نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

معرفی کفپوش ها و انواع آن

يكشنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۰۹:۱۳ ق.ظ

باید دانست که کفپوش‌ ها یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون و چیدمان منازل هستند که علاوه بر زیبایی و جذابیت ، باید احساس آرامش و راحتی را برای ساکنین خانه فراهم کند . معمولا اغلب طراحان دکوراسیون، از پایه‌ای‌ ترین عنصر محیط  که همان کف است ، شروع به طراحی و انتخاب مبلمان و مصالح می‌ کنند . بهتر است بدانید که انواع کفپوش به زیبایی و جذابیت محیط منزل  و دکوراسیون می ‌افزاید .

تا حدودی آگاه هستید که در زندگی امروزی ، تصور مکانی بدون کفپوش غیر ممکن است . انواع فرش و موکت‌ها ، انواع پارکت‌ ، سنگ ، کاشی ، سرامیک و غیره  به طراحان و معماران حرفه ای این  اجازه را می دهد تا به راحتی محیط را زیباتر و جذاب تر کنند .

 در ادامه ویکی سرا تمایل دارد تاریخچه این محصول و مدل های فوق العاده زیبا و خاص کفپوش ها را به شما عزیزان معرفی کند .

 

کفپوش چیست ؟

کفپوش

در واقع مواد و ترکیبات مختلف و متفاوتی وجود دارند که میتوان به وسیله آنها کف ساختمان و هر فضای دیگری را که تمایل داشتید ، پوشش دهید . بهتر است که برای انتخاب و خرید این کالا وقت و حوصله بیشتری بگذارید و مدلهای مختلف موجود در بازار را با دقت بررسی کنید . به طور مثال ؛ در هنگام خرید این محصول باید به مواردی نظیر میزان رفت و آمد و مکانی که قصد استفاده از کفپوش را دارید ، توجه داشته باشید .

در ادامه این مبحث کاربردی می خواهیم به تشریح تاریخچه و انواع مختلف این کالا بپردازیم .

 

تاریخچه  کفپوش ها

شاید برخی از شما بدانید که زمان پیدایش کف پوش به دوران های خیلی قبل بر می گردد . لازم است بدانید که افراد از ساختارها و ترکیبات مختلف برای پوشاندن کف هر فضایی استفاده می‌کردند . در آن زمان افراد از کاه ، حصیر ، پوست نمک‌سود شده حیوانات را روی زمین می‌انداختند تا یک لایه خوب ایجاد کند .

نکته ای که باید بدان توجه داشته باشید ؛ اینست که پوشش کف اتاق در دکوراسيون داخلي از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار است ، بسياري از افراد  ، دکور اتاق را بر مبناي پوشش کف پیش می بردند . به نوعی میتوان گفت انسان ها از هر متریالی که در نزدیک و اطراف شان بود استفاده می کردند و کف خانه را با آن می پوشانند . در همین راستا ؛ پاشیدن خون حیوانات ، به خصوص خون خوک ، باعث می‌شد ، سطح حاصل از مواد زائد سریع‌ تر به هم بچسبد و سفت شود . در نهایت برای کاهش بوی فضولات از گیاه نعناع به همراه ترکیبات بوگیر استفاده می کردند .

 

انواع مختلف کفپوش

همانطورکه درابتدای مبحث نیز بدان اشاره کردیم ، کفپوش ها دارای الگو و مدلهای مختلفی هستند ، شما میتوانید به وسیله این محصول کف ساختمان را پوشش دهید . خوب است بدانید که از این کالا می توان در مکان های مختلف استفاده کرد . توجه داشته باشید که این متریال بنا به کاربردشان به گونه های مختلفی از قبیل اپوکسی، حفاظتی ، کفپوش گرمایشی ، پرزدار تقسیم می شود .

بطورمعمول ؛ بهتراست براساس استایل والگوهای خانه خود ، از این محصولات استفاده کنید . مثلا در هنگام خرید کفپوش به محل اجراء و پیاده سازی آن فکر کنید ، زیرا توجه کردن به این موضوع می تواند هزینه های جانبی و سرسام آور شما را کاهش دهد . همچنین لازم است برای انتخاب و خرید کفپوش به عوامل دیگری نظیرسلیقه شخصی ، میزان بودجه ، مقاومت در برابر آتش سوزی ، نمای مناسب ، دقت داشته باشید .

 

کفپوش سرامیک

درحقیقت کفپوش‌های سرامیک نیز به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص و کاربردی ، همانند مقاومت بالا ، در دسترس بودن ، وزن کمتر نسبت به سنگ ، مقاومت در برابر رطوبت ، قابلیت استفاده برای تمامی سطوح ، نظافت و شستشوی آسان یکی از رایج‌ ترین و پرمصرف‌ترین کفپوش‌ها برای دکوراسیون خانه می باشد، لازم به ذکر است که بدانید تنها عیب این محصول سرد بودن و انتقال سرما و صدا است  .

هم اکنون با کمک پیشرفت علم و تکنولوژی کفپوش‌های سرامیک در طرح و رنگ‌های متنوع و در ابعاد مختلف و گوناگونی عرضه بازار می‌شوند . این محصول دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای است ، ضمنا جالب است بدانید ؛ سرامیک‌ دارای الگو و مدلهای متفاوتی است که از این رو دست شما را در انتخاب مدل آن کاملا باز می گذارد .

 

کفپوش اپوکسی

بهتراست بدانید که این کف پوش از به روزترین و خاص ترین مدل های کفپوش‌های موجود در بازار است . آگاه باشید که از این متریال میتوان در هر فضایی استفاده کرد . اپوکسی نوعی ماده پلیمری است که با فرمولی ویژه و واکنش شیمیایی خاصی از ترکیب رزین اپوکساید و سخت کننده پلی‌آمین به وجود می آید .

یادتان باشد که این ماده حالت مایع داشته و به همین دلیل پس از قرارگرفتن بر روی سطح موردنظر ، شکل فضا را به خود می گیرد . البته این محصول به صورت رولی نیز در بازار موجود است . برای اجرای این محصول بایستی ابتدا کف را آماده کنیم . لازم است بدانید سطحی که اپوکسی بر روی آن پیاده سازی می‌شود ، باید یکدست و مسطح باشد .

دقت داشته باشید که در صورت استفاده از اپوکسی مایع ، محصول را بر روی کف بریزید و با ابزار مخصوص آن را در کل محیط پخش کنید . درمجموع فراموش نکنید که این محصول دارای انواع مدلها و رنگ های مختلفی می باشد که می توانید بسته به نیاز خود مدل مورد نظر را انتخاب کنید .

 

کفپوش بتن

بطور معمول ، بتن یکی از متداول ترین مصالح خوب برای طراحی داخلی و کف سازی خانه است . شما میتوانید از انواع بتن های سبک نظیر هبلکس، سیپورکس و پرلکس استفاده کنید . آگاه باشید که اگر از پیروان سبک مدرن و کلاسیک هستید ، بهتراست که از این متریال برای منزل خود استفاده کنید . کفپوش های بتونی با ظاهری متفاوت و شکیل به بازار عرضه می شوند و حس خوشایندی را به افراد خانه منتقل می کند .

ناگفته نماند که از کاشی های بتنی برای زیبا سازی هر فضایی میتوانید استفاده کنید . کف پوش بتنی در برابر وزن و فشار وارده دارای مقاومت بسیار زیادی است . دوام و ماندگاری این کفپوش ها به دلیل استحکام زیاد و تطابق با شرایط آب و هوایی از سایر محصولات خیلی بیشتر است . همواره به صورت طبیعی رنگ بتن ، طوسی و خاکستری مات است ، درمجموع برای خاص ترشدن دکوراسیون داخلی خود می توانید از تجهیزات رنگی در کنار این محصول استفاده کنید و از زیبایی محیط زندگی خود لذت کافی ببرید .

 

کفپوش تارکت

خوشبختانه کفپوش های تارکت Tarkett خاصیت ارتجاعی فوق العاده خوب و مناسبی دارد که هنگام راه رفتن با کفش به هیچ وجه صدا نمی دهد و در صورت برخورد اشیاء شکستنی ، احتمال شکستن این کفپوش کم است . سطح برجسته آن جلوه زیبایی به دلنشینی دارد .

درنهایت جالب است بدانید که این کفپوش آنتی باکتریال است و می توانید از آن در فضاهای درمانی نظیر بیمارستان ها، درمانگاه ها، مطب ها و غیره نیز استفاده کنید . درمجموع میتوان گفت که این محصول ترکیب رنگی مختلفی دارد و شما عزیزان میتوانید از رنگ های مختلف و خاص این محصول برای زیباسازی محیط کاری و منازل خود استفاده نمائید .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی