نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

شاید هنوز بسیاری از افراد باشند که درباره این نوع سبک دوست داشتنی و خارق العاده اطلاعاتی نداشته باشند و اصلا ندانند که این سبک دل نواز چه خصوصیات خاص و منحصر به فردی دارد ، هم اکنون ما در این مبحث آموزنده می خواهیم شما کاربران با انگیزه را با این نوع سبک که آرت دکو نام دارد ، آشنا کنیم .

 حقیقتا آرت دکو یکی از شگفت انگیزترین و پرطرفدارترین سبک‌های قرن بیستم است ، امروزه بیشتر معماران و طراحان کاربلد خانه های لوکس و مجلل از این ترفند پرکاربرد و اساسی استفاده می کنند . لازم به ذکر است که بدانید این نوع سبک به عنوان یک استایل برجسته ، آرت دکو به راحتی با هر فضای داخلی سازگار می شود ، همچنین نگاه کردن و نیز لمس تجهیزات این الگوی دکوراسیون داخلی ، هیجانات و نیز انرژی درونی ما را به طرز عجیبی افزایش می دهد . بهتر است از این نکته مهم نیزغافل نشوید که آرت دکو از سبک‌های مختلفی همچون سبک مدرن، نئوکلاسیک، کوبیسم و… نیز الهام گرفته شده است .

آیا شما عزیزان در فکر ساختن یک اقامتگاه شیک و به روز هستید و دوست دارید که متفاوت تر از دیگران باشد ؟ اگر جواب شما بدین سوال بله است ، خوب است که به حرف ما گوش دهید و بدون هیچ گونه تحلیل و بررسی این چیدمان امروزی را انتخاب کنید . درهمین راستا باید دانست که سبک آرت دکو می‌تواند تمام  تصورات ایده آل شما را به واقعیت تبدیل کند . درمجموع می خواهیم بگوئیم که این تیپ پر زرق و برق خصوصیات دهه 20 را به محیط خانه شما می افزاید .

همیشه یادتان بماند که هنر دکو، مخفف تزیینات برگزیده است . آرت دکو شامل : رنگ‌های غنی ، اشکال جسورانه و جزئیات منعطف می باشد . خوشبختانه این سبک در دهه 1920 به اوج محبوبیت خود رسید ، حال اگر تمایل دارید که جزئیات دکو را به فضای منزل خود اضافه کنید، نگاهی به خانه ی ریودوژانیرو در پاریس بیندازید ، همان طور که می بینید این مکان دارای مبلمان آرت دکو، پوشش های دیواری آنتیک و وسایل با شکوه و عظیمی است . فراموش نکنید که این سبک مطمئناً فضای داخلی شما عزیزان را ارتقا می دهد .

دکوراسیون داخلی آرت دکو

ویژگی های سبک آرت دکو : خطوط مستقیم و متناوب ، نور پردازی اتاق با المان های خاص و لامپ های تلفیقی ، گیاهان ، تجهیزات دکوری متمایز از دیگر سبک ها، نقاشی ها و تابلو های پازلی شیک و جذاب .

مصالح پایه : چوب ، شیشه های خاص ، پارچه های طرح دار ، بافت های مختلف .

پالت رنگ : قهوه ای ، سیاه، سفید، نقره ای ، طلایی ، زرد ، قرمز، آبی، سبز، صورتی و بنفش .

 

آرت دکو

 

بهتر است دقت داشته باشید ؛ زمانی که به تحلیل و نیز تشریح آرت دکو فکر می کنید، اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند ؛ تیپ نفیس ، درجه یک ، با شکوه ، رمانتیک و مجلل این طرح خواستنی است . این نکته را بخاطر بسپارید که اگر عاشق تجهیزات خاص و نیز تک هستید ، پیشنهاد ما به شما اینست که این الگوی به دلنشین و جذاب را انتخاب کنید و از حضور در چنین فضایی نهایت لذت و آرامش را ببرید .

همواره برای ایجاد حس آرت دکو در فضای داخلی خود ، بهتر است جسورانه بیندیشید و مجلل عمل کنید . در واقع دکو این تیپ ظریف ، کاربردی و مدرن است . اگرچه قدمت این چیدمان به دهه 1920 برمی گردد، اما هنوز هم ترکیبی فوق العاده عالی برای تغییر دکوراسیون خانه می باشد .

این نکته را درنظر داشته باشید که المان و تجهیزات معماری داخلی دکو ؛ نشان دهنده جلا ، جبروت ، صلح و آرامش است ، به نوعی می توان گفت که با استفاده از این استایل ، شما فضایی بی نهایت آرام و سرشار از حس های مثبت دارید . اگر به ظرافت ، کمال ، اشرافیت و مواردی از این قبیل نیز علاقه دارید ، بهتر است بدون هیچ گونه شک و تردیدی این سبک به دل نشین و دوست داشتنی را انتخاب کنید و به کمک آن محیط زندگی خود را متمایز کنید .

ناگفته نماند که برترین و اصلی ترین نشانه سبک آرت دکو، جلا و استفاده آزادانه و دقیق از تجهیزات برای تکمیل کردن خانه است . درمجموع تمامی رنگ‌ها باید پر انرژی ، محکم و گرم و صمیمانه باشد .

توجه داشته باشید که اساس این سبک بر متمایز بودن محیط است . عمدتا باید برای اجرای این الگوی معماری داخلی از متریال و مواد مختلف و خاص استفاده کنید . به طور معمول ؛ کفپوش ، پارکت ، پارچه‌های مخمل ، فرش خاص و کاغذ دیواری های مختلف و متفاوت همه اینها زیر مجموعه این دکوراسیون می باشد .

 

ریشه و شالوده معماری داخلی آرت دکو

همانطور که گفته شد ، آرت دکو یک سبک آراسته و جذاب است و اغلب به دلیل استفاده زیاد از جزئیات هندسی ، اشکال و الگوهای تکراری کمی مردانه به نظر می رسد . توجه کنید که برای چیدمان اتاق نشیمن و فضاهای دیگر ، می توانید از تجهیزات هندسی ، مبلمان خاص ، وسایل نورپردازی و نیز لوازم دکوری برجسته یا آثار هنری دکو استفاده کنید .

لازم است بدانید که طراحی آرت دکو گرایش شدیدی به تجمل و نیز تمایل عجیبی بر زیبایی دارد . سنگ مرمر و گرانیت، چوب برف ، فلزات نقره ای، طلایی و برنجی، همگی همراهان همیشگی دکوراسیون داخلی آرت دکو هستند . در نهایت برای تکمیل کردن فضای دکو می توانید از پالت‌ های پررنگ و نیز ترکیبات سرد و روشن استفاده کنید .

خوشبختانه بازی با رنگ یا همان دکوراسیون رنگی زیبایی و نیز جلای اتاق ها و مکان های مختلف را به طرز عجیبی افزایش می دهد . به مراتب باید دانست که امروزه راه های زیادی برای زنده کردن و پایه گذاری این استایل برجسته وجود دارد . آیا دوست دارید که ظاهر آرت دکو را به خانه خود بیفزایید ؟ بهتر است تحلیل و بررسی کنید که طراحان حرفه ای ما چگونه فضاها را با تأثیرات آرت دکو طراحی می کنند ، از آنها ایده بگیرید و از این طریق محیط خود را کامل کنید .

بهتر است که برای تکمیل و تجهیز کردن خانه وقت و حوصله بگذارید و محیط زندگی خود را برجسته و متفاوت تر چیدمان کنید . در ضمن همیشه یادتان باشد که توجه نکردن به این اصول ، خانه شما را زشت بد ریخت می کند و از طرفی تنش های عصبی و ناخوشایند شما را به شدت افزایش می دهد .

 

در ادامه مطلب می خواهیم چند مشخصه خاص و مهم این معماری داخلی را خدمتتان بیان کنیم :

  • تزئینات تاریخی و قدمت دار .
  • کوسن های طراحی یا آینه کاری شده .
  • نظم بخشیدن و نیز خاص تر کردن اتاق با تابلوهای پازلی و چراغ های دکوراتیو و وسایل دیگر .
  • استفاده از المان های دست ساز و تک برای کامل کردن محیط خانه .
  • بهره گیری از چوب های طراحی شده .
  • ساخت مبلمان پذیرایی و تجهیزات دیگر با پارچه های نخ دوزی شده .

 

بیوگرافی معماری داخلی آرت دکو

به مراتب هنر دکو برای اولین بار در دهه 1920 در فرانسه ظاهر شد ، خالی از لطف نیست بدانید ، دکو نام خود را از نمایشگاه بین المللی هنرهای تزئینی و صنایع مدرن سال 1919 گرفته است . دکو ، یک جنبش طراحی بین المللی بسیار محبوب است .

از سال 1920 تا 1940 این استایل به اوج شکوفایی خود رسید . سبک آرت دکو تمام رشته های هنر و صنایع دستی را در بر می گیرد ، این تیپ متمایز در هنرهای تجسمی ، طراحی داخلی، مبلمان ، مد، جواهرات، منسوجات و معماری جای خاصی را به خود اختصاص داده است .

آگاه باشید که هنر دکو از پیشرفت‌های فناوری معماری دهه 1920 الهام گرفته شده است، همواره از خصوصیات ارزنده این تکنولوژی امروزه می توان به خطوط صاف، اشکال هندسی و فرم‌های ساده‌ نیز اشاره کرد . در اصل دکو سبکی است که دارای یک تجمل ذاتی می باشد که با استفاده از نقره، کریستال، عاج، یشم و لاک برجسته نمایان می شود . در حالت عادی این سبکظریف ، پر زرق و برق و کاربردی است و آزمون زمان را پس داده است . در نهایت می توان گفت که اشکال هندسی هنر کوبیسم، سبک ماشینی ، ساخت‌گرایی و فوتوریسم همه مشخصه آرت دکو است .

حال که تاحدودی با آن آشنا شدید ، خوب است بدانید که افراد به وسیله ی چوبهای تراش کاری شده ، سنگ مرمر و المان های تزیینی محیط خانه را تکمیل می کنند . برای زیباتر و جذاب تر کردن فضای کف خانه های آرت دکو ، می توانید از فرش های مدرن و دست بافت با الگوهای تک و برتر استفاده کنید . در نتیجه به وسیله تجهیزات ناب و برگزیده ، شما قادر هستید مکان سکونت خود را طراحی و دکوراسیون کنید و از دیدن آن نیز لذت ببرید .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۲۱
نگار محمدی

آرت دکو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی