نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

آشنایی با سبک دکوراسیون وینتج

يكشنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۰۲:۵۲ ب.ظ

شایان ذکراست که بدانید ، دکوراسیون وینتج یک نوع سبک محبوب و دوست داشتنی است که طرفداران بسیاری دارد . دقت داشته باشید که دراین سبک پرطرفدار و جذاب ، با استفاده از وسایل قدیمی و نوستالژیک خانه را دکوراسیون و چیدمان می کنند . دراین مواقع باید دانست که سبک وینتج قاعده و قانون خاصی ندارد و اجرای آن بسیار مقرون به صرفه و مناسب برای خانه شما عزیزان می باشد  .

سبک دکوراسیون وینتج

عمدتا در سبک وینتج ، پارچه های گل گلی ، وسایل قدیمی، کاغذ دیواری هایی با الگوهای پیچیده و زیبا از زیر شاخه های این سبک دکوراسیون داخلی بینظیر است . ویکی سرا در این مقاله می خواهد ، شما خوانندگان عزیز وارجمند را با دکوراسیون وینتج آشنا کند .

 دکوراسیون وینتج

درواقع نکته قابل توجهی که قبل از هرچیزی لازم است بدانید ، معنی درست و دقیق سبک وینتج است . بدین ترتیب ، می توان گفت که این سبک خاص و جذاب ، به دوره خاصی از تاریخ بشر نیز اشاره می کند .همچنین درهمین راستا، بخشی از طراحان و معماران بر این باور هستند که این سبک مربوط به 30 الی 60 سال قبل است . مسلما اشیاء و تجهیزات دکوراسیون این دوره ها دارای الگو و مدل های خاص و ارزشمندی است .

مهم است بدانید و دقت داشته باشید که این دکوراسیون اصیل با به نمایش گذاشتن عناصر و وسایل قدیمی و به یادماندنی محیط را خاص تر میکند و به نوعی می توان گفت که خاطرات را زنده می کند . بنابراین ، اگر از عاشقان و طرفداران سبک قدیمی همانند سبک روستیک هستید ، پیشنهاد ویکی سرا به شما عزیزان اینست که ازاین الگو برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید و از تماشای آن لذت ببرید .

احتملا طبق گفته های ما تا به اینجا گمان کرده اید که خانه‌های سبک وینتیج پر از وسایل قدیمی‌ و کهنه هستند و بیشتر به خانه‌های افراد سالمند شباهت دارد . حال این موضوع هم درست است و هم غلط است . درمجموع ، وسایل قدیمی با الگو و مدلهای خاص در زیر مجموع سبک وینتج قرار دارد .

توجه داشته باشید که وسایل و تجهیزات دکوراسیون وینتج به دوره خاصی از تاریخ اشاره می کنند . بهتر است بدانید که در این نوع سبک ، طراحان و معماران ابتدا دوره خاصی از تاریخ را انتخاب می کنند و از الگوهای همان دوره برای دکوراسیون منزل خود استفاده می کنند .

ناگفته نماند که در این سبک ، وسایل و نیز تجهیزات با الگو و مدلهای خاص در کنار هم قرار میگیرند و رعایت و پیش روی از این الگو  می تواند حس تاریخی بودن را در اختیار شما قرار دهد . درمجموع فراموش نکنید که این شیوه دکوراسیون می‌تواند با سبک‌های جذاب دیگری همانند سبک دکوراسیون داخلی انگلیسی نیز ترکیب شود و زیبایی خانه را دوچندان کند .

 

نشانه های سبک وینتج

بهتراست بدانید ، کسانی که دکوراسیون وینتیج را به عنوان روشی برای دکوراسیون خانه خود انتخاب می‌کنند ، باید بدانند که تنها از تجهیزات و المان های دوره خاصی استفاده نکنند ، بلکه می توانند ، دوره های تاریخی مختلف را با هم ترکیب کنند . به عنوان مثال ، برای اجرای دکوراسیون وینتیج می‌توان از تجهیزات دهه‌ی 30 میلادی تا 90 میلادی استفاده کرد و آنها را با هم ست کرد .

 

تاریخچه دکوراسیون وینتج

درحقیقت ، سبک وینتج شاید یک سبک کلاسیک خاص و متفاوت باشد ، به نوعی می توان گفت که این سبک دل انگیز ، خاطرات شیرین گذشته را به ما یاد آوری می کند . در اینصورت باید بدانید که وینتج از الگو و قاعده خاصی پیروی نمی کند .

لازم است بدانید که تاریخچه این سبک به بعد از پایان یافتن جنگ جهانی دوم در اروپا بر میگردد، مردم برای زیبا سازی و تجهیز کردن منازل خود به خریدن اشیاء های دست دوم و قدیمی روی آوردند . دقت داشته باشید که سبک وینتیج از اوایل سال ۱۹۹۰ میلادی به این ترتیب مورد توجه مردم قرار گرفت .

بهتر است آگاهی لازم را در این زمینه داشته باشید که این سبک در دهه 1990 میلادی بعد از ایجاد جنبشی در هنر ، طراحی لباس و جواهرآلات، تبدیل به سبکی پرطرفدار و محبوب در دکوراسیون داخلی خانه ها شد و به سرعت در آمریکا و اغلب کشورهای اروپایی رواج پیدا کرد . افراد با استفاده از این الگو خانه های خود را خاص و زیبا میکنند . جالب است بدانید هنر پتینه کاری تا حدودی زیر مجموعه این سبک است .

بطور کلی، استفاده از چوب در این سبک مرسوم و اساسی است . توجه داشته باشید که مبلمان چوبی ، کفپوش چوبی سخت و حتی پانل‌های دیواری چوب از نشانه ها و شاخصه های این سبک دکوراسیون داخلی می باشد . بدین منظور اگر عاشق و علاقه مند به چوب و تجهیزات چوبی هستید ، خوب است که از این سبک برای دکوراسیون خانه کوچک و بزرگ خود استفاده کنید و از تماشای محیط خود لذت دوچندانی ببرید .

 

بنیان گذار سبک وینتج

به خاطر بسپارید که سبک دکوراسیون داخلی وینتج اولین بار در آمریکا ظاهر شد . بنیانگذار آن پاتریک ویلیس ، معمار بلند پرواز و با استعداد بود . او برای تجهیز و زیبا سازی خانه خود از تجهیزات و متریال های مختلف استفاده کرد .

ناگفته نماند که این معمار در بین کار طراحی و دکوراسیون خود با کمبود مالی برخورد ، او تصمیم گرفت برای دکوراسیون خانه خود از وسایل قدیمی استفاده کند . به مراتب همین کمبود مالی ، سبب جهش شروع سبک وینتج بود . او با استفاده از تجهیزات و متریال های قدیمی محیط زندگی خود را تجهیز و کامل کرد .

 

متریال سبک وینتج

معمولا از آنجایی که در ساخت وسایل قدیمی زیاد از چوب استفاده می شود ، بدین ترتیب ، پیدا کردن اشیاء عتیقه و قدیمی چوبی سبک وینتج کار آنچنان سخت و دشواری هم نیست . چون کهنگی و غبار نشسته بر آثار گذر سال‌ها را نشان می دهد . یقین داشته باشید که چرم و تجهیزات چرمی همه در زیر گروه این سبک زیبا و خواستنی قرار می گیرد .

درنتیجه همان طور که اکثریت شما عزیزان میدانید ، در زمان های قدیم اشراف زاده ها از چرم برای روکش کردن مبلمان خود استفاده میکردند . ازاین نکته نیز غافل نشوید که چرم وقار خاصی دارد ، استفاده از این متریال حس خوبی را در اختیار افراد خانواده قرار می دهد . بنابراین می توان گفت که ترکیب چرم و چوب محیط خانه شما را فوق العاده زیبا و جذاب می کند .

 

قوانین سبک وینتج در دکوراسیون

هم اکنون میدانید که استایل و الگوهای سبک وینتج بر پایه تجهیزات و الگو های قدیمی می باشد . بطور ساده تر وسایل قدیمی و نیز متریال های پایه مانند چوب و چرم اساس اصلی این سبک دکوراسیون داخلی بوده است . با این اوصاف ، بهتر است که  وسایل قدیمی خود را از کشو خارج کنید و از آنها استفاده کنید . درضمن هرگز فراموش نکنید که این استایل هیچ گونه محدودیتی را برای شما ایجاد نمی کند و شما می توانید کاملا آزادانه و آسانتر محیط خود را دکوراسیون کنید .

 

مترایل پایه برای دکوراسیون به سبک وینتج

درواقع اگر از یک طراح دکوراسیون درمورد سبک وینتیج سوالی بپرسید ، ممکن است اولین اشاره آنها به متریال چوب باشد . زیرا چوب درسبک وینتج جایگاه خاص و بخصوصی دارد . به طور معمول ، تمام تجهیزات و وسایل قدیمی از متریال چوب ساخته شده است . یادتان باشد ، اکثر افرادی که به وسایل وینتج علاقه دارند ، مبلمان‌های چوبی قدیمی، پوشش دیوارهای چوبی یا کفپوش‌های چوبی قدیمی یا حتی جعبه‌های چوبی قدیمی را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب می کنند . البته لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که چوب‌ها در سبک وینتیج معمولا به صورت کهنه بوده و کاملا نشان دهنده گذر زمان است .

درکل مهم است بدانید که چرم یکی دیگر از عناصری است که افراد از آن برای دیزاین خانه خود استفاده می کنند . بدین ترتیب ، لوازم چرمی ، پایه سبک وینتج است . این عنصر در دکوراسیون‌های وینتج به میزان زیادی به چشم می‌خورد . ناگفته نماند که افراد ثروتمند و اشراف زادگان در گذشته از مبل‌ها و صندلی‌های چرمی استفاده می‌کردند . به طور کلی ترکیب چرم و چوب همیشه مورد علاقه طرفداران سبک وینتج می باشد .

 

فواید و ویژگی های سبک دکوراسیون وینتج :

 

•             کاهش هزینه ها

•             کاهش استرس و اضطراب

•             استفاده از متریال پایه با توجه به هم راستای با محیط زیست

•             استفاده از وسایل تزیینی مختلف

•             انتخاب آزادانه شکل و مدل مختلف

•             افزایش محیط کار

•             جذب انرژی مثبت

•             نظم بخشیدن به فضا

•             اجرایی الگوهای ساده

 

معایب دکوراسیون داخلی سبک وینتج :

  •         شلوغی و نامرتب بودن

  •        خسته کننده بودن چیدمان

  •             استفاده از متریال پایه
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۲۱
نگار محمدی

دکوراسیون وینتج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی