نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

باگوا چیست ؟ و نقش آن در پلان منزل

سه شنبه, ۱۶ فروردين ۱۴۰۱، ۰۹:۲۴ ق.ظ

تقریبا همه ما می دانیم که امروزه فنگ شویی به یکی از موضوعات اساسی و رایجی در بحث دکوراسیون و طراحی داخلی منازل تبدیل شده است . در واقع می توان گفت که فنگشویی روش ها و ابزار های مختلف و متنوعی دارد، قائدتا یکی از موضوعات مهم و قابل توجهی که درحیطه فنگشویی باید دانست و بدان اهمیت داد، نقشه باگوا می باشد . به نوعی باید بدانید که باگوا درحقیقت یک نقشه انرژی و یکی از قدرتمند ترین و خاص ترین ابزارهای مهمی است که در حیطه فنگ شویی به کار می رود . به عبارتی دیگر می توان گفت که باگوا روشی اصولی و مناسبی برای ارزیابی میدان انرژی محیط می باشد . هم اکنون برای آشنایی بیشتر با انواع نقشه های باگوا و استفاده ازآن در دکوراسیون منزل ادامه ی مطلب را بخوانید .

باگوا

باگوا چیست ؟

اگر بخواهیم به صورت دقیق تر بدان نگاه کنیم ؛ می توانیم بگوئیم که باگوا در لغت به معنای هشت وجهی یا هشت منطقه می باشد . اصولا هشت منطقه یا هشت وجه که در اطراف یک مرکز قرار دارند و به هر یک از این مناطق یک ” گوا ” یا بخش می گویند . در مجموع مهم است بدانید که باگوا یک نقشه ای فوق العاده عالی و بدون نقص است که به کمک آن میتوان فضا را به نه منطقه جداگانه تقسیم کرد که هر کدام از این نه منطقه ، به نه موضوع مهم و کاربردی در زندگی شخصی شما عزیزان همراه اشاره می کند.

همواره باید توجه داشته باشید که این مناطق با جنبه های مختلف و گوناگون زندگی در ارتباط هستند . حقیقتا هر گوا ( ناحیه ) دارای معانی پنهان و لایه ای مختلفی از جمله : رنگ ها، عناصر، اشکال، اندام ها و موارد دیگر است. همانطور که خدمتتان عرض کردیم ، یک نقشه باگوایی دارای هشت برش و یا هشت وجه مختلف و متنوع میباشد که هر کدام از آن ها نشان دهنده یک ویژگی خاص و یا یک وضعیت متفاوت هستند .

 

همچنین باید آگاهی لازم را دراین زمینه داشته باشید که در اطراف ، هشت گروه از خطوط به نام تری گرام وجود دارد و هر تری گرام ترکیب متفاوتی از خطوط جامد است که نشان دهنده نیروی یانگ ( مذکر ) چی و خطوط شکسته که نشان دهنده یین ( مونث ) چی است ، میباشد . گواها و یا همان بخش ها دارای “اعداد جادویی” هستند . ناگفته نماند ؛ این اعداد هستند که برای ایجاد یک فضای مطلوب تعیین می کنند “انرژی چی” باید یین باشد یا یانگ .

لازم به ذکر است که بدانید هر گوا دارای یک جهت است که جهت جنوب در بالا و شمال در پایین قرار دارد ، همچنین در فرهنگ سنتی چین جنوب نشان دهنده بهشت است و شمال نشانگر زندگی زمینی ! هر گوا یا بخش همچنین با یک عنصر، اندام ( های ) بدن، اشخاص، رنگ ( ها ) و جنبه ای از طبیعت مرتبط است.

هرگز فراموش نکنید که نماد تای جی ( یین و یانگ ) در مرکز قرار دارد که نشان دهنده تعادل و هماهنگی همه بخش ها میباشد ، همچنین نشانگر سلامت و رفاه شخصی است . دقت نمائید که این نقشه سنتی را میتوان از حالت هشت وجهی به شکل یک مربع در آورد. در واقع تمام می توان گفت که اطلاعات یکسان باقی می ماند و صرفا جهت راحتی و تطبیق بیشتر با پلان محیط این کار انجام می گیرد.

 

تاریخچه نقشه باگوا

گفتنی است که چینی های باستان باگوا را همراه با بسیاری از فلسفه های دیگر توسعه دادند. دراصل باید دانست که اصول یین و یانگ، آی چینگ و پنج عنصر درهم تنیده شده اند و پایه و اساس باگوا را تشکیل داده اند و همه این ایدئولوژی های آسیایی از طبیعت الهام گرفته شده اند و به دنبال ایجاد تعادل بیشتر در نحوه زندگی انسان در جهان طبیعی هستند. در نهایت می خواهیم بگوئیم که باگوا یک قطب نماست که مناطق زندگی و همچنین بسیاری از معانی نمادین دیگر را نشان می دهد .

 

" بخش های نه گانه نقشه باگوا "

دقت کنید ، همان طور که کمی پیش تر خدمتتان توضیح دادیم ، نقشه باگوا دارای نه منطقه مختلف است که هر کدام از این نواحی و یا مناطق به یک موضوع و حوزه ی مهم و اساسی در زندگی افراد اشاره می کند. حال در این قسمت مهم و حساس می خواهیم به تفصیل مناطق و بخش های مختلف آن بپردازیم :

 

شغل و مسیر زندگی :

مسلما اولین منطقه که به آن میپردازیم مربوط به ” شغل و مسیر زندگی” می باشد که به نوعی مهم ترین آن است. این بخش در قسمت وسط و پایین نقشه قرار گرفته و جهت شمال را به خود اختصاص میدهد. توجه داشته باشید که عنصر مربوط به آن آب است و همواره رنگ هماهنگ با آن مشکی می باشد.

 

شهرت و اعتبار :

هم اکنون منطقه و یا ناحیه دوم با مفاهیمی همچون “شهرت و اعتبار” در ارتباط است. همیشه یادتان بماند که این منطقه در قسمت وسط و بالای نقشه یا به عبارتی دیگر در جهت جنوب آن جای گرفته است. در حقیقت عنصری که با شهرت در ارتباط است ، آتش میباشد و همینطور رنگ مربوط به آن قرمز است.

 

خانواده و سلامتی :

حال رسیدیم به بخش یا منطقه سوم که مربوط به “خانواده و سلامتی” میباشد. مهم است بدانید که این ناحیه در قسمت وسط و چپ تصویر قرار گرفته و جهت شرق را به خود اختصاص داده است. از این نکته مهم نیز غافل نشوید که عنصر مربوط به آن چوب است و رنگ های مرتبط با آن سبز، آبی و سبزآبی است.

 

فرزندان ، خلاقیت و قدرت ابداع :

لازم است بدانید که گوا یا بخش بعدی مربوط به ” فرزندان ، خلاقیت و قدرت ابداع” میباشد . این مفاهیم در سمت راست و وسط تصویر قرار دارد و جهت غرب را از آن خود کرده است. عنصری که به آن مربوط است فلز میباشد و رنگ هماهنگ با آن سفید است.

 

ثروت و فراوانی :

در واقع منطقه پنجم با “ثروت و فراوانی” در ارتباط است. ثروت و فراوانی در قسمت بالا و چپ نقشه و در جهت جنوب شرقی جای گرفته است . به یاد داشته باشید که عنصر مرتبط با این منطقه چوب میباشد و رنگ مربوط به آن بنفش است.

 

دانش و خرد :

بخش بعدی که همان بخش ششم است مرتبط با “دانش و خرد” میباشد که در قسمت چپ و پایین و در جهت شمال شرقی قرار گرفته است . توجه کنید که عنصر مربوط به دانش و خرد، زمین است و رنگ هماهنگ با آن آبی تیره می باشد .

 

عشق ، روابط و ازدواج :

مهم است بدانید و بدان توجه داشته باشید که گوا یا بخش هفتم مرتبط با “عشق و روابط” است که در سمت راست و بالا قرار دارد. هرگز فراموش نکنید که جهت آن جنوب غربی، عنصر آن زمین و رنگ هماهنگ با آن صورتی میباشد .

 

مربیان و سفر :

ناگفته نماند ، منطقه بعدی که منطقه هشتم است با “افراد مفید و سفر” در ارتباط است. جایگاه این منطقه در قسمت راست و پایین و جهت آن شمال غربی میباشد. عنصر مرتبط با آن فلز است و رنگ هماهنگ با آن خاکستری میباشد.

 

سلامتی، مرکز و یا خود :

در نهایت بخش بعدی که بخش نهم و یا آخر است به” سلامتی، مرکز و یا خود” برمی گردد. به نوعی می توان گفت که جایگاه این قسمت در وسط و مرکز نقشه باگوا است . دقت نمائید که عنصر آن زمین و رنگ های مربوط به آن شامل زرد، نارنجی و قهوه ای میباشد.

 

 

چگونه پلان خانه خود را با نقشه باگوا تطبیق دهیم؟

هم اکنون که در قسمت بالا همه ی توضیحات لازم را به صورت کامل خدمتتان ارائه دادیم که چگونه از باگوا در خانه های شخصی خود استفاده کنید. حال در این بخش تمایل داریم که به طور خلاصه و تیتر وار تطبیق پلان با نقشه باگوا را برایتان توضیح دهیم :

 

  • از یک پلان طبقه بندی دقیق خانه یا اتاق خود استفاده کنید.
  • پلان را بچرخانید تا دیوار یا درب ورودی در قسمت پایین قرار گیرد.
  • یک شبکه سه در سه را روی هم بپوشانید به طوری که قسمت پایین شبکه با دیوار و درب ورودی تراز باشد.
  • مطمئن باشید که شبکه به طور یکسان فاصله دارد و همه مناطق به طور مساوی قرار گرفته اند.
  • همه مناطق را برای مطابقت با باگوا بررسی  کنید.  برای مثال دانش، شغل و افراد مفید باید با پایین ( دیوار و درب ورودی ) هم تراز باشند.
  • اگر پلان دشوار یا پیچیده ای دارید سعی کنید آن را فقط روی اتاق خواب خود اعمال کنید.

درکل همه ما می دانیم و آگاه هستیم که اتاق خواب ها معمولا شکلی منظم دارند که کار را راحت تر می کند. علاوه بر این می توان گفت که موثر ترین و خاص ترین مکان برای کار روی فنگ شویی اتاق خواب شماست ، زیرا نزدیک ترین مکان مهم به شما عزیزان می باشد .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۱۶
نگار محمدی

باگوا

نقشه باگوا

نظرات  (۲)

۱۶ فروردين ۰۱ ، ۱۰:۲۵ شرکت تخریب بتن در تهران

سلام وبلاگ پر محتوا و بسيار عالي دارید. از دست اندکاران و کساني که زحمت ميکشند بسيار سپاسگزارم . باعث خوشحالی ماست به سایت ما هم سر بزنید.

جای تلویزیون طبق نقشه ی باگوآ کجاست؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی