نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

دکوراسیون فرانسوی چیست ؟

شنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۰۴:۰۴ ب.ظ

در واقع نکته ای که باید از همین ابتدای مطلب نیز بدانید و بدان توجه داشته باشید ، اینست که  دکوراسیون داخلی فرانسوی در طول تاریخ فرانسه همراه با تغییر و تحولاتی عجیب بوده است . اگر بخواهیم دقیق تر بدان نگاه کنیم ، باید گفت که دکوراسیون داخلی فرانسوی دارای الگو و استایل زیبا و متفاوتی است . به بیان ساده و واضح تر ، این سبک دارای مفاهیم مختلفی از قبیل : ثبات ، تناسب و تقارن ، سخت گیری ، تجمل و هویت است . در حقیقت برای اجرا و پیاده سازی این الگو ی خاص و پرطرفدار بایستی به جزئیات آن نیز توجه کنید . به خاطر بسپارید که رنگ‌های دکوراسیون داخلی فرانسوی اصیل ، درباری و ملایم می باشد .

عمدتا رنگهایی نظیر رنگ بژ ، کرم ، خاکستری ، قرمز ، شرابی ، طلایی ، هلویی ، نقره‌ای ، زیتونی و آجری زیر مجموعه ی این سبک دکوراسیون داخلی پرطرفدار است . دقت کنید که این الگو تا حدودی با دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک هماهنگی دارد .

 در ادامه تمایل داریم ویژگی ها و خصوصیات الگوی فوق العاده کاربردی دکوراسیون فرانسوی را خدمتتان معرفی کنیم .

ویژگی های طراحی داخلی فرانسوی : لازم به ذکر است که بدانید ؛ تجهیزات تراشکاری شده ، شومینه الگوی فرانسوی ، مبلمان خاص ، کوسن های طرح دار ، پارکت اصیل ، اشیای هنری برجسته و تک ، نقاشی‌های بزرگ ، چراغ‌های سقفی و دیواری ، مجسمه‌های متفاوت ، دکورهای آنتیک ، ظروف نقره ، همگان به این نوع سبک مربوط می شود .

 

  • پالت رنگ : خاکستری ، سفید ، بژ ، سرمه ای ، نخودی ، صورتی کم رنگ ، سبز روشن ، یاسی ، آبی تیره و روشن ،کرم .
  • مصالح پایه : چوب ، برنز ، چینی ، سنگ .

دکوراسیون داخلی فرانسوی

 

دکوراسیون فرانسوی

 

 

دقت داشته باشید که وقتی به دکوراسیون فرانسه ای فکر می کنید، اولین چیزی که به ذهن فعال شما خطور می کند طعم نفیس ، درجه یک ، با شکوه، رمانتیک و تجمل این طرح است . در همین راستا باید بدانید که اگر عاشق تجهیزات قدیمی و نیز مدرن هستید ، به شما پیشنهاد می شود که این الگو را انتخاب کنید و از تماشای آن لذت دوچندانی  ببرید .

اگر با دقت و توجه بیشتری بدین المان و تجهیزات اندیشیده باشید ، متوجه می شوید که این سبک دکوراسیون داخلی نشان دهنده ی جلا ، جبروت ، صلح و آرامش است ، در حقیقت با استفاده از این استایل شما فضایی بی نهایت آرام و سرشار از حس های مثبت و فوق العاده دلپذیر دارید . حتی اگر به ظرافت ، کمال ، اشرافیت و مواردی از این قبیل ، علاقه خاصی  دارید ، لازم است که بدون هیچ گونه نگرانی و  تردیدی این سبک  را انتخاب کنید و به کمک آن محیط زندگی خود را زیبا و لوکس تر کنید . به مراتب کلام آخری که می توان گفت اینست که استایل در ایران نیز بسیار پرطرفدار  و خاص بوده است .

جالب است بدانید ، در روزگار قدیم اشراف زاده ها به کمک این الگو ، محیط زندگی خود را چیدمان و تزیین می کردند . دکوراسیون داخلی فرانسوی نه تنها توانست قلب ساکنین فرانسه را تسخیر کند، بلکه در بخش های دیگر جهان نیز محبوبیت بسیار ویژه ای نیز پیدا کرده است . همچنین رنگ‌های گرم و ملایم ، مانند طیف‌هایی از قرمز، زرد، طلایی و استفاده از مصالحی همانند سنگ و آجر از ویژگی‌ های جذاب و  برجسته در سبک فرانسوی می باشد . همچنین از این نکته مهم نیز غافل نشوید که معماران داخلی معمولا برای زینت بخشیدن به فضای خانه از ظروف تزئینی چینی و روتختی‌ های نسبتا سنگین و ضخیم استفاده می کنند .

 

اساس و پایه تشکیل معماری داخلی فرانسوی

معمولا برخی از افراد هستند که هنوز نمی دانند و با این سبک نیز آشنا نیستند که اساس و پایه معماری فرانسوی بر پایه مواد طبیعی و نیز ترکیبات لوکس و به روز است . به نوعی می توان گفت که مشابه سبک های کلاسیک و سبک مدرن ، این پلان بر روی متریال های پایه ، تجهیزات و خطوط خاص و زیبا تاکید دارد . هم اکنون می خواهیم برخی از عناصر کلیدی و کاربردی طراحی فرانسوی و نحوه ی ترکیب آنها در خانه را برای شما عزیزان شرح  دهیم . بنابراین اگر از الگوهای پایه خسته و کلافه شده اید و می خواهید آرامش خاص و بدون نقصی را مهمان فضا و محیط زندگی خود کنید ، باید نگرانی و تردید را کنار بگذارید و با آرامش خاطر واقعی این الگو را انتخاب نمائید .

بدین نکته ی نسبتا مهم نیزدقت داشته باشید که برای انتخاب المان ها وقت کافی بگذارید و محیط خانه خود را تاریخی و باستانی چیدمان کنید . در حالت کلی می خواهیم بگوئیم که توجه نکردن و وقت نگذاشتن به این اصول کاملا مهم و حیاتی  ، محیط زندگی شما را زشت و بد فرم می کند و از طرف دیگری هم تنش های عصبی و یا همان فشار روحی شما بطرز باورنکردنی ای افزایش می دهد .

در ادامه می خواهیم چند نمونه از مشخصه های این سبک دکوراسیون داخلی را برایتان بازگو کنیم .

  • دیزاین خانه با چراغ دکوراتیو و نیز آینه دکوراتیو  .
  • دکوراسیون خانه با استفاده از پارچه های خاص و آنتیک .
  • استفاده از المان های سنتی و مدرن برای پیاده سازی این الگو .
  • بهره گیری از چوب های طراحی شده برای ساخت تجهیزات خانه .
  • تزئینات تاریخی و قدمت دار .

 

سر گذشت طراحی داخلی فرانسوی

باید بدانید که تاریخچه پیدایش معماری داخلی فرانسوی به قرن 17 و 18 میلادی باز می گردد . در واقع برای اولین بار فرانسوی ها و انگلیسی ها از این الگوی خاص برای دکوراسیون و زیبا سازی معابد و مکان اصلی موجود در کشور خود استفاده کردند . همواره مهم است بدانید که پایه و اساس این سبک دکوراسیون داخلی بر پایه تقارن ، تعادل و نظم است ، همواره به خاطر داشته باشید  که این سبک تلفیقی از طرح سنتی و کلاسیک است .

 

پیروان و دوست داران معماری داخلی فرانسوی

ناگفته نماند که این طرح در اصل یک الگوی متعادل‌ است . توجه داشته باشید که دکوراسیون فرانسوی از تلفیق دو سبک دوست داشتنی و جذاب سنتی و کلاسیک به وجود آمده است . در مجموع باید بدانید که این الگو برای افرادی که به هر دو این طرح ها علاقمند هستند ، بسیار مناسب است . بدین منظور دقت کنید که اگر از عاشقان تجمل گرایی هستید و وسایل دکوری خاص را دوست دارید ، بهتر است از این استایل برای دیزاین و دکوراسیون خانه خود استفاده کنید ، همیشه یادتان باشد که حضور در این فضا حس خوب و خوشایندی را به شما منتقل می کند و شما از تماشای این دکوراسیون نهایت لذت را می برید .

 

دیزاین خانه با استفاده از تابلو های کلاسیک

اصولا همه ی ما میدانیم که تابلو های کلاسیک چشم بیننده را طرز عجیبی به خود مجذوب می کند . از این نکته ی مهم و طلایی نیز غافل نشوید که برای رنگ بندی این المان ها بیشتر از رنگ های پر رنگ ، براق و ورق طلا استفاده می شود . بهتر است بدانید که این مدل تابلو ها در طرح ها و مدلهای مختلفی تولید می شوند ، همچنین  قادر هستند فضای خانه را به طور کل تغییر دهند . ناگفته نماند که برای نقوش تابلو های کلاسیک بیشتر از طرح های طبیعی و یا شبه طبیعی الهام بگیرید و معمولا از رنگ ­های بژ ، کرم ، یا متریالی که ست قهوه ­ای یا زرشکی هستند  نیز برای رنگ آمیزی آنها استفاده کنید . یادتان باشد که تابلوی  کلاسیک معمولا شلوغ هستند و عناصر زیادی در آنها وجود دارد .

 

ایجاد نقطه کانونی در خانه با سبک فرانسوی

شاید بسیاری از افراد باشند که هنوز از ایجاد نقطه کانونی در منازل اطلاعاتی نداشته باشند ، در اصل نقطه ی کانونی دکوراسیون فرانسوی در واقع مکانی است که به هنگام ورود به اتاق ، نگاه شما به آن محیط جلب می شود . طراحان کاربلد و خبره معمولا نقطه کانونی را به عنوان نقطه تاکید نیز می‌شناسند . با توجه به این موضوع ، مهم و الزامیست که شما مخاطبین ارجمند نقطه کانونی محیط زندگی خود را درست و اصولی انتخاب کنید . همچنین شما عزیزان با استفاده از نقطه کانونی می توانید به خانه خود و دکوراسیون آن شخصیت ببخشید و در واقع روح را در درون خانه و سبک حاکم بر دکوراسیون آن بدمید .

همیشه یادتان باشد که در دکوراسیون فرانسوی نقطه کانونی دقیقا فضایی است که مهمان هنگام ورود به محیط خانه آن فضا را می بیند و به آن توجه خاصی می کند . بدین ترتیب ، بهتر است که وسایل مهم و اصلی خود را در مرکز کانونی خانه قرار دهید . همچنین خوب است بدانید ، تجهیزاتی از قبیل : شومینه، یک اینه دکوری بزرگ، پیانو یا آثار هنری بزرگ برای نقطه کانونی سبک فرانسوی بسیار خوب و مناسب هستند .

 

خطوط نرم در دکوراسیون فرانسوی

قائدتا الگوهای ساده و بی آلایش خطوط از نشانه های اصلی و بارز این سبک دکوراسیون داخلی می باشد . در این مواقع حساس ، باید  قبل از هر اقدامی محیط را دقیق و اصولی بررسی کنید ، لذا بازرسی و مشاهده ی دقیق محیط از پرت شدن آن جلوگیری می کند . به مراتب این سادگی یا بهتر است بگوئیم این ساده گرایی باعث ایجاد محیط خاص و لاکچری تری می شود . همچنین از این نکته ی بسیار مهم نیز غافل نشوید که اشکال ساده ، فضای کاربردی باز ، دیوارهای داخلی کم ، مکان‌های ذخیره سازی زیاد ، منظم بودن محیط ، همگی از نشانه های اصلی و مهم سبک فرانسوی است .

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۲۱
نگار محمدی

دکوراسیون فرانسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی