نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

سنگ اسلب چیست؟

يكشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۹:۵۳ ق.ظ

در ابتدا باید دانست که سنگ اسلب چیست و دارای چه مدلها و اشکال بالقوه ای است ؟

اگر شما عزیزان نیز مایل باشید ، می خواهیم کاملا عامیانه و صریح خدمتتان توضیح دهیم که سنگ اسلب را می توانید با استفاده از سنگ های مختلف و متنوع درست کنید .

به مراتب وقتی در رابطه با مکان های استفاده از سنگ فکر می کنید ، اولین فضاهایی که به فکر شما خطور می کند و ذهن شمارا مشغول می کند، محیط خارج و داخل ساختمان است . در واقع می توان گفت که این دو بخش ، زیر مجموعه های گسترده و جذابی دارد .

حتما اکثریت شما کاربران محترم میدانید که بسیاری از افراد در زمان های قدیم فقط از سنگ برای ساختن آپارتمان و خانه های خود استفاده می کردند . همان طور که با خبر هستید ، دامنه مدل ها و نیز اشکال سنگ ، بسیار گسترده و هموار است ، به همین خاطر قادر هستید از سنگ های مختلف برای ساخت تجهیزات متمایز خانه و نیز دکوراسیون آن استفاده کنید ، در همین راستا می توان گفت که از مرسوم ترین و رایج ترین مکان های استفاده از سنگ می توان به کف سازی ، دکوراسیون پالگرد راه پله ، دیزاین دیوار ها و اشیاء منزل نیز اشاره کرد .

امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی ، مهندسان خبره و کاربلد صنایع تولید و ساخت پوشش های جدید قادر شدند با استفاده از سنگ خام ، فرآورده جدیدی به نام سنگ اسلب را تولید کنند . خوشبختانه این ماده علاوه بر خصوصیات های خاص یک سنگ خام ، دارای مزیت های خاص و بیشماری است . با این اوصاف ، بیشتر طراحان و معماران دکوراسیون داخلی از این سنگ زیبا و به دلنشین برای چیدمان و تزیین خانه ها نیز استفاده می کنند . بدین ترتیب ، شما عزیزان برای پیاده سازی سبک های مختلف معماری داخلی ، قادر هستید یکی از مدلهای خاص و زیبای سنگ اسلب را برگزینید .

در ادامه این مبحث فوق العاده مفید و پرکاربرد ، می خواهیم روش ساخت این سنگ زیبا و گرانبها را خدمتتان شرح دهیم :

سنگ اسلب

 

سنگ اسلب چیست؟

 

 

مسلما این سوال مهم و کلیدی ذهن بیشتر شما همراهان همیشگی ویکی سرا را درگیر کرده است که سنگ اسلب چیست ؟ قائدتا برای درک بهتر این سنگ زیبا و گران قیمت اول از همه باید بدانید که نام این فراورده به معنی ، برش عرضی بزرگ و نیز برگه است . به طور معمول ، تولید و نیز ساخت یک سنگ اسلب روشی تخصصی و کاملا حرفه ای است . برای تولید این سنگ فوق العاده شیک و با ارزش به دستگاه های زیبا و مخصوصی از جمله : اره های لیزری ، چرخ های رفت و برگشتی و نیز صفحه متحرک احتیاج دارید .

 

روش ساخت سنگ اسلب

در حقیقت همان طور که همه شما آگاهی لازم را در این زمینه دارید ، در روش های قدیمی ، سنگ درون دستگاه برش دوار ( دایره ای ) قرار می گرفت و  فقط با یک حرکت برش داده می شود ، اما در عوض روش تولید اسلب به صورت دیگری است . بهتر است بدانید که برای این روش ابتدا باید سنگ خام را درون دستگاه برش قرار دهید ، بعد از طی شدن این مرحله ، سنگ به وسیله تیغه های لیزری و نیز حرکت رفت و برگشتی به ورقه های نازک و یا همان اسلب تبدیل می شود .

همواره بعد از سپری کردن این مرحله ، سنگ اسلب وارد باکسی می شود تا مورد اپوکسی کاری، ساب ، فرزکاری ، رگه گیری و دور گیری قرار گیرد ، توجه داشته باشید که در این مرحله یک ماده روان و نیز براق کننده بر روی سطح سنگ زده می شود تا سطح اسلب صیقلی و زیبا شود . لازم است بدانید که سنگ های اسلب از مدل های مرسوم و قدیمی دارای ابعاد و نیز اندازه های بیشتری است . ( ناگفته نماند که ابعاد ورق های اسلب بیشتر از 80 سانتی متر است . )

جالب است بدانید که ضخامت این ورق ها از چند سانتی متر شروع می شود ؟ در این مواقع باید بدانید که ورق های سنگ اسلب در بیشتر موارد دارای ضخامت 2 سانتی متر است ، حتی مهم است بدانید که در بعضی از حالت های سفارشی این ضخامت به 3 سانتی متر می رسد .

همان طور که خدمتتان عرض کردیم ، شما قادر هستید از بسیاری از سنگ ها استفاده کنید و این فرآورده جذاب و لاکچری را برای خود تولید کنید . حواستان را جمع کنید که برای طی کردن هر کدام از مراحل ساخت سنگ اسلب باید وقت بگذارید . در صورت توجه کردن به این موضوع خاص ، می توانید در مکان متفاوت و نیز متنوع از پوشش خارق العاده اسلب استفاده کنید . در نهایت می توان گفت که با ترفند اسلب میتوانید استحکام و نیز عمر مفید و طولانی سنگ های معمولی را افزایش دهید .

 

دکوراسیون داخلی خانه با سنگ اسلب

گفتنی است که بدانید ، سنگ طبیعی اسلب یک ترکیب دم دستی و فوق العاده مناسبی است . همچنین مزایای زیبایی شناختی و نیز خصوصیت های ارائه شده توسط این ماده ، آن را به عنصری بینظیر و خاص برای دکوراسیون و دیزاین خانه نیز تبدیل کرده است . دقت نمائید که بادوام، پایداری بالا و همه کاره بودن از خصوصیات شایع انواع سنگ های اسلب است . درمجموع شما قادر هستید از مدل ها و نیز اشکال مختلف و ارزشمند سنگ استفاده کنید و به کمک آن محیط زندگی تان را تکمیل کنید . بهتر است این نکته مهم را مدنظر داشته باشید که سنگ اسلب همیشه با تجمل و ظرافت خاصی همراه است .

در ادامه مطلب ویکی سرا می خواهیم مکان هایی را که می توانید از سنگ اسلب در آن استفاده کنید را خدمتتان ارائه دهیم.

 

دیوار ها

خوب است بدانید که به وسیله سنگ طبیعی ، می توانید استایل دیوارهای داخلی خانه را به طور کل تغییر دهید . قائدتا با استفاده از سنگ اسلب محیط زندگی تان اصیل تر و جذاب از قبل خواهد شد .

این نکته بسیار مهم و حائزاهمیت است که دیوارهای سنگی در شرایط آب و هوایی سخت تغییر شکل نمی دهند و خراب نمی شوند . همچنین خوب است بدانید و هوشیار باشید که سنگ ها به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارد .

 

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

همه ما تاحدودی می دانیم که سنگ یک ماده همه کاره و خوب است ، حتی می توانید هر فضایی را با آن زیباتر کنید . توجه داشته باشید که با استفاده از رنگ های مختلف و نیز بافت های متفاوت سنگ اسلب ، می توانید به بهترین شکل ممکن ، دیوار پشت میز تلویزیون را دیزاین و تزیین کنید .  بهتر است که برای متقارن کردن مرکز خانه خود از کابینت‌های سنگی ، کتاب‌های خاص و نیز برخی از قطعات هنری سنگی استفاده کنید . به مراتب سنگ های گرانیت ، ماسه سنگ یا تخته سنگ برای دکوراسیون تی وی روم  مناسب و ایده آل است . هرگز فراموش نکنید که با استفاده از انواع مختلف سنگ قدرت برجسته کردن دیوار را در اختیار دارید .

همچنین برای افزایش جذابیت و زیبایی بصری و نیز ایجاد یکپارچگی در محیط منزل ، بهتر است از یک نوع سنگ خاص و مورد دلخواه برای دکوراسیون کف آپارتمان و دیوار استفاده کنید . با این تکنیک خاص شما قادر هستید یک دیوار تاکیدی در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید و از دیدن آن نیز لذت ببرید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۰۴
نگار محمدی

سنگ اسلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی