نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

معمولا همه ما می خواهیم که یک دکوراسیون منظم و مرتب داشته باشیم ، باید دانست که نظم و نیز الگوهای ساده و درعین حال خاص از نشانه های بارز سبک مینیمال دکوراسیون داخلی است . در این مقاله ویکی سرا می خواهیم به تعریف واقعی این سبک بپردازیم و پی ببریم طرفدار این سبک چه اشخاصی هستند و این سبک چه ویژگی هایی دارد . با ما همراه باشید .

 

سبک دکوراسیون مینیمال

درهمین راستا ، ریچارد هالووی (Richard Holloway) طراح و معمار فرانسوی بر این عقیده بوده است که مینمالیست بر سادگی ، وضوح و یکتایی اشاره دارد . در مجموع با استفاده از این سبک میتوانید به زندگی خود قدرت، نشاط و شادی ببخشید و از تماشای محیط زندگی خود لذت کافی ببرید .

 

سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

بطور کلی ، سبک مینمال  به الگوهای ساده ، طراحی داخلی ، مد و موسیقی اشاره میکند . اگر به آرامش و راحتی احتیاج دارید و از شلوغ شدن و نیز نامرتب بودن محیط خود بیزار و خسته شده اید ، بهتر است این سبک را انتخاب نمائید .

بهتر است بدانید این سبک به نحوه چیدمان و نیز استایل وسایل و نیز تجهیزات تمرکز میکند ، در این سبک دکوراسیون داخلی شما بایستی از شلوغ شدن محیط پرهیز کنید و از نظم خاصی پیروی کنید .

هدف اصلی و پایه این سبک ایجاد یک نظم خاص برای بالا بردن انرژی مثبت در فضا و محیط است . جالب است بدانید این سبک از قانون فنگ شویی پیروی میکند . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این قانون پایه میتوانید مقاله ( فنگ شویی چیست ؟ ) را مطالعه کنید .

در حالت معمول ساده‌ گرایی، ساده‌ پسندی اساس این سبک است . مینیمالیسم جنبشی در اشکال مختلف هنری، به ویژه در هنرهای تجسمی و موسیقی است ، به طور کلی اساس و پایه این سبک بر از بین بردن تمام اشکال، رنگها، فرمها و … غیر ضروری است. مینیمالیسم یکی از سبک های طراحی داخلی است که بر ساده بودن عناصر و اشکال دلالت میکند .

 

تاریخچه سبک مینیمال

شایان ذکر است که سبک مینیمالیسم از اوایل قرن بیستم و تقریبا در سال 1920شروع شد . بعد از جنگ جهانی طراح و معماری به نام لود ویگ مایس ون از سبک مینمال پرده برداشت . این معمار از این سبک در طراحی و نیز دکوراسیون فضای خود استفاده کرد و بعد از مدت کوتاهی استفاده از سبک مینمال آن را متوقف کرد .

لازم است بدانید که ساده گرايي سبک مینیمال به شکل هاي مختلفي از هنر ، موسيقي و طراحي داخلي اشاره میکند . سبک مینیمال پس از جنگ جهاني دوم در غرب متولد شد . هنرمندان هنرهاي تجسمي آمريکايي در اواخر دهه 1960 و اوايل دهه 1970 ميلادي از این سبک استفاده کردند .

به طور کلی این سبک بر پایه سادگی است ، طراحان سبک مینیمال بر این باوراند که از اشکال ساده و پایه بایستی در طراحی و نیز دکوراسیون فضا استفاده کرد . همواره از هنرمندان اين سبک مي توان به ديويد اسميت، دونالد جاد، ارنست تروا، سول لويت، کارل آندره، دن فلاوين، رابرت رايمن، رونالد بلادن و ريچارد سرا اشاره کرد .

دقت داشته باشید که ساده‌گرایی را می‌توان زاییده هنرمندان روس دورهٔ پس از انقلاب روسیه دانست . به طور کلی این سبک در ایالات متحده به سرعت تبدیل به یک جنبش هنری خاص شد . هنرمندان آن دوره از خطوط صاف برای خلق آثار خود استفاده میکردند . درمجموع آثار حجمی ریچارد سرا مرحله‌ای سنتی از ساده‌گرایی در آمریکا بود و به کارهای دیوید اسمیت نزدیک بود . این هنرمندان از اشکال و الگوهای پایه برای خلق آثار خود استفاده میکردند .

حواستان باشد که جنبش ساده‌گرایی را می‌توان در آثار تونی اسمیت، دانالد جاد، کارل آندره، دان فلاوین، رابرت موریس، سول لوویت، جان مک کراکن مشاهده کرد . در نهایت باید دانست که آثار هنرمندان مینیمالیست گاه کاملا تصادفی پدید ایجاد می شود و گاه زادهٔ شکل‌های هندسی ساده و مکرر است . ساده‌گرایی و اجرای الگوهای پایه به دور از هر گونه تصور قبلی ذهنی پایه این سبک است .

 

اساس و اصل سبک مینیمال

در این قسمت از مطلب ، قصد داریم برایتان بازگو کنیم که این سبک چه خصوصیاتی دارد و چرا باید از آن استفاده کنیم ؟ه مان طور که در بالا برای شما شرح داده ایم اساس و اصل این سبک بر سادگی ان است .

به طور کلی برای پیاده سازی این سبک ابتدا بایستی به استایل و نیز نوع چیدمان خانه توجه کنیم . استفاده از این الگو تنها به گروه خاصی مختصر نمیشود . امروزه این سبک بسیار پر طرف دار است . با استفاده از سبک مینیمال شما میتوانید خانه ای منظم و خاص داشته باشید و از حضور در محیط لذت ببرید .

در نهایت اساس این سبک بر پایه سادگی ، زیبایی و استفاده از تمام فضا ها و نظم بخشیدن به زندگی است . خوب است بدانید که با استفاده از سبک مینیمال ،شما خانه ای منظم ، خاص و شییک دارید و به هیچ وجه از حضور در چنین فضایی خسته نمی شوید .

 

انتخاب الگو مناسب برای مبلمان و اثاثیه

فاموش نکنید که انتخاب مبلمان و اثاثیه درست در طراحی دکوراسیون داخلی خانه مینیمالیستی بسیار مهم و حائز اهمیت است و در حقیقت داشتن مبل و اثاثیه کارآمد یکی دیگر از ویژگی های سبک دکوراسیون مینیمال است .

بنابراین ، با توجه به سادگی، رنگ، نور و غیره وسایل خود را انتخاب کنید . حال نوبت آن است برای خرید مبلمان خوب به سبک مینیمال وقت بگذاریم . به طور کلی دیگر خبری از ظاهر لوکس و تجملاتی نیست . اثاثیه و مبلمان کاملا کاربردی از نشانه های اصلی این سبک است . درمجموع استایل ساده اساس این سبک دکوراسیون داخلی است .

 

نور پردازی

همه ی ما میدانیم که نور یکی از مهمترین و اساسی ترین ویژگی‌های سبک مینیمال می باشد . جالب است بدانید متخصصان معماری برای پیاده کردن این سبک ، از پنجره‌های بزرگ و یا نورگیرهای سقفی استفاده می کنند .

در این شرایط خاص ، بهتر است از پرده های نازک استفاده کنید ، اجازه دهید نور آزادانه وارد منزل شود و فضا را روشن کند ، به طور کلی نور انرژی منفی محیط را دفع میکند . در صورتی که فضای مورد نظر شما نور طبیعی مناسبی ندارد بهتر است از چراغ ها و وسایل نور پردازی مختلف استفاده کنید .

 

استفاده ازالمان های ساده

ناگفته نماند که یکی دیگر از ویژگی‌های سبک دکوراسیون مینیمال ، استفاده از عناصر مهم و اساسی و اجتناب از هر گونه جزئیات غیر ضروری است . در این سبک، انتخاب عناصر براساس دقت و صحت صورت می‌گیرد .

دقت نمائید که باید تنها از وسایل پایه و اصلی در خانه مینیمال استفاده شود . به عنوان  مثال ، تنها از یک یا دو تابلو و یا یک گلدان برای تزئین دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود . زیرا با استفاده از وسایل تزیینی کم از شلوغ شدن فضا جلوگیری می کنید .

 

{ فواید و ویژگی های سبک دکوراسیون مینیمال }

 

  • استفاده از متریال پایه با توجه به محیط زیست
  • کاهش استرس و هیجانات
  • نظم بخشیدن به فضا
  • مصرف بهینه از فضا به وسیله چند کاره
  • ایجاد فضای باز برای خانواده و انتقال حس خوب به آنها
  • حذف و استفاده نکردن از وسایل غیر ضروری
  • ایجاد حس آرامش و نظم در محیط خانه
  • کاهش هزینه های اضافی
  • استفاده از لوازم کاربردی

 

{ معایب دکوراسیون داخلی سبک مینیمال }

 

  • استفاده از متریال پایه
  • خسته کننده بودن الگوها و المان ها
  • پیروی از یک اصول پایه برای محیط
  • سادگی الگوها
  • استفاده نکردن از المان های فانتری
  • استفاده از خطوط صاف برای وسایل و پرهیز از خطوط دیگر

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی