نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

آشنایی کامل با ورق و روکش ملامینه

شنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۰۹:۵۱ ق.ظ

معمولا همه شما کاربران عزیز ازهمان ابتدا این سوال برایتان پیش می آید که اصلا ورق ملامینه چیست و چه کاربرد و خصوصیاتی دارد و برای چه چیزی استفاده می شود . دراینصورت باید با خودتان روراست باشید و تمام جزئیات آن را کامل بشناسید ، تا بتوانید ازآن بهره مند شوید .

در واقع باید دانست که ملامین تنها یک ترکیب آلی و فوق العاده کاربردی است . خوشبختانه این ماده به هیچ وجه تغییر شکل نمی دهد و خراب نمی شود . درکل باید گفت ، ملامین به تنهایی ارزش چندان پراهمیتی ندارد . توجه داشته باشید که از این به بعد هر جا واژه ملامينه به گوشتان تان خورد ، میدانید که ملامین فقط و فقط یک روکش است . لازم است بدانید که به وسیله این پوشش عالی ، شما می توانید فرم و نیزاستایل اجسام را زیباتر از آنچه هست کنید .

 

روکش یا ورق ملامینه

 

ورق ملامینه

خوب است بدانید که این ورق خاص و پرطرفدار از ترکیب چسب و خرده چوب ساخته شده است ، درحقیقت ، فرم پلاستیکی ملامین بر روی هر جرمی قرار می گیرد . این بافت خاص ، تمام خلل و فرج موجود در سطح را می پوشاند و به فضا نمایی زیبا و چشم نواز می دهد . مهم است بدانید که برای پوشش دادن سطح ام دی اف می توانید از ورق ملامینه استفاده کنید . یادتان باشد که این ساختار یکی از فوق العاده ترین و جذاب ترین روکش های چوبی برای دکوراسیون فضاهای خارجی و داخلی منزل است . 

هم اکنون دراین مقاله از ویکی سرا قصد داریم که تمام اشکال شیک و نیز مدلهای مختلف ورق ملامینه را برای شما سروران توصیح دهیم تا راحتتر بتوانید از آنها استفاده کنید . به مراتب باید دانست که هر سطحی را قادر هستید با این مولفه تکمیل کنید . هنر ایجاد یک خانه زیبا با این محصول تنها به قدرت تخیل و نیز تجسم خلاقانه شما طراحان فعال و باهوش بر می گردد .

با خبر باشید که ورق ملامینه یک متریال و پوشش همیشه در دسترس می باشد . با این اوصاف ، شما می توانید از الگوها و نیز استایل های مختلف و باکلاس این محصول پرکاربرد بهره ببرید و به وسیله آن محیط زندگی خود را هر طور که دوست دارید ، طراحی کنید . دراینباره مهندسان خبره و کاربلد برای افزایش طول عمر این ماده دست به تحقیق و پژوهش زدنند ، خوشبختانه بعد از مطالعه و بررسی کامل این روکش دریافتند که اگر از این ماده درست و اصولی استفاده کنید تا چند سال پیاپی برای شما کار می کند . دقت کنید که برای ساخت و ایجاد ورق ملامینه افراد می توانند از روکش های مختلف این ورق استفاده کنند .

توجه داشته باشید که در حالت پایه ، اشخاص بعد از آماده کردن الوار چوب تنها یک ماده براق کننده بر روی متریال خام می‌ریزند تا مقاومت و عمر مفید محصول را بطرز عجیبی افزایش دهند ، ولی باید دانست که روال استفاده از ورق ملامینه به صورت دیگری است . 

نکته مهم : همواره برای ساخت چوب ملامينه طراحان از روکش های مختلف و متعدد این ماده ی بینظیر استفاده می کنند .

بدین ترتیب ، برای کسب دانش بیشتر دراین مورد ، ادامه مطلب را دنبال کنید .

تاریخچه پیدایش روکش ملامینه

لازم است بدانید که برای تزیین و نیز زیباتر کردن نقاط مختلف محیط زندگی خود ، از اتاق خواب گرفته تا آشپزخانه و محل کار ، میتوانید از تخته های ملامینه استفاده کنید . همانطور که خدمتتان عرض کردیم ، این تابلوهای تزئینی به لطف تطبیق پذیری و طیف گسترده ای از روکش ها، جایگاه خود را به عنوان لوازم مهم و ضروری دکوری در هر خانه ای تثبیت کرده اند. اما باز هم باید دانست که تاریخچه تخته های ملامینه ای چیست؟ برای اینکه بفهمیم تخته های ملامینه از کجا آمده اند ، باید به تاریخچه تخته خرده چوب یا ملامینه نگاهی بیندازیم . گفتنی است که معماران و طراحان از اواخر دهه 1800 از این ماده ی پوشش دهنده استفاده می کردند .

در واقع نمونه اولیه ورقه ملامینه در اواخر دهه 1800 اختراع شد، افراد با استفاده از پودر چوب و چسب های مخصوصی که دارند ، این روکش خاص را تولید می کردند . با این وجود ، تنها در طول جنگ جهانی دوم بود که تخته خرده چوب به شکل امروزی اختراع شد . به دلیل کمبود چوب ، مردم ناچار به تولید این ماده لوکس و به دل نشین شدند . ملامین برای اولین بار در دهه 1830 سنتز شد ، شاید برای شما سوال شده باشد سنتز چیست ، (در واقع سنتر ، به ترکیب مواد آلی با یک متریال زنده گفته می شود . )

مانند تخته های خرده چوب، تنها در طول جنگ جهانی دوم محبوبیت آن افزایش یافت ، زیرا افراد از آن به عنوان روشی مقرون به صرفه برای ساخت لمینت ها و روکش هایی با دوام و استثنایی استفاده می کردند ، همچنین در آمریکای شمالی پس از جنگ جهانی دوم، در اواسط قرن بیستم بود که ملامینه واقعاً مد شد ، این اولین باری بود که معمارن از ورق ملامینه برای پوشاندن و نیز زیبا کردن چوب های تزئینی استفاده می کردند . به مراتب باید دانست که  این پانل‌های آراسته مبتنی بر چوب نه تنها به‌ طور استثنایی بادوام و محکم هستند ، بلکه مقاومت به شدت بالایی نیز در برابر حرارت دارند . درمجموع تنوع گسترده سبک‌های موجود ، تطبیق‌ پذیری و پرداخت‌های باکیفیت ، منجر به افزایش مداوم و محبوبیت این محصول پرطرفدار شده است .

انواع ورق های ملامینه

آگاه باشید که روکش های ملامینه بر روی پانل‌های اصلی قرار می گیرد . دقت کنید که کاغذ آغشته به ملامینه دارای الگوها و نیز مدلهای مختلفی است ، ظاهر براق و پرداخت خورده آنها این پوشش ها را متمایز از دیگر مواد کرده است .

خوب است بدانید که تخته‌های ملامینه سطح تمیز و سفتی دارند و برای مصارف مختلف مناسب و شایسته هستند . همچنین تنوع بالای این محصول به شما اجازه میدهد تا آزادانه و راحتتر یک مدل را انتخاب نمائید و به کمک آن محیط خود را شیک و رمانتیک کنید . فراموش نکنید که این ماده تنوع رنگی زیادی دارد؛ هم چنین دارای دو مدل پیش‌‌لبه‌ دار و نیز پیش‌ دریل‌ شده است . بدین نکته مهم نیز توجه داشته باشید که  انواع روکش های ملامینه با رطوبت خراب نمی شوند و حتی تغییر شکل هم نمی دهند . 

ناگفته نماند که مدلهای مخملی و اطلسی دو الگوی پر طرفدار و محبوب این محصول می باشد .

 

مراحل ساخت و تولید ورق ملامینه

دراین بخش از مقاله می خواهیم در رابطه با مراحل تولید و تبدیل چوب ساده به چوب ملامینه بحث و گفتگو کنیم .

در مرحله اول باید مواد مورد نیاز برای تولید و ساخت ورق ملامینه را تهیه کنیم ، بعد از خریدن خرده چوب ، چسب مخصوص و تهیه یک دستگاه پرس ، شروع به ساخت این پوشش خاص کنید . به مراتب در اول کار شما باید این ترکیبات را اندازه گیری کنید و درون یک پالت بزرگ بریزید و با هم ترکیب کنید ، حال که این مرحله را طی کرده اید ، مواد را درون قالبی که از قبل تهیه کرده ایده بریزید و آن را درون دستگاه پرس قرار دهید ، دقت نمائید که این ترکیب باید به مدت 1 ساعت درون این دستگاه باشد ، تا کاملا مستحکم شود و شکل بگیرد . 

نکته کلیدی : باید بالای سر دستگاه پرس وایسید و هرگز آن را رها نکنید .

مرحله 2

حال که ورق ملامینه آماده شده است آن را از داخل دستگاه پرس خارج کنید و به چند گروه مساوی آنها را تقسیم بندی کنید ، بعد از انجام این کار رنگ ها و نیز اشکالی که می پسندید را بر دارید و این ورق های شکیل را طرح دار کنید . در این مرحله پوشش ملامینه باید کاملا شکل گرفته باشد و هیچ قسمت ساده نیز باقی نمانده باشد. بعد از اتمام این بخش آنها را درون دستگاه خشک کن قرار می دهیم . باید مراقب باشید رنگ روی روکش ها نسوزد و زشت و بد فرم نشود .

گام 3

هم اکنون باید در این مرحله ی مهم ، فرم آماده شده ملامین را توسط ابزاری خاص ، آن را از دستگاه خشک کن خارج کنید و بر روی یک سطح قرار دهید ، به وسیله کاردک های مورد نیاز و نیز جعبه های چوبی این متریال را بسته بندی کنید . درنهایت باید این مرحله را با دقت بسیار بالایی انجام دهید . با استفاده از برچسب هایی که از قبل تهیه کرده اید ،  ترکیب رنگ این پوشش ها را مشخص کنید . 

در پایان کار به وسیله نوار نقاله آنها را به سمت کامیون حمل بار به خارج از شرکت انتقال دهید و آن را در اختیار مصرف کننده های محترم قرار دهید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی