نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

آشنایی با دکوراسیون اتاق خواب های دو نفره

شنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۱:۴۶ ب.ظ

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره اهمیت ویژه و بخصوصی در محیط منزل دارد . زیرا دو نفر پس از یک روز کاری شاید سخت و خسته کننده برای رسیدن به آرامش ایده آل به این فضا پناه می‌برند پس نیاز است دکوراسیون اتاق خواب با رعایت اصول و نکات دکوراسیونی و پرهیز از هر گونه اشتباهات در چیدمان طراحی شود تا دکوراسیون اتاق خواب به حالت خاص خود برسد .

درکل ، ویکی سرا می خواهد بگوید که دکوراسیون اتاق خواب دو نفره همانند دیگر فضاهای خانه مهم است و باید تلاش شود تا بهترین و شیک ترین چیدمان و دکوراسیون را داشته باشد .

 

طراحی و چیدمان اتاق خواب دو نفره

دکوراسیون اتاق خواب دونفره

گفتنی است که ، اتاق خواب دو نفره جزء مهم ترین بخش هر منزلی می باشد و باید دانست که در آپارتمان های امروزی داشتن یک مکان دنج و آرام برای استراحت و سپری کردن اوقات در تنهایی بسیار مهم و ارزشمند است . به همین خاطر لازم است که سبک چیدمان اتاق خواب را بدانید و از آنها برای زیباسازی بهتر فضای خود استفاده کنید .

 

ابعاد اتاق خواب دو نفره

اندازه تخت خواب دو نفره استاندارد معمولا یا اندازه کوئین و یا سایز کینگ دارد . این نام گذاری ها از زبان انگلیسی می آیند و تقریبا در تمام دنیا رواج پیدا کرده است . توجه کردن به اصول و ابعاد اتاق خواب دو نفره میتواند بر بهبود حال عمومی افراد تاثیر بگذارد .

برخی از این محصولات ممکن است داری فضای خالی زیر تخت (صندوق یا کشو )باشند ، برخی نیز یک تخت خواب مخفی برای مهمان ها دارند .

در حالت استاندارد بین تشک و کف تخت باید فاصله ای وجود داشته باشد تا هوا راحت در جریان باشد . اگر تشک مستقیما روی کف قرار می گیرد هنگام خرید تشک به سراغ محصولات نرم تری بروید . در ادامه میخواهیم مدلهای مختلف تخت خواب دو نفره و نیز قوانین مهم آن را برای شما شرح دهیم . با ما همراه باشید .

 

قوانین چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب

طبیعتا دکوراسیون اتاق خواب و طراحی آن یک سری نکات و توصیه های اساسی و کلیدی دارد که درادامه می خواهیم ، این نکات مهم را برایتان بازگو می کنیم .

 

نظم اتاق خواب

مهم است بدانید که اتاق خواب دو نفره نباید شلوغ و بهم ریخته باشد . چون شلوغ بودن و وجود وسایل زیاد و اضافه  و غیر ضروری در اتاق خواب باعث کاهش آرامش ذهنی افراد میشود و باعث افزایش تنش های عصبی آنها می شود  . برای درک بهتر اصول چیدمان این فضا میتوانید مقاله ( فنگ شویی اتاق خواب + اصول و فنون بسیار مهم ) را مطالعه بفرمائید .

 

قانون تخت خواب

لازم است بدانید که تخت خواب مرکز اتاق خواب است پس باید در انتخاب آن دقت بسیاری داشته باشید . بهتر است که از بین انواع تخت خواب‌ های مدرن، رسمی، رمانتیک ،سایبانی، فرانسوی و دیگر سبک‌های موجود ، سبکی را انتخاب کنید که مناسب دکوراسیون اتاق خواب خانه باشد .

 

انتخاب وسایل جانبی تخت خواب دو نفره

قائدتا وسایل جانبی تخت خواب شامل : پتو، بالش و ملحفه‌ها می باشد که شما میتوانید استایل ها و مدل های مختلفی را انتخاب کنید . می توانید از رنگ مشکی و تک‌ رنگ‌ های دیگر و یا سایه‌ های مختلف رنگها برای زیبا سازی این محیط استفاده کنید . برای ایجاد جذابیت بیشتر در اتاق خواب خود کاغذ دیواری را فراموش نکنید . برای درک بهتر مدل های کاغذ دیواری میتوانید مقاله ( انواع کاغذ دیواری از نظر جنس ، طرح ، زیبایی و کاربرد ) را مطالعه کنید .

 

قانون رنگ‌

دقت کنید که طبق این قانون ، 60 % از فضای اتاق خواب دو نفره با یک رنگ اصلی و ایده آل رنگ آمیزی میشود . بهتر است بدانید که این 60 درصد ، میتواند شامل : دیوارها ، کف ، وسایل بزرگ مانند تخت ، فرش و مبلمان باشد . با این کار رنگ اصلی را به عنوان رنگ زمینه یا پایه میشناسیم و در دکوراسیون اتاق خواب دو نفره خود از آن استفاده میکنیم . فراموش نکنید که 40 % مابقی شامل لوازم جانبی ، دکوری ، کوسن ها و وسایل کوچک تر اتاق خواب دو نفره است .

 

تقسیم بندی اتاق خواب 2 نفره بر اساس تشک

 

تشک ملکه

باید بدانید که عادت خواب سالم میتواند تفاوت بسیاری در کیفیت زندگی شما ایجاد کند . معمولا داشتن عادات سالم خواب غالبا به داشتن بهداشت خواب گفته میشود . متاسفانه همه می دانیم که بد خوابی از جمله مشکلاتی است که فعالیت های ما را در تمام طول روز تحت تاثیر قرار می دهد و بازدهی افراد را بسیار کند میکند .

 

تشک پادشاه

بهتر است بدانید و آگاهی لازم را این زمینه داشته باشید که انتخاب تشک مناسب تخت خواب بسیار مهم و حیاتی است . باید دانست که این تشک دارای ابعاد 200 در 180 سانتیمتری است . از این نکته نیز غافل نشوید که این نوع تشک یکی از بزرگ ترین مدلهای تشک در بازار است . بنابراین ، اگر در هنگام خواب زیاد تکان میخورید و جثه بزرگی دارید بهتر است این مدل تشک را انتخاب کنید . اما لازم است بدانید که با توجه به ابعاد این تشک ، بهتر است که از آن در اتاق های متوسط و بزرگ استفاده کنید . لذا توجه نکردن به این موضوع خاص ، میتواند هزینه شما را افزایش دهد .

 

تخت خواب فرانسوی

در حقیقت این سبک قادر است محیط زندگی ما را زیباتر کند . به نوعی می توان گفت که تخت خواب فرانسوی دارای طراحی بسیار ظریف و جذاب می باشد و جلوه ای خاص به اتاق خواب دو نفره می دهد . همچنین با توجه به جزئیات تزئینی و حکاکی های انجام شده روی این تخت خواب بهتر است که از روتختی های ساده برای دیزاین آن استفاده کنید .

 

تخته خواب رمانتیک

ممکن است که همه ما فضای یک اتاق خواب رمانتیک را با رنگ های قرمز و شمع های روشن نورانی تصور کنیم . اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که می توانید با ترکیب رنگ های مناسب ، استفاده از وسایلی تزیینی مثل آباژور یا میز کنار تخت این فضا را به صورت خلاقانه و زیبا ، طراحی و چیدمان کنید .

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی