نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

کناف چیست ؟ + انواع آن

دوشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹ ق.ظ

کناف به چه معناست و چه مدل هایی دارد ؟

درواقع باید دانست که کناف یک ترکیب فوق العاده بینظیراست که طرفداران بسیار زیادی دارد .

اگر قصد داشته باشیم این مدل را واضح و کاملا ساده نیز بیان کنیم ، باید دانش و اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید و بدان علاقه داشته باشیم . معمولا همه ما عاشق طراحی دکوراسیون منزل هستیم و بیشتر وقت خود را صرف تغییر دادن آن می کنیم تا فضای زندگی خود را از آنچه که هست زیباتر و شیک تر جلوه دهیم . همیشه این نکته را درنظر داشته باشید که با استفاده از ترکیبات مختلف و متنوع ، قادر هستید یک دکوراسیون لوکس و منحصر به فردی برای خود و عزیزانتان ایجاد کنید و از حضور در محیط لذت دوچندانی ببرید .

نکته کلیدی: بهتراست که قبل ازهر اقدامی برای طراحی کردن ، ابتدا نتیجه نهایی کار خود را مشخص کنید ، دقت کنید که برای درک بهتراین پوشش باید بازه زمانی زیادی را تعیین کنید ، واقعا مهم است که کناف را بشناسید ، تا بتوانید از آن بطور دقیق استفاده کنید .

لازم است بدانید که کناف از ترکیب گچ و نیز ترکیبات متداول دیگر نیز ساخته شده است ، به نوعی می توان گفت که این ماده خاص ، یکی از معروف ترین و رایج ترین متریال ها در میان کارشناسان فعال و حتی علاقه مندان به ساخت و ساز و طراحان دکوراسیون داخلی است . مهم است بدانید که این محصول بعد از چندین دهه تلاش و کوشش مداوم با کیفیت بالا وارد بازار عرضه شد . ضمنا همیشه و در همه مراتب بدانید که این روکش خاص دارای پارامترهای مثبت و قابل ملاحظه ای می باشد . بدین ترتیب ما سعی کردیم دراین مبحث پرکاربرد  ، مدل های متفاوت کناف و نیز شکل و شمایل های این پوشش لاکچری را خدمتتان توضیح دهیم تا بطور کامل با آن آشنا شوید .

کناف

کناف و خصوصیات های آن »»»

همانطور که خدمتتان عرض کردیم ، دیوار کناف یا گچی یک ترکیب فوق العاده محبوب و عالی است . با این اوصاف ، بد نیست بدانید که این فرم برجسته تنها از خمیر گچ معمولی و ساده ساخته شده است . مسلما درهر اتاقی امکان استفاده از چنین محصولی وجود دارد . ناگفته نماند که هر نمونه دیوار خشک دارای ویژگی های متفاوتی از قبیل: (عرض، ضخامت، طول، وزن ، طرح ) است . در ضمن باید دانست که اغلب مهندسان از این ماده تکمیلی برای تراز کردن پوشش های سقف و دیوار نیز استفاده می کنند  .

دقت داشته باشید که در حال حاضر محصولات کناف در بین مصرف کنندگان ، سازندگان و کسانی که بازسازی خانه را انجام می دهند ، محبوبیت فزاینده و پسندیده ای نیز پیدا کرده است . خبر خوبی که در این نوع محصول وجود دارد ، اینست که بدون هیچ گونه تردیدی ، معماران و نیز طراحان این حوزه می توانند طیف وسیعی از مدل های مختلف این سازه را به مشتریان خود ارائه دهند . همانطور که گفته شد ، قبل ازتصمیم هر اقدامی ، بهتر است ابتدا نمونه ها و نیز استایل های مختلف و نیز متفاوت این قالب زیبا و دوست داشتنی را بررسی کنید تا بتوانید یکی از آنها را با توجه به سلیه باب میل خودتان برگزینید ، در نهایت باید بدانید که با این تجهیزات ، قادر هستید  فضاهای داخلی و نیز خارجی خانه را شیک و جذاب تر کنید .

در همین راستا ؛ بسیاری از طراحان خبره و کارشناسان کاربلد ، اغلب به طور جداگانه به ویژگی های فنی و نیز تخصصی این روکش متفاوت و خاص اشاره می کنند . توجه کنید که مدل لبه نیم دایره ای این ساختار محبوب و ترند است . مطمئنا در زمان نصب کناف اسم چسب به گوشتان بخورد ، بدین ترتیب تعجب نکنید که برخی از افراد تازه کار و مبتدی برای اجرای این پوشش از چسب مخصوص و با استحکام بالا استفاده می کنند ، ( یادتان باشد که این گزینه همیشه ثابت نیست ) .

خوشبختانه یکی از مهمترین و خاص ترین ویژگی های فنی دیوار خشک کناف مقاومت بالای آن در برابر رطوبت است ، دقت نمائید که این امتیاز عالی و برگزیده به شما عزیزان این اجازه را می دهد که از مصالح ساختمانی مشابه حتی در هنگام تکمیل کردن فضای حمام، استخر و اتاق ها و مکان های خاص دیگر استفاده کنید . خوب است بدانید که این مخلوط و نیز روکش متمایز به شما اجازه می دهد تا بدون هیچ گونه ترید و نگرانی و با فراغ خاطر یکی از مدل های کناف را براساس سلیقه مورد پسند خودتان انتخاب کنید و به کمک آن ترکیب بینظیر کل و نیز بخشی از محیط زندگی خود را خوش نقش و جذاب کنید .

 

تاریخچه پیدایش کناف

یکی از دانستنی هایی که باید بدانید و بدان توجه داشته باشید ، اینست که کناف یک ترکیب ایده آل و متمایز برای دکوراسیون و زیبا سازی دیوار ها ، سقف و کف خانه ها است . همچنین نباید فراموش کنید که  کناف تاریخچه طولانی و نیز هیجان انگیزی است و معمولا پایان کار ترکیبی واقعا زیبا و تمیز می شود . همان طور که در قسمت قبل خدمتتان بیان کردیم این پوشش توسط خانواده کناف ساخته و تولید شده است ، همیشه این نکته را به خاطر بسپارید که در طی چندین دهه ، برادران کناف با حفظ ارزش‌های اساسی خود، همانند همکاری، با هم بودن ، مشارکت و انتقال داده ها و بزرگ کردن ابعاد اجرا و تولید کناف توانستند که این پوشش برگزیده را در اختیار عموم مردم قرار دهند و از آن لذت ببرند . یادتان باشد که این ترکیب ممتاز بیان کننده سنت و قدمت است . تا به امروز این شرکت در اختیار همین خانواده است ، آنها توانستند با کمی برنامه ریزی و نیز فکر دقیق و آگاهانه ، کارگاه کوچک و محدود خود را به یک کارخانه عظیم و باشکوه تبدیل کنند .

لازم به ذکراست که بدانید و واقف باشید که همه چیز از سال 1932 شروع شد، در آن زمان برادران کناف به نام های آلفونس و کارل قادر شدند با استفاده از ماده گچ و نیز ترکیبات دیگر این روکش فوق العاده زیبا و برجسته را به صورت محدود تولید کنند ، ابتدا تنها افراد سرشناس و نیز خاص از این پوشش استفاده می کردند ، همواره با گسترش تولید و نیز صرف زمان این ترکیب به یک ماده عمومی نیز  تبدیل شد . توجه داشته باشید که این پوشش هیچ استاپی برای شما ایجاد نمی کند ، در مجموع می توانید با این ماده هر منطقه ای را دوست داشته باشید زینت و جلاء ببخشید .

 

مراحل ساخت و تولید کناف

هم اکنون تابه این جای مبحث درمورد پوشش کناف ، مدل ها و نیز تاریخچه این ترکیب خاص و رمانتیک صحبت کردیم و کاملا با خبر شده اید که در حال حاضر محصولات کناف در بین مصرف کنندگان و متخصصان تعمیر محبوبیت فزاینده ای نیز پیدا کرده است . در اصل می توان گفت که این سازنده می تواند طیف گسترده ای از مدل های مختلف و نیز متفاوت را به مشتریان گرامی ارائه دهد .

در نهایت باید دانست که برای دکوراسیون و نیز زیباسازی سطوح و بخش های متنوع خانه می توانید از مدلها و نیز استایل های مختلف و خارق العاده کناف استفاده کنید .

همیشه این نکته مهم و اساسی را مدنظر داشته باشید که روکش کناف دارای نمونه ها و نیز سرمشق های مختلف و گوناگونی است . ناگفته نماند که این محصول با استفاده از گچ پیش ساخته ، ورق های خاص ساخته و اجراء می شود . با این اوصاف ، مهندسان با درک و منطقی توانسته اند با استفاده از ابزار های مختلف و متنوع الگوهای متفاوت و نیز جدید و امروزی این محصول را تولید کنند .

در ادامه مبحث می خواهیم مراحل ساخت و نیز تولید کناف را خدمتتان ارائه دهیم :

 

مرحله 1

در همان ابتدای کار باید بدانید که از مواد مورد نیاز برای تولید و ساخت ورق کناف استفاده می کنند ، بعد از خریدن گچ خشک ، ورقه های مخصوص ، وسایل پرداخت و شکل دهنده ، میله های اجرایی و نیز پیچ های آویز ، شروع به تولید این ورقه متمایز و متفاوت کنید  ، در مجموع باید گچ پیش ساخته را بر روی برگ های مخصوص بریزید ، بعد از خشک شدن ورقه ها ، آنها را به وسیله میله و نیز پیچ های آویز در هر فضایی که مد نظر خود دارید ، نصب کنید ، سرانجام باید به وسیله گچ و رنگ حفره های ایجاد شده بین قطعات را پر کنید .

 

قدم 2

در واقع این قسمت بسیار مهم و حساس است و باید با دقت کافی و نیز توجه مخصوصی انجام دهید ، بعد از طی کردن مراحل قبلی حالا نوبت آن است که قلمو ها و نیز تینر را در کنار دست خود قرار دهید و شروع به بررسی کار کنید . با این ترکیب باید نقاط و نیز قسمت هایی که از چشم افتاده است را اصلاح کنید . دقت نمائید که پس از انجام این بخش نوبت آن رسیده است که از وسایل طراحی خود استفاده کنید و بر روی سطح ساده کناف پوشش مخصوص خود را اجرا کنید . در نتیجه می توان گفت که در این مرحله هر آنچه را که در ذهن خود دارید را می توانید به واقعیت تبدیل کنید و از تماشا کردن آن نیز لذت کافی ببرید .

 

مرحله 3

توجه داشته باشید که مرحله آخر که می توان گفت که مرحله نهایی است ، باید توسط یک متخصص خبره و کاربلد و یا کارشناس حرفه ای و ماهر انجام بگیرید ، دقت نمائید که بعد از انجام دادن دو بخش قبلی حالا نوبت به نصب وسایل نور پردازی شیک و رویایی  بر روی سطح این تجهیزات رسیده است . شما قادر هستید با استفاده از چراغ های توکار خاص سطح کار را زیبا و به دلنشین تر کنید . شاید برای شما نیز سوال باشد که نور های دیواری چیست ؟

باید دانست که این لامپ خاص همان گونه که از نامش پیداست ، درون یک بخش از سقف نصب و نیز اجرا می شود ، با این تکنیک و ترفند خاص ما تنها بخشی از چراغ را می بینیم . در کل با استفاده از الگوها و نیز مدل های مختلف و متفاوت لامپ های دیواری شما کاربران عزیز قادر هستید استایل ساده و نیز ابتدایی این متریال را به طور کل تغییر دهید و آنرا زیباتر و جذاب تر کنید .

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۲۹
نگار محمدی

انواع کناف

کناف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی