نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

آشنایی با انواع مبلمان اداری جدید

چهارشنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶ ق.ظ

اگر قصد داشته باشیم که یکی از پراهمیت ترین مکان ها که سبب رفت و آمد های مکرر می شود را نام ببریم ، به دفتر محیط کار نیز اشاره کنیم. همه ما تا حدودی می دانیم که اکثر افراد زمان ناب و تایم طلایی روزمره خود را مشغول به کار هستند و بیشتر ساعات را در محیط کاری خود به سر میبرند. فقط کافیست که به همین نکته بسیار مهم دقت کنید، تا اهمیت خاص و ارزشمند این موضوع را به خوبی درک کنید. در نتیجه باید دانست که توجه کردن به ظاهر و طراحی دفتر کار و همواره اجزای آن بسیار مهم و حساس است. در همین راستا ، دقت نمائید که در بین اجزای مختلفی که در یک دفتر کاری شیک و با کلاس وجود دارد ، شاید بتوان با اطمینان خاطر گفت که مبلمان اداری نقش اصلی و پررنگ را در ایجاد زیبایی و جلب کردن توجه و دقت ارباب رجوع و مشتریان عزیز ، آن محیط ایفا می کنند .

با این اوصاف ، ناگفته نماند که مبلمان اولین چیزی است که در بدو ورود توجه و نگاه مردم را به خود معطوف می کند. درمجموع بهتر است بدانید که تمام این موضوعات یک نکته کلیدی و مهمی را یادآوری می کنند ، آن هم اینست که باید در انتخاب مبلمان اداری مان وسواس و دقت بالایی به خرج داد و بهترین و خاص ترین نوع را از هر نظر انتخاب کنید .

 

انواع مبلمان اداری

مبلمان اداری

همیشه این نکته مهم را در نظر داشته باشید که برای انتخاب مبلمان اداری مناسب و شایسته آن محیط ،  ابتدا باید با انواع مختلف و جذاب آن آشنا شوید ، درنهایت بهتر است برای کسب آگاهی بیشتر  با ما همراه باشید .

در حالت عادی باید بدانید یکی از گزینه های فوق العاده جذاب و مناسب برای استفاده در محیط اداری، مبلمان شیک مدرن میباشد که درواقع باعث باکلاس شدن آن محیط می شود . این نوع از مبلمان علی رغم ساده و در عین حال راحت بودنشان زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند و تاحدودی مطابق با سلیقه اکثریت افراد است . در ضمن تعداد صندلی های مبلمان اداری به طور معمول ، در حدود 3 تا 4 عدد است و نسبت به مبلمانی که برای منازل طراحی شده اند ، فضای کمتری را اشغال می کنند .

 

مبلمان اداری مدرن

دقت نمائید که رنگ های کرم قهوه ای و سفید آبی و امثال این ترکیب رنگی های دوست داشتنی و جذاب برای این نوع از مبلمان هستند . اما باز هم شما همراهان عزیز میتوانید با توجه به سلیقه شخصی و مورد پسند خود و همچنین طراحی سایر اجزای دفتر و یا محیط کاری تان رنگ ایده آل مورد نظرتان را انتخاب نمائید . زیرا این دسته از مبلمان زیبا و خاص یعنی مبلمان اداری مدرن ، دارای تنوع رنگ بندی فراوانی است . به عنوان مثال ؛ می توان گفت که برای محیط های درمانی و پزشکی همانند مطب ، ترکیب رنگی سفید و آبی یکی از رایج ترین و فوق العاده ترین انتخاب ها به شمار می رود که طرفداران بسیار زیادی دارند .

 

مبل چستر اداری

خوب است بدانید که اکثر سرویس های مبلی که جهت قرارگیری در مکان ها و دفاتر اداری طراحی و ساخته می شوند ، به مراتب ظاهری ساده و نسبتا رسمی دارند . لازم است بدانید که یکی از این انواع مبلمان، مبل های چستر است که ظاهری ساده و در عین حال شکیل داشته و متناسب با فضای اکثریت دفاتر اداری می باشد .

همچنین این نکته مهم را درنظر داشته باشید که رنگ های تیره و سنگین همچون قهوه ای، سورمه ای، زرشکی، مشکی و سبز تیره از رنگ هایی هستند که به خوبی با این نوع  از مبلمان جور میشوند . درمجموع  حواستان باشد که روکش رویی این دسته  از مبل ها، چرم مصنوعی و یا پارچه های شبه مخمل می باشد . بی شک می توان گفت که یکی از برترین انتخاب های ناب برای دفتر کار مبلمان چستر است.

 

میلمان اداری کلاسیک

در حقیقت اگر تمایل داشته باشیم ، یکی دیگر از انواع مبلمان اداری را برای شما عزیزان بازگو کنیم ،  باید به سراغ مبلمان اداری کلاسیک بروید ، توجه داشته باشید که از گذشته تا به حال مبلمان کلاسیک وبه خصوص سبک کلاسیک مشتریان و علاقه مندان مخصوص به خود را داشته است. در کل باید دانست که علاقه و توجه به طیف رنگی خاص و همواره متریالی همانند چوب که طرفداران بسیاری دارند ، میتواند گرایش به سمت مبلمان کلاسیک را توجیه کند .

دقت کنید که اگر به چوب و لوازم چوبی علاقه مند هستید و علاوه بر آن سبک طراحی و دکوراسیون محیط کاری تان به سبک کلاسیک نزدیک است ، میتوانید مبلمان اداری کلاسیک را انتخاب کنید و از تماشای آن نیز لت ببرید . هرگز فراموش نکنید که در انتخاب مبلمان کلاسیک باید یک نکته را مدنظر داشته باشید، آن هم اینست که امکان دارد بودجه ای که برای خرید این نوع از مبلمان احتیاج باشد ،  بیش تر از سایر انواع مبلمان باشد ، اما اصلا نگران چیزی نباشید ،  زیرا شکوه و عظمت و همچنین پرستیژی که این دسته از مبلمان با خود به ارمغان می آورند ، هزینه نسبتا زیادی که دارند را توجیه می کنند .

ناگفته نماند که این نوع از مبلمان برای دفاتر نسبتا بزرگ و شکیل یک انتخاب بسیار عالی و بینظیر است. بنابراین اگر قصد دارید در همان برخورد اول با ظاهر فریبنده دفترتان ، مشتری و یا ارباب رجوع را به خود جذب کنید ، به سراغ این گزینه خاص بروید. همچنین برای هماهنگی و درک بیشتر ، میتوانید از لوسترهای مجلل و سایر اکسسوری های شیک و جذاب و در عین حال لاکچری بهره بگیرید. در مجموع بسته به سلیقه منحصر به فرد خودتان ،  میتوانید رنگ را انتخاب کنید اما با توجه به اینکه متریال به کار رفته در این نوع از مبل، بیشتر چوب است و ست رنگ قهوه ای، کرم و طلایی میتواند انتخاب های خوب و معقولانه ای  باشد.

 

مبل اداری استاندارد

در حقیقت مبلمان اداری استاندارد ، مبلمانی خاص هستند که به دلیل ظاهر ساده و بی تکلف و همچنین کاربردی بودنشان ممکن است با سلیقه تعداد زیادی از اشخاص مطابقت داشته باشند. بدین منظور ، اگر دوست دارید که دفتر و یا محیط کاری خود را با سرعت هرچه تمام تر تجهیز کنید و اصلا تمایلی ندارید که هزینه و یا انرژی زیادی را برای مجهز کردن دفترتان صرف کنید ، بهتر است که به سراغ مبلمان اداری استاندارد بروید.

به مراتب ، اکثر این مبل ها با یک سبک و سیاق مشخص و واحد از پیش ساخته شده و پیچیدگی خاصی از نظر طرح و رنگ و استایل ندارد. از این رو با اکثر اداره جات و دفاتر کاری همخوانی دارد. همچنین از نظر هزینه و قیمت هم میتوان گفت که مقرون به صرفه ترین نوع  مبلمان اداری است .
 

مبل تک نفره

بدین نکته نیز توجه داشته باشید که اگر بخواهیم جایی که مبل های تک نفره بیشترین کاربرد را دارد ، نام ببریم، بدون ذره ای شک و تردیدی نام دفاتر و محیط های اداری به چشممان می خورد. ضمنا کمتر کسی است که از مبل های تک نفره در منزل و محیط زندگی خود استفاده کند اما در عوض استفاده از این دسته از مبل ها در محیط های اداری یک امر کاملا رایج و مرسوم می باشد.

در نهایت باید بدانید که مزیت خاص این نوع از مبل ها در اینست که فضای کمتری را اشغال می کنند و دست صاحب کسب و کار را برای افزایش و یا تغییر در تعداد مبل ها کاملا باز میگذارند. درمجموع بهتر است ، حواستان باشد که استفاده از این نوع از مبلمان در محیط هایی با فضای کم یک انتخب ایده آل و شایسته ای  میباشد.

همیشه این نکته مهم را به خاطر بسپارید که یکی از کاربرد های قابل توجه این نوع از مبل یعنی مبل های تک نفره استفاده از آن به عنوان مبل انتظار ارباب رجوع میباشد. اگر توجه کرده باشید ، امروزه بیشتر اداره جات و شرکت ها برای هر چه زیبا تر شدن فضا و محیط کاری خود از مبل های متنوع و زیبا استفاده می کنند، اما این گزینه مهم یعنی مبل تک نفره به علت صرفه جویی در فضا یک انتخاب عالی از بین گزینه های مختلف و متنوع می باشد . در ضمن باید بدانید که برای انتخاب رنگ این دسته از مبل ها هم میتوان جسورانه و باقدرت کامل نیز عمل کرد و همواره  از رنگ های شاد و پرانرژی مانند قرمز و زرد استفاده کرد و هم میتوان از رنگ های تیره تر و سنگین تر مانند قهوه ای و … بهره مند شد .

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی