نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

انواع تابلو دکوراتیو + مدل های جذاب آن

يكشنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰۱:۰۱ ب.ظ

در این بخش از مقاله ویکی سرا تمایل داریم درباره ی تابلو دکوراتیو که نوعی وسایل تزئینی پرطرفدار و خاص است بحث و گفتگو کنیم و شما مخاطبین گرامی را با مدل های ناب و متفاوت آن آشنا کنیم . تابلو دکوراتیو اگر اغراق نباشد یکی از مهمترین و اساسی ترین عناصر زیبایی بخش به فضای دکوراسیون شماست ، لازم است از همان ابتدا بدانید که این زیبایی تنها از دریچه زیبایی ظاهری نیست و میتواند ذوق و شوق و حتی روح شما را به وجد آورد . هم اکنون می خواهیم چندین سوال اساسی و پرکاربرد را پاسخ دهیم تا قبل از انتخاب و خرید یک تابلو دكوراتیو بتوانید هوشمندانه و با آگاهی بیشتر انتخاب کنید و هیچ زمان پشیمان نشوید !

همواره اولین سوالی که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند ، اینست که یک تابلو دکوری به چه تابلویی میگویند و باید چه ویژگی هایی  داشته باشد .

تابلو دکوراتیو

تابلو دکوراتیو

درواقع چیزی که واضح است و همه ما میدانیم تابلو یک شی تزیینی است که میتواند علاوه بر دگرگونی فضای محیط ، پیغامی را به شما و بیننده بطرز ناخودآگاه در ضمیر شما قرار دهد ، جالب است نه ؟ شاید تاکنون گمان میکردید که تابلو ها فقط نقش خاص و زینت بخشی را در فضای خانه و یا دکوراسیون داخلی فضای شما ایفا می کنند ، اما باید بگوییم که اصلا اینگونه نیست !

دقت داشته باشید که مطابق با بررسی ها و تحقیقات دانشگاه گلوبال کمپوس آریزونا ، یک تابلو علی الخصوص اگر سبک آن هنری باشد ، توانایی این را دارد که اشخاص را به سفری آنسوی سرزمین ها یا به گذشته های دور ببرد ، همچنین میتواند احساسات قوی و افکار عمیق را به بیننده القا کند یا به راحتی هرچه تمام تر یک الگو را در ذهن ما پرورش دهد .

در حالت کلی میتوان بدین نکته مهم نیز اشاره کرد که از دیگر جاذبه های یک تابلو دکوراتیو اینست که نگاه ها به آن توسط هر شخص میتواند متفاوت باشد و در فراسوی نگاه ، معنی را دریابد . پس اگر زیبایی میخواهید به سراغ آن بروید ! اگر ذهنی باز با الگوهای خاص میخواهید از آن غاقل نشوید و در نهایت اگر آرامش میخواهید آنرا به زندگی خود وارد کنید . یک تابلو دکوری را طرح آن درخشش میدهد ، فراموش نکنید که یک طرح خوب میتواند شما را با انرژی مثبت راهی یک زندگی ایده آل کند و یک طرح بد میتواند شما را سرشار از انرژی های منفی و ناپسند کند ، پس در انتخاب خود مصمم باشید و دقت کنید .

 

انواع تابلو دکوراتیو

در اصل تابلو های دکوراتیو از منظر های متفاوت تقسیم بندی میشوند که این تقسیم بندی ها عبارتند از :

  • تعادل انرژیکی
  • ارائه دهنده مفاهیم خاص
  • انگیزشی
  • تابلو خط
  • فانتزی
  • انتزاعی
  • الهام بخشی
  • جلوه های هنری
  • همخوانی با سبک های دکوراسیون
  • صرفا از دید ظاهری

 

شایان ذکر است که بدانید هدف شما برای نصب یک تابلوی دکوری در یک فضا دقیقا چیست ؟ آیا میخواهید آن فضا را فقط زیبا کنید یا خیر زیبایی اهمیتی ندارد و تمایل به ارائه یک مفهوم به بیننده دارید ؟ بدیهی است پیشنهاد میتواند این باشد که زیبایی را هر شخصی می پسندد اما چقدر میتواند عالی و بدون نقص باشد اگر در کنار زیبایی بتواند یک مفهوم را به مخاطب برساند و چقدر زیباتر اگر مفاهیم با روحیات یک انسان همخوانی داشته باشد .

 

تابلو دکوراتیو بر اساس سبک

سبک مدرن در تابلو دکوراتیو

به مراتب می توان گفت که تابلو دكوري به سبک مدرن معمولا انتخاب افرادی است که به سبک های مدرن در دکوراسیون داخلی علاقه دارند . این اشخاص تمایل بسیار زیادی به هماهنگی ، زیبایی خاص در عین سادگی را همیشه می پسندند . تشابه این سبک با سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی بسیار زیاد است . مینیمالیست ها نیز علاقه ای به شلوغی ندارند و انتخاب آنها میتواند یک تابلوی ساده با رنگ سفید و طرح های خاکستری ، مشکی باشد .

غالبا در سبک کلاسیک ، مدرن و مینیمال میتوان از یک تابلو دکوری با فریم های نقره ای ، سفید ، قهوه ای روشن و گلبهی استفاده کرد . به عکس ها و ایده های زیر نگاه کنید ، این عکس ها از درون میتوانند ایده هایی بکر و نو در ذهن شما ایجاد کنند ، لطفا زمانی که عکس ها را مشاهده میکنید به چیدمان تابلو ها روی دیوار و نحوه قرار گیری آنها نیز توجه کنید .

 

تابلو دکوراتیو کلاسیک

همانگونه که میدانید سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی یک سبک نسبتا لوکس و امروزی محسوب میشود و باید بتواند حس اصیل بودن را به ساکنین القا کند، اما چیدمان فضا در این محیط و فرنیچ کردن وسایل اگر بدون دقت کافی انجام شود میتواند دکوراسیون شما را دستخوش تغییراتی نماید که منجر به خروج از سبک و چهارچوب خواهد شد ، ازین رو تابلو های کلاسیک گزینه ای مناسب و فوق العاده عالی برای تزیین دیوار ها ، کنسول های کوچک مانند سنگ روی شومینه و حتی میز های عسلی میتوانند باشند .

 

بک لایت برد

دقت نمائید که بک لایت برد ها یا همان تابلو بک لایت ، یکی دیگر از انواع تابلو هاست که میتواند روح را به خانه تزریق کند . اگر توجه کرده باشید ، متوجه میشوید که این تابلو ها دارای یک نور ، در بک گراند تصویرند و در نور کم یا شب هنگام میتوانند زیبایی تابلو را به رخ محیط بکشند . درنهایت نباید ازین نکته نیزغافل شد که تابلو بک لایت ها میتوانند هم موزیکال باشند و هم صامت .

بطور معمول بک لایت ها به عنوان یک تابلوی دكوري یاد میشوند و عمدتا در اتاق خواب ها ، کافی شاپ ها ، سالن های غذاخوری و محیط هایی که نیاز به آرامش و زیبایی در تاریکی دارند استفاده میشود .

در کل از فواید بک لایت ها میتوان به جلوه بخشی و ایجاد نور مضاعف به محیط و همچنین از معایب بک لایت میتوان به قیمت بالاتر و گران تری نسبت به سایر تابلوهای دکوری ها نیز اشاره کرد . در رابطه با متریال مورد استفاده در بک لایت ها نیز میتوان به چوب ، پی وی سی ، شیشه ها ، آلمینیوم ، پلی استایرن ها و چسب نیز اشاره کرد .

 

تابلو دکوراتیو خطی

توجه داشته باشید که این سبک از تابلو های دکوراتیو را میتوان زیر مجموعه ی تابلو های هنری دانست اما امروزه به جهت استفاده طیف وسیعی از افراد ، یکی از انواع تابلو دكوراتيو ها محسوب می گردد . تابلو خط یا همان تابلو نوشته سبک های متفاوتی دارد که از یک جمله یا یک عبارت خاص که میتواند توسط یک فرد مشهور نقل شده باشد تشکیل شده است .

قائدتا می توان گفت که تابلو خط ها میتوانند یک عبارت از کتاب مقدس باشند که حس بسیار خوب و مطلوبی را به شما و بینندگان تابلو القا میکنند یا یک نوشته از یک دانشمند یا فیلسوف ! این تابلو ها رابطه بسیار نزدیکی با سبک های دکوراسیون داخلی سنتی و ایرانی دارند لذا پیشنهاد میکنیم که اگر در دکوراسیون خانه کوچک یا بزرگ خود از این سبک ها استفاده میکنید بدون شک باید روی تابلو خط فکر کنید.

در نهایت مهم است بدانید و هرگز فراموش نکنید که این خط نوشته میتواند با تحریر نگاشته شود یا بصورت کاملا ساده بر روی بورد درج شود .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی