نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

معرفی دکوراسیون داخلی ساحلی

سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۵ ق.ظ

شاید لازم باشد بدانید که دکوراسیون داخلی ساحلی ویژگی های عجیب و با ارزشی دارد و ایجاد آن در منازل حس خوب آرامش و انگیزه را به اشخاص منتقل می کند .

بطور معمول می توان گفت که دکوراسیون ساحلی دارای تجهیزات و وسایل خاص و جذابی هستند و احساس زندگی آسایش و آرامش خوبی را برایمان به ارمغان می آورد . اکثریت ما واقف هستیم که هیچ چیز مانند یک هفته ی آرامش بخش و دل انگیز در کنار ساحل نمی تواند حال روحی و نیز جسمی ما را خوب و خواستنی تر کند . برای رسیدن به این حس خوب و رویایی می‌توانید از دكوراسيون داخلي ساحلي استفاده کنید . در حقیقت باید بدانید که با استفاده از عناصر ساحلی ، رنگ های پاستیلی و تجهیزات موجود در دریا ، قادر هستید حس و حال عالی و به دلنشین امواج ساحل را به محیط زندگی خود وارد کنید .

بهتر است برای آشنایی بهتر با عناصر معماری داخلی ساحلی ، تمام اشکال ، المان ها ، نشانه های این طرح خاص و نیز ساختار های این الگوی دکوراسیون داخلی را بشناسید . یادتان نرود که یک خانه ساحلی تنها به قدرت تخیل قوی و نیز تجسم بالای شما کاربران بر می گردد .

 

ویژگی های دکوراسیون داخلی ساحلی : بافت های ابتدایی ، خطوط مختلف ، پارچه‌ها و منسوجات ساحلی ، پرده‌های شفاف ، کفپوش ضد آب ، شن های براق و زیبا . مبلمان و تجهیزات ساده و خاص ، تزئینات الهام گرفته از اقیانوس مانند مرجان ، چوب دریفت یا دلارهای شنی .

مصالح پایه : چوب ، پارچه های معمولی ، شیشه های شفاف ، صدف ، شن ، ماسه .

پالت رنگ : آبی ، سبز ، بژ ، سفید و مرجانی .

 

دکوراسیون ساحلی

گفتنی است که اگر طراحی ساحلی برای شما یادآور لنگر کشتی ، رنگ آبی و سفید ، شن های رنگی ، مرجان است، تقریبا راه را تا به این جا درست آمده ایده ، حتما کنجکاو شده اید و با خود می اندیشید که چگونه این تجهیزات را تزیین کنیم و آنها را به چه شکل دکوراسیون و چیدمان کنم که بیننده های زیادی به آنها نگاه کنند . از این نکته مهم نیز غافل نمانید که برای طراحی و دیزاین هر اسباب طراحی داخلی ساحلی وقت کافی بگذارید . برای ایجاد یک محیط ساحلی بهتر ، می توانید از عکس و نیز الگوهای اجرا شده این تزئینات داخلی کمک شایانی بگیرید .

بهتراست به منظور ایجاد فضایی آرام و راحتتر از دکوراسیون داخلی با سبک ساحلی استفاده کنید  . با استفاده از این سبک قادر هستید ، آرامش و نیز آسایش ایده آلی را برای خود و عزیزتان محیا کنید . درنهایت فراموش نکنید که برای پیاده سازی این دکور به چوب های فرسوده ، پارچه های خاص ، فرش های آرام بخش و نیز لوازم ساحلی زیبا و جذاب نیاز دارید تا محیط خود را لاکچری تر جلوه دهید .

سبک دكوراسيون داخلی ساحلی

قائدتا وقتی صحبت از تعریف دکوراسیون داخلی ساحلی در میان می افتد ، معمولا ذهن ما درگیر می شود و شروع به آلارم زدن می کند و خاطرات دریا و نیز ساحل را به یاد ما می آورد . حتما همه شما ساحل دریای شمال و نیز جنوب را به طور کامل مشاهده کرده اید و میدانید که شکل و شمایل گوش ماهی و نیز اشیا تزیینی این دو ساحل کمی با هم متمایز و مختلف است ، بدین ترتیب ، برای پیاده سازی این الگو ، بهتر است دل به دریا بزنید و شروع به جستجوی تجهیزات خاص و نیز قطعات زیر مجموعه این سبک معماری داخلی کنید و از آن نیز لذت ببرید .

به نوعی می توان گفت که طراحی داخلی ساحلی اغلب با الگوهای طراحی داخلی دریایی یا همپتون اشتباه گرفته می شود . با این وجود ، تنها چیزی که طراحی داخلی ساحلی را متمایز می کند، ظاهر آرام و در عین حال باکلاس و لوکس بودن آن است . طراحان مدرن ساحلی ، یک خلوتگاه زیبای ساحلی را از طریق رنگ و مبلمان خاص این طرح برای شما دوستداران و عاشقان این استایل ایجاد می کنند .

اگر با دقت نگاه کرده باشید ، متوجه میشوید که رنگ‌های خنثی ، پر جنب و جوش اساس این معماری داخلی می باشد ، لازم است بدانید که برای ساخت المان های سبک ساحلی می توانید از چوب دریفت ، خاک های براق ، تجهیزات موجود در آب استفاده کنید . اجرا و نیز طراحی دكوراسيون ساحلي به یک ذهن آزاد و خلاقانه ای نیاز دارد . حا می خواهیم بگوئیم که شما افراد با لیاقتی هستید ، بدین ترتیب ،خوب است که برای شخصیت و طرز فکر خودتان ارزش قائل شوید .

 

سر گذشت طراحی داخلی ساحلی

بهتر است بدانید که بر خلاف سایر سبک های دکوراسیون داخلی ، تعیین ریشه‌های طراحی ساحلی تا حدودی دشوارتر است . در واقع بشر از همان روزهای اولیه تمدن همیشه در ساحل و اطراف آن بوده است ، افراد با استفاده از متریال های موجود در طبیعت شروع به دکوراسیون و زیبا سازی محیط زندگی خود می کردند ، متریال و ساختارهای این سبک استرس و اضطراب شما را کاهش می دهد . به جرات می توان گفت که منشاء آن را  به معروف ترین جامعه ساحلی جهان ، همپتونز وصل می شود . شهر همپتون‌ در فورک جنوبی لانگ آیلند واقع شده است ، مردمان این شهر از ساختار دم دستی و نیز ساده استفاده می کردند . در مجموع باید دانست که تاریخ پیدایش این الگو به قرن 19 و نیز 20 میلادی باز می گردد .

 

پیروان و علاقه مندان معماری داخلی ساحلی

اگر بادقت بیشتری نگاه کرده باشید  ، کاملا متوجه می شوید که دکوراسیون داخلی ساحلی دارای الگویی ساده و ابتدایی است ، این طرح خاص و دلنواز به شما این اجازه را میدهد تا هر آنچه در ذهن خود دارید را بر روی یک برگه طراحی و یادداشت کنید و سپس آن را اجرا و پیاده سازی کنید . به طور معمول ،نکته ای که باید بدان اهمیت دارد و هرگز از آن غافل نشد ،اینست که این سبک برای افراد خلاق و نیز طراحان بسیار مناسب و ایده آل است . بنابراین اگر از عاشق سادگی و آرامش خاصی هستید و وسایل دکوری ابتدایی را دوست دارید ، بهتر است از این استایل برای دیزاین و دکوراسیون خانه خود استفاده کنید ، آن زمان حضور در این فضا حس خوب و خوشایندی را به شما منتقل می کند .

بهتر است آگاهی لازم را در این زمینه داشته باشید که برای اجرا و پیاده سازی این مدل شما می‌توانید از رنگ ها و الگوهای ساده و دم دستی را استفاده کنید و از نگاه کردن به ان محیط لذت ببرید . بایستی کمی خلاق باشید و هرگز از اجرای وسایل و تجهیزات جدید و خاص نترسید .  فقط باید دقت داشته باشید که قبل از هر اقدامی محیط زندگی خود را دقیق و اصولی بررسی کنید و همه ی جوانب را درنظر داشته باشید .

 

استفاده از متریال های پایه برای دکوراسیون خانه

درواقع طراحان حرفه ای و کاربلد از وسایل و تجهیزات ارزان قیمت برای اجرا و پیاده سازی این سبک دکوراسیون داخلی استفاده می کنند . عمدتا تمامی لوازم دکوری و وسایلی که در این نوع طرح معماری به کار برده می شود اصیل و کاملا طبیعی هستند ، از این رو استفاده از وسایل قدیمی و عتیقه در این نوع معماری بسیار رواج پیدا کرده است . همچنین برای زیبا سازی دیوار ها و نیز سطوح دیگر می توانید از رنگهای خاص ، تابلوهای دکوراتیو ، چراغ های فانتری ، صدف و نیز اشیاهای دیگر نیز استفاده کنید . معمولا برای اجرا و پیاده سازی معماری داخلی ساحلی از متریال چوبی زیاد استفاده می شود . حتی استفاده از سنگ های گران قیمت و زیبا یکی دیگر از ویژگی های خاص و لوکس این طراحی داخلی است ، همواره یادتان باشد که معماران برای کفسازی خانه از کف پوش های بدون زرق و برق و یا پوشش های کاملا ساده استفاده می کنند .

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی