نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

دکوراسیون تی وی روم با چند طراحی جذاب و زیبا

دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۰۳:۳۱ ب.ظ

دکوراسیون تی وی روم

عمدتا بعد از یک روز کاری پرمشغله و سخت ، نوشیدن یک فنجان نوشیدنی گرم و تماشای تلویزیون می تواند ، جزء بهترین گزینه ها برای رفع خستگی باشد و اگر شما تمایل دارید مکانی را به استراحت اعضای خانواده و خودتان در فضای منزل اختصاص بدهید ، پیشنهاد ما اینست که به طراحی دکوراسیون تی وی روم نیز روی آورید .

دکوراسیون تی وی روم

گفتنی است که طراحی دقیق و برنامه‌ ریزی‌ شده برای دکوراسیون تی وی روم اهمیت به سزایی دارد . بدین ترتیب ، شما می توانید با رعایت الگو ها و نیز اصول دکوراسیون و چیدمان اتاق تلویزیون مناسبی را برای خود و عزیزانتان ایجاد کنید . در مجموع فراموش نکنید که توجه کردن به این موضوع و بررسی دقیق فضا قبل از اجرا و پیاده سازی هر الگویی باعث میشود هزینه ها و نیز وقت شما هدر نشود .

در اصل اتاق تی وی روم شامل : تلویزیون و متعلقات صوتی و تصویری است . با افزایش علم دکوراسیون داخلی معماران و طراحان الگو‌ها جدیدی را طراحی و پیاده سازی کرده اند .

درادامه ویکی سرا میخواهد اصول طراحی و دکوراسیون تی وی روم را برای شما خوانندگان محترم توضیح دهد . 

لازم است بدانید که در بسیاری از شرایط ، امکان آن وجود دارد که افراد ، اتاق تلویزیون یا همان تی وی روم را با اتاق نشیمن اشتباه بگیرند و آنها را یکسان بدانند ، در صورتی که این تصور کاملا غاط است .

بهتراست بدانید که تی وی روم ، درواقع فضا و اتاقی از خانه است که صرفا برای تماشای فیلم ، درکنار خانواده طراحی و دکوراسیون میشود . طبیعتاً امکان آن هم وجود دارد که شما بخواهید از این محیط آرام  برای استراحت ، مطالعه استفاده کنید ، به همین دلیل لازم است برای شروع طراحی و دکوراسیون این فضا ، جزئیات را بررسی کنید و کاملا دقیق و اصولی ، چیدمان و طراحی را پیش ببرید .

درحالت عادی اتاق نشمین فضایی است که افراد برای رفع خستگی و جمع شدن دورهم در این فضا حضور پیدا می کنند . در کل باید دانست که رکن اصلی این فضا تلویزیون نیست . بهتر است در زمان چیدمان اتاق نشیمن مبل‌ ها را به صورت متمایل به هم قرار دهید تا فضای گفتمان و دورهمی نیز مهیا شود. 

گفتنی است که اتاق تی وی روم ، صرفا با هدف تماشای تلویزیون و فیلم طراحی و اجرا می شود . به نوعی می توان گفت که افراد کمتر از مبلمان خاص برای دیزاین این فضا استفاده می کنند . زیرا هدف اصلی از طراحی این مکان ایجاد یک محیطی دنج و راحت به دور از هرگونه هیاهویی برای تماشای تلویزیون می باشد .

 

دکوراسیون اتاق تلویزیون

معمولا اتاق تلویزیون را در هر خانه ای پیاده سازی کرد . بدین منظور ، بهتراست کمی خلاقانه پیش بروید ، حتی ممکن است خانه شما کوچک باشد و امکان اجرا و پیاده سازی یک اتاق تلویزیون را نداشته باشید . اما اصلا نگران نباشید چون شما میتوانید با استفاده از تجهیزات جدا کننده مانند پارتیش های جذاب و زیبا ، اتاق نشیمن و اتاق تلویزیون را از هم جدا کنید . همچنین شما می توانید با استفاده از الگوهای ساده یک فضای زیبا و دلنشین برای خود ایجاد کنید .

 

نکته مهم :  اساسا مهم‌ ترین و کاربردی ترین موضوعی که در زمان اجرای اتاق تلویزیون باید بدان توجه داشته باشید، ایجاد یک نقطه کانونی درست برای قرار دادن تلویزیون است .

 

نور پردازی و دکوراسیون تی وی روم

مهم است بدانید که نور پردازی یکی از رکن های اصلی و کلیدی برای ایجاد نمای زیباتر در اتاق تی وی روم است . همواره برای نور پردازی و نیز دیزاین این فضا بهتر است که شما از یکسری اصول کلی پیروی کنید . در واقع اولین مسئله‌ ای که لازم است در نظر داشته باشید اینست که اتاق تلویزیون شما باید به گونه‌ ای نورپردازی شود که تمرکز و همین‌ طور راحتی شما در زمان تماشای فیلم را افزایش دهد ، درهمین راستا ،  خوب است که از نورهای ملایم یا کم‌ نور برای طراحی و دکوراسیون این فضا استفاده کنید . فراموش نکنید که پر نور بودن فضای تی وی روم میتواند باعث  انعکاس نور بر روی مانیتور شود ، از این رو تماشای تلویزیون را برای شما دشوار می کند .

بنابراین دقت داشته باشید که اگر اتاق شما دارای نور طبیعی است بهتر است از پرده های نسبتا کلفت استفاده کنید ، با این کار نور وارد شده به اتاق را کنترل می کنید .

 

سبک های مختلف برای دکوراسیون اتاق تی وی روم

بطور کلی شما میتوانید بنا بر سلیقه ایده آل خود ، سبک دکوراسیون اتاق تلویزیون را نیز مثل هر کدام از دیگر فضاهای خانه مشخص کنید . بعنوان مثال : اگر میخواهید یک تی وی روم لاکچری داشته باشید بهتر است به سراغ مبلمان لوکس‌ تر و مجلل تر بروید و یا تا جای ممکن از وسایل دکوری و تزئینی لوکس و پر زرق‌ و برق استفاده نمایید.

در مقابل هم اگر دوست دارید که فضایی جمع‌ و جور تر و ساده‌ تر داشته باشید ، میتوانید از اصول طراحی و دکوراسیون سبک‌ های مینیمال، مدرن، معاصر و… استفاده نمایید .

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات کامل تر و واضح تر در خصوص الگو ها و سبک های دکوراسیون داخلی ، سری به مقاله ویکی سرا بزنید .

 

انواع بافت ها برای اتاق تلویزیون

 

1) مدرن

جالب است بدانید که تم مدرن ظاهری ساده دارد و به راحتی با هر سبک دکوراسیون ست میشود . بهتر است بدانید که در زمان پیاده سازی بافت مدرن بایستی هم از مواد طبیعی و هم مواد مصنوعی استفاده کنید . در ضمن طرح های مدرن احساس خاص و به روز بودن را به اهالی خانه می دهند . استفاده از قطعات فلزی مانند جنس استیل در وسایل روشنایی و مبلمان جنبه ی لطیف تری را به ظاهر می دهند، همچنین منسوجات درشت بافت زیبایی این طرح ها را کامل تر میکند .

 

2) شیک

دقت داشته باشید که با بافت های شیک می توانید یک حس ظریف ، زنده و ملموس به بیننده بدهید . در حالت کلی ، بافت های شیک از مواد طبیعی همانند چرم طبیعی ، الوار پوشیده شده از عناصر ارگانیک مثل پشم، کتان و پنبه بطور برجسته استفاده می شود . ظاهر شیک این بافت اتاق تلویزیون شما را مجلل و دل انگیز میکند .

 

3) لوکس

آگاهی لازم را داشته باشید که بافت لوکس شامل : پیچیدگی و ترکیب طرح های کلاسیک و بافت های مجلل است . به نوعی می توان گفت که در طراحی های لوکس ، جزئیات فراوانی به کار می رود تا زیبایی مسحور کننده ای به فضا بخشیده شود . در مجموع لازم است بدانید که طیف تم لوکس از لطیف ترین پارچه های کشمیری تا چوب جلا داده شده و شیشه ها و فلزات براق گسترده است . این تضاد به محیط عمق می بخشد و از طرفی طرح های تک رنگ کلاسیک را به الگوهای روز تبدیل میکند .

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی