نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

آشنایی با مربع لوشو و تاثیرات آن در زندگی

يكشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۳:۲۵ ب.ظ

باید دانست که مربع لوشو زیر مجموعه قانون فنگ شویی بوده است . به گونه ای می توان گفت که این ساختار یک ابزار قدیمی و کهن است که توسط استادان فنگشویی تعریف شده و مورد استفاده افراد قرار گرفته است . شاید برایتان سوال باشد که هدف از مربع لوشو چیست ؟ در جواب باید گفت که ایجاد تعادل و آرامش و شادی است .

دراین مواقع ، شما با درک بهتر مربع لوشو میتوانید یک تعادل کلی بین محیط کار و زندگی تان ایجاد کنید . در این مبحث از ویکی سرا می خواهیم به شما عزیزان بگوئیم که مربع لوشو چیست و چه تاثیراتی  بر زندگی می گذارد  .

مربع لوشو

مربع لوشو

بهتر است بدانید که مربع لوشو نوعی مربع جادویی ۳ در ۳ است ، درک این مربع میتواند زندگی ما را متحول کند . جدول فنگ شویی یا جدول لوشو یک ابزار باستانی است ، این ماتریس انرژی حاکم بر افراد را نشان میدهد . برای پیاده سازی و اجرای مربع لوشو شما بایستی قانون فنگ شویی را کاملا درک کنید . با درک سطحی این مربع جادویی شما نمیتوانید انرژی محیط خود را متعادل سازید ، پس برای درک بهتر آن وقت بگذارید .

 

تاریخچه مربع لوشو

 اگر افسانه های کهن چینی را مطالعه کرده باشید ، میدانید که یک استاد چینی به نام فوهسی هنگام مراقبه (عبادت) به یک لاک پشت عظیم الجثه ای برخورد می کند ، بعد از بررسی کامل لاک پشت ، نشانه های خاصی را در پشت این حیوان مشاهده می کند . برای درک بهتر این اعداد فوهسی شروع به محاسبه دقیق تر علائم و رمزگشایی آنها میکند ، او در انتها به یک الگوی جامع از قوانین طبیعی جهان بر میخورد .

بهتر است بدانید ، لاک پشتی که هنگام مراقبه در رودخانه ظاهر شد ، یک ماتریس 3 × 3 غیر معمول بر روی لاک خود دارد که باعث شد فوهسی تحقیقات گسترده ای را بر روی این اشکال انجام دهد . جالب است بدانید ساختار این ماتریس به گونه ای است که جمع هر ردیف به یک عدد یکسان میرسد ، عجیب است که شما از هر سمت اعداد را جمع بزنید به عدد 15 میرسید .

 

اعداد مربع لوشو

در حالت کلی ، مربع لوشو نوعی مربع جادویی ۳ در ۳ است که احتمالا بعد از مطالعه بخش بالا آن را شناخته اید . طبق افسانه های پیشین ، امپراتور چین در طول عبادت خود یک لاک پشت خاص را می‌بیند.

بر روی لاک این موجود یک ماتریس ترسیم شده است که اعداد 1تا 9 را شامل میشود . جالب است بدانید شما از هر سمت این اعداد را جمع بزنید به یک عدد مشخص میرسید . بهتر است کل زندگی خود را براساس مربع لوشو چیدمان و دکوراسیون کنید .

ناگفته نماند که هر کدام از این اعداد به عنصر خاصی دلالت میکند . بایستی ابتدا براساس علم فنگ شویی عدد خود را پیدا کنید . زیرا اگر مقاله فنگ شویی را مطالعه کرده باشید میدانید هر عدد نشان دهنده عنصر ، جهت ، رنگ خاصی است . درنهایت ، هر چه این تعادل بیشتر حفظ شود افراد میتوانند روابط بهتر ، سلامتی بیشتر ، انرژی فراوان تری را جذب کنند .

مسلما هر کدام از این اعداد انرژی مخصوصی دارد ، به عنوان مثال : عدد 9 عنصری است که انرژی بسیار قوی و قدرتمندی را در بر می گیرد و بیانگر عنصر آتش است ، در حالی که عدد 1 انرژی بسیار پایینی دارد و بیانگر عنصر آب است .

خوشبختانه در مربع لوشو جهت های اصلی دارای اسطوره می باشند ، به همین دلیل انرژی منفی را جذب نمیکند ، بایستی بدانید جهت های فرعی فاقد اسطوره هستند . این اسطوره های جدول لوشو برخواسته از باورها و اشکال سماوی مربوط علوم چینی است . 

 

تعریف اعداد لوشو

عدد 1 جدول

آب

جالب است بدانید عدد یک ، مربع لوشو به سمت شمال دلالت میکند . عنصر تشکیل دهنده عدد 1 آب است . برای ایجاد تعادل و حس خوب در محیط بایستی از وسایل که عنصر آنها آب است استفاده کنیم . وجود وسایل خاکی مثل ظروف سفالی،‌ کاشی،‌ سرامیک، کریستال و همینطور اجسامی که دارای رنگ خاکستری هستند میتوانند این تعادل را بر هم زند . جالب است بدانید حضور عنصر فلز در کنار آب میتواند انرژی مثبت محیط را افزایش دهد .

 

برای تقویت عنصر آب از اجسام فلزی ، لوازم برقی و اجسام دارای رنگ سفید و نقره ای هستند استفاده کنید . بهتر است بدانید قرار دادن اجسامی که متشکل از عنصر آب هستند مثل آکواریوم ، آب نما، تصاویر آب و اجسام آبی رنگ میتوانند انرژی افراد را افزایش دهند . توجه نکردن به این موضوع میتواند انرژی مثبت افراد را به انرژی منفی تبدیل کند .

 

عدد 2 جدول

خاک

این عدد جنوب غربی را نشان میدهد . عنصر تشکیل دهنده این خانه خاک است . این عنصر نشان دهنده شکوفایی و روند زندگی بشری است . عنصر چوب نشان دهنده انرژی زندگی جدید ، رشد ، گسترش ، خلاقیت و سلامتی است . شما میتوانید از عنصر چوب برای دیزاین و دکوراسیون خانه خود استفاده کنید . از گیاه یشمی برای چیدمان خانه خود بهره ببرید ، به طور کلی این گیاه نمایانگر پول و موفقیت است .

 

بامبو یکی از این گیاهان سبز است . این گیاه به نام علف شانس شناخته میشود . نگهداری از آن میتواند حس خوبی را به شما منتقل کند . از نقش گیاهان در دکوراسیون و چیدمان غافل نشوید . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گیاهان میتوانید مقاله ( نقش گیاهان در دکوراسیون داخلی خانه و اهمیت آن بر زندگی ) را مطالعه کنید .

 

ازاین نکته نیز غافل نشوید که استفاده از تخت خواب ، مبلمان ، تجهیزات چوبی ، شمع و نیز الوار خام چوب میتواند انرژی محیط را متعادل و مثبت کند . اگر چوب متریال غالب بر شما است ، بهتر است از دکوراسیون روستیک برای زیبا سازی محیط زندگی خود استفاده کنید . در همین راستا ، می توانید برای کسب اطلاعات و دانش بیشتر در مورد این سبک دکوراسیون داخلی به مقاله ( دکوراسیون روستیک ) سری بزنید .

 

عدد3 جدول

چوب

قائدتا عدد 3 نشان دهنده سمت شرق است و بر عنصر چوب دلالت میکند . به هیچ وجه از اجسام فلزی در این جهت استفاده نکنید . این وسایل میتواند انرژی و نیز نیرو افراد را کاهش دهند . در مجموع از تصاویر مربوط به عنصر آتش و همچنین اجسام قرمز و زرد رنگ که نمایان کننده عنصر آتش است خودداری کنید . برای افزایش انرژی می توانید از گل ها ، گیاهان، اجسام چوبی ، اجسام قهوه ای رنگ استفاده کنید .

 

عدد 4 جدول

چوب

این خانه در جنوب شرق مربع لوشو واقع شده است . عنصر مربوط به این خانه ( چوب ) است . از قرار دادن عناصر فلزی و اجسام ساخته شده از آن دوری کنید . بهتر است از عنصر آب در این بخش استفاده کنید . به طور کلی آب به فراوانی ، رفاه ، حرکت ، پاکسازی ، تصفیه ، اشاره میکند . استفاده از عنصر آب ، اجسام و تصاویر مربوط به آن و همچنین اجسام آبی رنگ به تقویت انرژی این بخش کمک می کند.

 

عدد 5 جدول

خاک

این عدد به مرکز دلالت میکند . عنصر این خانه (خاک ) است . این قسمت ، محل تجمع انرژی ( چی ) است ، وجود عنصر چوب میتواند انرژی مثبت و نیز قدرت آن را کاهش دهد .

زمین به طور کلی دارای ثبات و امنیت است . در مجموع از رنگ های زمین (در درجه اول کرم و قهوه ای) برای دکوراسیون و چیدمان خانه خود استفاده کنید . این نکته میتواند تاثیر فوق العاده بر روال زندگی ما به جای بگذارد . برای تقویت این منطقه می توانید از عنصر آتش مثل : شمع ، شومینه ، بخاری ، اجسام قرمز و زرد رنگ استفاده کنید .

 

جایگاه اعداد

در این بخش میخواهیم انرژی حاکم بر هر عدد را برای شما شرح دهیم . برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص بهتر است ادامه مقاله را دنبال کنید .

 

شغل و روابط اجتماعی

روابط کار به طور کلی یعنی تصمیمات هم آهنگ در چارچوب شرایط سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی بمنظور تنظیم روابط کارکنان و مدیریت ، در جهت رسیدن به یک نتیجه ثابت و مشخص . اغلب صاحب نظران معتقدند که داشتن نظم در روابط کار میتواند بر بهبود شرایط کاری افراد تاثیر بگذارد .

به طور کلی روابط کار سالم یک سازمان باید در چارچوب کارآیی ، بهره وری و رضایت شغلی افراد باشد ، توجه کردن به این موضوع ادامه حیات سازمان را تامین می کند . بایستی بدانید بی اهمیت شمردن این موضوعات میتواند تنش ها عصبی در محیط کار را افزایش دهد و از طرفی بهره وری و کارایی افراد را کاهش دهد .

 

سلامتی

سلامتی جسمی برای افراد همان وضعیت خوب بدنی است که از فعالیتهای روزانه‌ جسمی مانند ورزش ، تغذیه‌ی مناسب و خواب کافی ناشی میشود . وقتی افراد کشور یا ناحیه‌ ای از جهان از اصلاح تغذیه، مراقبت‌ های بهداشتی، استانداردها و کیفیت بالای زندگی برخوردار باشند ، عموما کمتر به بیماری دچار میشوند .

در حقیقت ، اغلب افراد وقتی میخواهند سلامتی را تعریف کنند ، درباره‌ ی سلامتی جسمی حرف می زنند . امروزه آدمها پیوسته با خیلی از اطلاعات مربوط به ‌سلامت جسمی ‌برخورد میکنند و گزینش اینکه کدام مناسب و کدام نامناسب میباشد، بسیار سخت است . در مجموع بهتر است از یک اصول کلی پیروی کنید تا زندگی بهتری داشته باشید .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۱۴
نگار محمدی

مربع لوشو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی