نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

اطلاعات پایه درباره رنگ سال 2022 + مکمل های آن

پنجشنبه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱ ق.ظ

در این مبحث می خواهیم درباره رنگ سال 2022 صحبت کنیم و شما مخاطبین عزیز را با مکمل های جذاب و فوق العاده خاص آن آشنا کنیم تا بتوانید در صورت تمایل داشتن بدین پالت رنگ ، آنرا در دکوراسیون منزل بکار ببرید . در اصل رنگ سال دارای ترکیبات مختلف و کاملا متفاوتی است ، دقت داشته باشید که این پالت اجازه میدهد تا آزادانه و راحتتر یک کاربن را انتخاب کنید و به کمک آن محیط خانه را تکمیل کنید  . همه ما می دانیم که با اضافه کردن یک مخلوط جدید و امروزی به محیط ، قادر هستید روح مطلوب و  تازه ای به آن ببخشید و به نوعی احساس تازگی و طراوت روزافزونی را برای ساکنین خانه به ارمغان آورید .

به این نکته توجه کنید که رنگ بنفش ممکن است رنگ بسیار سخت و دشواری برای تزئین به نظر برسد، اما در واقعیت اصلا اینطور نیست ، این رنگ زیبا و خاص ، به خوبی با انواع مختلف رنگ‌های امروزی ست می‌شود . در کل باید دانست که این رنگ مجلل و لاکچری ، بسته به مقدار استفاده می تواند تأثیرات بسیار عجیب و متفاوتی از خود نشان دهد .

حواستان باشد که هر موقع صحبتی در رابطه با رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی پیش میاید ، ما  به یاد خانه مانیکا در سریال فرندز می افتیم ، این سریال رو دیده اید ؟ مهم است بدانید که بعد از تماشای این فیلم ، رنگ بنفش احتمالا به یکی از رنگ‌های محبوب و دوست داشتنی در دکوراسیون داخلی تبدیل شده است .

رنگ سال

هم اکنون ویکی سرا سعی دارد که این کاربن رنگ زیبا و به دلنشین را برای شما سروران عزیز توضیح دهد ، تا ایده بگیرید و از آنها بطور دقیق و اصولی در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید .

مکمل های رنگ سال »

گفتنی است که ترکیب سال آنچه در فرهنگ جهانی در حال وقوع است را بازگو می کند ، به مراتب این کاربن رنگ رمانتیک ؛ قادر است انرژی های منفی و ناخوشایند اشخاص را جذب و آن را به انرژی فوق العاده مثبت تبدیل کند . در همین راستا ،؛ لوری پرسمن، معاون مؤسسه رنگ پنتون بدین نکته نیز اشاره کرد که ایجاد یک ترکیب جدید و به روز ، برای اولین بار نشان دهنده نوآوری و تحول جهانی است .

خوب است بدانید که رنگ ، یک راه ارتباطی فوق العاده موثر و قوی برای بیان کردن ایده‌ها ، احساسات ، تعامل و ارتباط است . غالبا این کاربن از ترکیب آبی ، قرمز و سفید به دست می آید . همچنین این نکته را درنظر داشته باشید که برای افزایش دامنه این پالت خاص می توانید مقدار ورودی رنگ قرمز یا آبی را افزایش دهید ، در مجموع می توان گفت که با این تکنیک بینظیر ، شما به افراد این اجازه را می دهید که آزادانه و با درک بهتری  یک مورد را انتخاب کنند و به وسیله آن محیط زندگی خود را همانطور که دوست دارند ، تکمیل کنند .

 

ست کردن رنگ ها با ترکیب های سال 

در واقع طراحان و مهندسان خبره حوزه رنگ شناسی بیان می کنند که با نگاه کردن به چرخه رنگ ها می توانید بهتر و راحتتر تصمیم بگیرید که کدام مکمل معقولانه و ایده آل تر است ، به طور معمول ،  رنگ‌هایی که مستقیماً در مقابل یکدیگر قرار دارند یا رنگ‌هایی که با یکدیگر «تضاد» دارند . ناگفته نماند که برای تولید ترکیبات جدید باید وقت زیادی را صرف کنید و هرگز از ترکیب کردن پالت های غیر همسان با هم  نترسید .

مطمئنا برای شما هم این سوال پیش آمده است  که چه ترکیباتی بنفش را تحسین می کند ؟ حال برای رسیدن به این سوال بهتر است ادامه مطلب را دنبال کنید تا با تشریح پالت های منتخب این کاربن خاص آشنا شوید . توجه کنید که  زرد، نارنجی و سبز بارزترین و اصلی ترین فام هایی هستند که با رنگ سال به خوبی ترکیب می شوند . به خاطر بسپارید که با استفاده از این پالت دیگر احساس خستگی و بی حوصلگی نمی کنید .

نکته جالب و قابل ذکر که می توان بدان نیز اشاره کرد ، اینست که از رنگ بنفش سلطنتی می توانید برای تزئین هر اتاق در خانه یا حتی ایوان یا عرشه خود استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید . در واقع کلید تزئین با بنفش سلطنتی ، رنگ دومی است که از آن استفاده می کنید . درمجموع می توان گفت که با مشخص کردن سه رنگ در یک مثلث و یا  4 رنگ در یک مستطیل ؛  یک ترکیب رنگی کاملا زیبا یا یک پالت شیک و جذاب ایجاد کنید و از آن برای دیزاین خانه خود استفاده کنید . همچنین قادر هستید با رنگ‌ها و سایه‌های مختلف پالت رنگ سال بازی کنید و یا آن را با کاربن های خنثی و ملایم که طرفداران بسیاری دارند ؛ همانند : سفید، سیاه، خاکستری و قهوه‌ای ترکیب کنید . در کل بهتر است روراست باشیم و صادقانه بگوییم که ایجاد یک فضای ایده آل تنها به قدرت تجسم ، خیال پردازی و جسارت شما سروران عزیز بر می گردد .

بطور واضح تر می توان گفت که ترکیب آبی و بنفش یک پالت گیج کننده و پیچیده ای است . از خصوصیات عالی و منحصر به فرد این تلفیق خاص ؛ می توان به خلاقیت ، آرامش ذهن و تجملات روزافزون نیز اشاره کرد . دقت نمائید که پالت سال اغلب افراد را سرگردان و دگرگون می کند ، مثلا بسیاری آن را پررنگ، متفاوت و بسیار دشوار می دانند . توجه داشته باشید که این سوال همیشه وجود دارد  و ذهن شما را درگیر می کند ، آیا واقعا یافتن ترکیباتی که با بنفش و آبی به خوبی ست می شود ، سخت است؟

 

چرا این ترکیب اینقدر گیج کننده است؟

تئوری های مختلفی وجود دارد که چرا یافتن رنگ هایی که با بنفش و آبی مطابقت داشته باشند سخت است ؟ بهتر است بدانید این پالت برای برخی افراد تازه کار بیگانه است ، زیرا به اندازه سبز یا آبی طبیعی و عامیانه نیست ، این حس گاهی به این دلیل است  که در روانشناسی رنگ، بنفش اغلب با تاریکی، عرفان و جادو همراه است ، اما اینها فقط تئوری هستند ، حقیقت این است که بنفش، درست مانند هر رنگ دیگری، به آسانی ترکیب می شود و یک مکان ایده آل ایجاد می کند. برای دانستن این موضوع حتی نیازی به مطالعه طراحی ندارید ، تنها چیزی که نیاز دارید یک درک اولیه از تئوری رنگ است .

 

نشانه های خاص و شخصیت رنگ سال

ناگفته نماند که روانشناسی رنگ نشان می دهد که رنگها می توانند تأثیر فوق العاده مهمی را در زندگی افراد ایفا کند و احساس قوی و قدرتمندی بر خلق و خو و حتی رفتار و عواطف فردی ما داشته باشند. حقیقتا بنفش رنگی است که می تواند احساسات، عواطف و هنجارهای خاصی را بیان کند ، اگر بخواهیم بگوئیم کهرنگ بنفش به چه معناست؟ یا اینکه رنگ بنفش چه حسی به شما القا می کند؟ عمدتا اکثر مردم اغلب بنفش و آبی را مرموز، معنوی و به شدت تخیلی توصیف می کنند . همیشه یادتان باشد و هرگز فراموش نکنید که رنگ بنفش به ندرت در طبیعت یافت می شود .

همواره لازم است بدانید ، از آنجایی که بنفش به شدت و با اطمینان قطعی با خانواده سلطنتی مرتبط است ، اشخاص معمولا آن را به عنوان یک رنگ بسیار مجلل و لوکس و باکلاس درک می کنند . به نوعی می توان گفت که رنگ بنفش اغلب یادآور سلطنت ، اشراف، تجمل، قدرت و جاه طلبی ، ثروت، اسراف، خلاقیت، خرد، عزت، عظمت، فداکاری، صلح، غرور، رمز و راز، استقلال و جادو می باشد و همچنین طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است  .

گفتنی است که بدانید ، برای ایجاد این ترکیب خاص و متمایز ، باید دو رنگ آبی و قرمز را به هم مخلوط کنید ، همینطور برای افزایش دامنه این کاربن فوق العاده خاص؛  قادر هستید سفید ، سیاه ، رنگهای اکریلیک را با آنها ترکیب کنید . یادتان نرود که ترکیب آبی و بنفش به آسانی با ترکیب های مختلف و متفاوت مخلوط نمی شود ، بنابراین جهت یافت یک کاربن هم سو و ست باید حوصله داشته باشید و زمان زیادی را صرف کنید .

همانطور که خدمتتان عرض کردیم ، این مرحله مهم ، زمان و دقت بالایی را می طلبد ، با این اوصاف ، اگر فرد شجاع و جسوری باشید ، با این صحبت عقب نشینی نمی کنید ، بلکه با توانایی و قدرت بیشتری شروع به تولید ترکیبات یه روز و جدید تر می کنید .

نکته کلیدی : بهتراست بدانید که برای مجلل و شیک تر کردن و نیز دلباز جلوه دادن محیط مورد نظر ، با این کاربن سلطنتی زیبا و خاص ، بازی کنید وسرانجام از کار نهایی خود لذت ببرید .

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی