواع ایده های ساده و گلدان های زیبا استفاده نمائید. تزیین منزل با وسایل ساده و تزیینات راه پله با وسایل ساده می تواند از ارزان ترین ایده ها باشد و این مدل تزیینات برای افرادی که تمایلی به صرف هزینه های اضافی و سرسام آور امروزی ندارند ، می توانند ایده آل و مناسب باشند .

* دکوراسیون راه پله *

تزئین راه پله

اصولا در بسیاری از خانه ها، راه پله یکی از اولین مسیر های ویژه ای است که هنگام ورود به خانه خود می بینید، بنابراین لازم است مطمئن شوید که دیدن این فضا حس بهتر و خوبی را به شما منتقل می کند . بدین ترتیب ، شما خوانندگان گرامی  با ترفند های معماری میتوانید این فضا را لوکس و جذاب کنید .

همواره بهتر است که برای اطلاعات و آگاهی بیشتر درباره تزئین راه پله در این مقاله با ما همراه باشید .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۰۰ ، ۱۳:۳۵
نگار محمدی

درحقیقت اتاق نشیمن یکی از اجزای مهم منازل است . چراکه بیشتراوقات در آن محیط هستیم . یک خانم با تمام خلاقیت و سلیقه ای که دارد ، سعی می کند به بهترین شکل اتاق نشیمنش را دیزاین و طراحی کند . بنابراین اگر شما هم قصد دارید یک اتاق نشیمن با سلیقه و دوست داشتنی داشته باشید باید آگاهانه پیش قدم شوید و از راهنمایی های لازم استفاده کنید .

چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

اصولا اتاق نشیمن فضایی بوده که خانواده بعد از گذراندن یک روز طولانی و خسته کننده ،  بیشترین وقت خود را در آنجا حضور دارند . این مکان می تواند خستگی و کسالت افراد را کاهش دهد و از طرفی حس و حال آنها را به طرز عجیب وغریبی افزایش دهد . بطور کلی ، همه ما تمایل داریم که اتاق نشیمن خود را به بهترین شکل طراحی کنیم . همواره ، از آنجایی که اتاق نشیمن باید چندین نیاز متنوع ما را مانند راحتی ، زیبایی ، سرگرمی و دل‌ گرمی را تامین نماید ، دکوراسیون آن بسیار مهم و حائزاهمیت است و باید به صورت دقیق و با آگاهی کامل این اتاق را طراحی کنیم .

ما درادامه این مقاله از ویکی سرا قصد داریم تا شما را با بهترین و خاص ترین ایده ها برای چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن آشنا کنیم .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۰۰ ، ۱۲:۰۱
نگار محمدی

درواقع میکروسمنت یکی از مواردی است که برای نماسازی و دکوراسیون داخلی استفاده می شود . در اصل یک نوع ،  پوشش تزئینی متشکل از سیمان ، رزین ، آب ، مواد افزودنی و رنگدانه های معدنی است که به دلیل چسبندگی زیاد می تواند بر روی بسیاری از سطوح به صورت عمودی و افقی اعمال شود. خوب است بدانید که این ماده به صورت یکپارچه بوده در نتیجه نگهداری ، نظافت و تعمیر آن بسیار ساده و آسان است  .

باید دانست که از این پوشش میتوانید درهر نوع فضایی استفاده کنید و بدون هیچ درز و شکافی آن را اجرا نمائید  . ناگفته نماند که مقاومت بسیار بالای این محصول فوق العاده کاربردی ،  باعث شده تا بتوانید از آن برای چیدمان و دکوراسیون مکان مرطوب همانند حمام و دستشویی استفاده کرد . درنتیجه ، خوب است که پوشش آن بعد از اجرا سریع خشک میشود و می توان از آن فضا استفاده کرد .

غافل نباشید که میکروسمنت می تواند در منازل ، دفاتر تجاری، هتل ها ، به عنوان پوشش کف ، سقف ، نما ، اجرا شود . ویکی سرا در ادامه بیشتر این ماده خاص و جذاب را خدمتتان معرفی میکند ، تا ازاین طریق ، به دانش و اطلاعات شما در هنگام تزئین و دکوراسیون فضا اضافه شود .

میکروسمنت

میکروسمنت چیست ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۰۰ ، ۱۰:۴۳
نگار محمدی