نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

طرح های زیبا و جذاب دیوار سبز در دکوراسیون

يكشنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰۴:۱۹ ب.ظ

احتمالا اغلب شما کاربران محترم هنوز هم بطور دقیق و آگاهانه نمیدانید که دیوار سبز کجاها به کار می رود و چه کاربردهای خوب و ارزشمندی دارد ، در اصل دیوارهای سبز که با نامهای دیوارهای گیاهی، دیوارهای زنده یا باغ‌های عمودی نیز شناخته می‌شوند در سال‌های اخیر روند فزاینده ای را در بکارگیری درون محیط از آن خود نموده است . به نوعی می توان گفت که شما با دیواری سبز و استفاده از گیاهان طبیعی در ساختار های سبز رنگ ، محیط کاری و نیز زندگی خود را خاص و به روزتر می کنید . هم اکنون اگر بخواهیم توجه بیشتری به آنها داشته باشیم ، می توانیم بگوئیم که این دیوار دکوری زنده ، دارای فواید ناب و طلایی است که خصوصیات خاص و ارزنده ای دارد .

 

دیوار سبز »


دیوار سبز

 

گفتنی است که دیوارهای سبز ، سازه های عمودی هستند که انواع مختلفی از گیاهان یا گلهای متفاوت و زیبا به آنها متصل می شود . درهمین راستا ، نکته ی قابل توجهی که وجود دارد اینست که دیوار سبز اغلب در محیط رشد متشکل از خاک ، سنگ یا آب کاشته می شود . ضمنا برای عدم فراموشی آبیاری گیاهان ، بهتر است که از دستگاه های آبیاری اتوماتیک نیز استفاده کنید .

دراین مطلب پرمحتوا سعی داریم که شما طرفداران عزیز را با انواع دیوار سبز و مقایسه تفاوت آنها در ظاهر، پوشش گیاهی و سیستم عامل آنها نیز آشنا نمائیم تا بتوانید مطالب با ارزش و برتری را از آن دریافت کنید .

در حقیقت خوب است بدانید که پاتریک بلان، گیاه شناس و هنرمند فرانسوی ، اولین دیوار سبز تحت عنوان باغ های هیدروپونیک عمودی را با نمد ایجاد کرد ، وی همواره پیشگام این دیوار فانتزی و منحصر به فرد است . لازم به ذکر است که بدانید و آگاه باشید که گیاهان در یک قالب طراحی شده از قبل قرار می گیرند . به مراتب حواستان باشد که این باکس ها باید تمام مواد مغذی لازم برای رشد و نیز پیشرفت روزافزون گیاه را تامین کنند .

همیشه این نکته بسیار مهم و کلیدی را به خاطر داشته باشید که دیوارهای سبز به دلیل دارا بودن یک سیستم آبیاری خودکار ، به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند . خوشبختانه خبر خوبی که در اینجا وجود دارد و باید بدان دقت داشته باشید ، اینست که آنها در مقایسه باغ ها و پارک های شهری نیاز به حجم کمتری آب دارند . همچنین یادتان باشد که ساختار بیشتر این پوشش ها هیدروپونیک است و مهندسان حرفه ای و کاربلد برای ساخت این پوشش دیواری از اسکلت چوبی و نیز مواد خاصی استفاده می کنند . حتی طراحان به جای خاک از یک ماده متخلخل سبک وزن استفاده می کنند ، توجه کنید که این دانه بندی ها بسیار سبک هستند و وزن آنها کمتر ( 20 کیلوگرم بر متر مربع ) دارند .

این نکته را به خاطر بسپارید که اگر خرید و تهیه سیستم آبیاری خودکار برای شما سروران عزیز گران و سرسام آور است ، نگرانی را کنار بگذارید و از ماده ای بیولوژیکی استفاده کنید ، به طور معمول می توان گفت که این ماده رطوبت و مواد مغذی را بین گیاهان به طور مساوی توزیع می کند . این ترکیب همچنین به عنوان یک تکیه گاه ساختاری امن و مطمئن از ریشه ها محافظت می کند و به آنها اجازه می دهد تا در همه جا رشد کنند ، درنتیجه محدودیت فضایی وجود ندارد . ناگفته نماند که این سیستم لایه‌های نازکی از خزه یا بستری را که در نواحی عمودی رودخانه تولید میشود را بازتولید می‌کنند .

 

دکوراسیون فضا با دیوار سبز

تقریبا همه ما می دانیم و تا حدودی درباره ی آن آگاهی داریم که دیوار سبز سطحی است که بخشی از آن یا تمام آن دارای پوشش گیاهی است و جلوه ای خاص و فوق العاده زیبایی را به همراه دارد . بدین ترتیب ، برای زیباسازی دکوراسیون محیط کار و نیز محدوده ی خانه می توانید از الگوها و استایل های مختلف و متفاوت این شی دکوراتیو استفاده کنید و از تماشای آن نیز لذت ببرید .

هم اکنون ویکی سرا به کمک ما آمده است تا تکنیک‌ها و روشهای مختلف اجرای این دیوار زنده را برایمان شرح دهد .

به یاد داشته باشید که دکوراسیون فضا با دیوار سبز دارای ابعاد و نیز اندازه های متفاوتی است ، با این اوصاف ، برای دکوراسیون محوطه داخلی یا نمای بیرونی ساختمان میتوانید از این ساختار نیز استفاده کنید .

دقت کنید بسیاری از افراد دیوار سبز را با روف گاردن اشتباه میگیرند در صورتی که دو سازه کاملا مجزا هستند .

بدین نکته نیزدقت داشته باشید که اگر فرد خلاق و باهوشی هستید و درعین حال به طبیعت علاقمند باشید ، فورا دست به کار می شوید و با استفاده از اشیاء پیرامون دیوار سبز را برای خود طراحی می کنید و از تماشای آن لذت دوچندانی می برید . از این نکته بسیار مهم نیزغافل نشوید که با نزدیک شدن به فصل بهار و نو شدن تمام المان های جهان ، شما قادرهستید ؛ گیاهان خاصی را با ترکیب رنگ سبز پیدا کنید و این محوطه را به صورت زیبا و خلاقانه ای نیز تزیین کنید .

بهتر است بدانید که داشتن دیوارهای سبز محیط زندگی شما را زنده و سر حال می کند . دقت کنید که هیچوقت نمیتوان از خصوصیات و نشانه های بصری دیوار سبزغافل شد . زیرا دیوار سبز علاوه بر زیبایی بخشی به دکوراسیون داخلی خانه ، میتواند فضای شهری را نیز زیباتر از آنچه که هست کند . به نوعی می توان گفت که این تجهیزات دکوری قادرند محیط داخلی و نیز خارجی خانه را به بهترین شکل ممکن طراحی و آذین بندی کنند .

 

طرح های مختلف دیوار سبز

در حقیقت اکثریت ما می دانیم که طبیعت بکر و دل انگیز انتخاب گسترده‌ای از گیاهان با رنگ‌ها، شکل‌ها و بافت‌های مختلف را در اختیار ما قرار داده است ، بدین ترتیب شماعزیزان می توانید برای ایجاد دیوارهای سبز از گیاهان مختلف و گوناگون استفاده کنید، لازم است بدانید که باید الگویی را اجرا کنید که با سبک، شخصیت و سلیقه شخصی شما مطابقت و هماهنگی داشته باشد .

 

توجه داشته باشید که هر کس می تواند یک دیوار سبز ایجاد کند که متناسب با سلیقه و سازگار با روحیات منحصر به فرد خودش باشد . فراموش نکنید که گیاهان چند ساله نیز یکی دیگر از گزینه های مناسب و شایسته ای هستند که میتوانند جلوه ی خوب و سازمان یافته ای را به دیوارهای سبز ببخشند . با این وجود ، چندین قانون از نظر شرایط رشد وجود دارد که آن هم : آب و هوا، محل قرار گرفتن ، در معرض نور بودن ، نیاز به کود ، pH مناسب ، در مجموع باید دانست که توجه کردن به این پارامترها ؛ عمر مفید دیوار سبز شما را افزایش می دهد .

 

نمونه های مدرن و خاص دیوار سبز

مهم است بدانید و بدان نیز توجه داشته باشید که دیوارهای آبی یا دیوارهای سبز باغ های عمودی خودکفایی هستند ، باید دانست که آنها به بیرون یا داخل ساختمان متصل می شوند . در همین راستا شما قادر هستید استایل جدید و نیز متمایز خود را انتخاب کنید و به کمک آنها ، محیط زندگی خود را خاص و لاکچری تر کنید . این نکته ی مهم را درنظر داشته باشید که بسته به گیاهان و طراحی کلی ، ممکن است نیاز به نگهداری خاصی همانند هرس داشته باشند ، در غیراین صورت ، مراقبت از یک باغ دیواری زنده معمولاً پس از تأسیس بسیار آسان و راحت است. بنابراین خوب است بدانید که درک دقیق و اصولی این الگوها به شما کاربران عزیز کمک می کند تا بصورت دقیق تر یکی از مدلهای این محصول را انتخاب نمائید و به کمک آن محیط زندگی خود را خاص تر و جذاب تر کنید و از تماشای آن لذت کافی ببرید .

بهتراست کمی فرق داشته باشید و متنوع تر از دیگران فکر کنید ، شما می توانید با استفاده از صدها نوع مختلف گیاه و الگوهای چشمگیر ، طرح های منحصر به فردی ایجاد کنید . توجه کنید که ما با استفاده از انبوهی از رنگ ها، بافت ها و نیز چارچوب های مختلف این دیوار گیاهی تزیینی را برای شما عزیزان طراحی و پیاده سازی کرده ایم . به عنوان مثال : با استفاده از گیاهان چند ساله گلدار، گیاهان شاخ دار و پوشش های طبیعی و حتی بوته ها، این سازه عجیب وغریب و درعین حال زیبا را برای خود طراحی کنید و از دیدن آن نیز لذت ببرید .

درنهایت نباید از این نکته بسیار مهم نیز غافل شوید که برای ساخت و نیز اجرای این دیوار شما به حجم بالایی گیاه ، یک تخته چوب سرتاسری و نیز مقداری سنگ تزیینی زیبا و پسندیده نیاز دارید . حال که این مواد را تهیه کرده اید ، شروع به تزیین و اجرای این دیوار خاص و متمایز کنید ، همواره بهتر است که قبل از هر کاری طرح مورد نظر خود را بر روی یک برگه طراحی ترسیم کنید و سپس اقدام به ساخت آن کنید .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی