نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

دانستنی ها درمورد ست رنگ گلبهی و رنگ های مکمل آن

پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۰۴:۲۱ ب.ظ

شاید هنوز بسیاری از شما کاربران گرامی از این نوع رنگ جذاب و دوست داشتنی چیزی نشنیده باشید و درباره ی آن اطلاعات دقیقی نداشته باشید .

لازم به یاد آوری است که بدانید رنگ گلبهی محیط زندگی شما را زیبا تر از آنچه هست می کند . گفتنی است که برای متعادل کردن و نیز افزایش آرامش محیط زندگی خود می توانید از رنگ گلبهی استفاده کنید . خوشبختانه رنگ گلبهی زیر مجموعه ی رنگهای خنثی است . صاحبان خانه ها می توانند به وسیله این تم و نیز ترکیب رنگی چشم نواز و شیک آن محیط زندگی خود را دکوراسیون و زیبا سازی کنند . این نکته را به خاطر داشته باشید ، هنگامیکه به دنبال طراحی و دکوراسیون مجدد خانه خود هستند ، بهتر است ابتدا با رنگها و نیز درجه حرارت آنها نیز به به خوبی آشنا شوید و بعد شروع به تزیین و آذین بندی فضای دلنشین خود کنید .

در واقع از بارزترین و مرسوم ترین این رنگها می توان به صورتی روشن و نیز مرجانی اشاره کرد . حواستان را جمع کنید که برای دکوراسیون دیوار تاکید ( اکسنت وال )  و نیز کل دیوار میتوانید از این رنگ رویایی و بدون نقص نیز استفاده کنید . این رنگ می تواند انتخاب عادلانه و مناسبی برای ایجاد فضایی گرم و دوستانه باشد. از این نکته مهم نیز غافل نشوید که برای تهیه رنگ گلبهی باید سایه های زرد و قرمز را به نسبت های مختلف با هم مخلوط کنید . به نوعی می توان گفت که گلبهی نشان دهنده ی فصل بهار و خصوصیات چشمگیر و خوب آن است ، همچنین از خصوصیات بارز این رنگ می توان به آرامش ، دریافت حس خوب و مناسب از فضا ، افزایش انرژی مثبت ، سرزندگی، انرژی، سربه هوایی و شیطنت نیز اشاره کرد .

چه رنگهایی با گلبهی ست می شود ؟

ست رنگ گلبهی

 

باید دانست ، هنگامی که گلبهی با تلفیق رنگ های سردتر ترکیب می شود ، زرق و برق فضا و نیز جذابیت آن نیز افزایش پیدا می کند . توجه داشته باشید که اضافه کردن یک مخلوط رنگی جدید و به دلنشین به محیط ، می تواند روح و حس تازه ای به آن ببخشد و احساس تازگی و طراوت را برای ساکنین ارجمند آن محیط نیز به ارمغان آورد . همچنین فراموش نکنید که برای انتخاب رنگ و اینکه بدانید چه رنگ هایی باهم ست و هماهنگ می شوند ، این نکته را به خوبی در ذهن خود ثبت کنید که رنگ ها می توانند در مکان ها و شرایط مختلف ، تاثیرات خاص و متفاوتی را از خود ساطع می کنند .

 آگاه باشید که رنگ گلبهی می تواند با رنگ های زیادی ترکیب شود و ظاهری شیک و امروزی را ارائه دهد . همچنین برای زیباتر دیده شدن فضا می توانید از رنگ اکریلیک گلبهی نیز استفاده کنید . ناگفته نماند که رنگ گلبهی جایگزین مناسب و شایسته ای برای رنگ صورتی است . با استفاده از این رنگ اتاق خواب کودک عزیزتان و نیز بازی آن زیباتر و خاستنی تر دیده می شود . با این اوصاف ،  اگر به دنبال افزایش انرژی مثبت خود هستید و می خواهید از محیط حس خوب و پرنشاطی را دریافت کنید ، بهتر است از این رنگ زیبا و جذاب نیزغافل نشوید .

دقت داشته باشید که با استفاده از این رنگ می توانید ، حال و هوای ساحلی را به اتاق های خود و نیز فضای خانه وارد کنید و از تماشای آن نهایت لذت را ببرید . یادتان نرود که این رنگ ، بسیار حساس ، با طراوت و شیرین است . رنگ گلبهی به راحتی با رنگهای سرد و گرم ترکیب می شود . این رنگ یک انتخاب طلایی و فوق العاده ارزشمند برای شما است که دوست دارید خانه ای با ظاهر شیک  و سلطنتی داشته باشید .

 

نشانه ها و خصوصیات بارز رنگ گلبهی

همانطور که گفته شد ، گلبهی رنگی ملایم و گرم است و به همین دلیل با پالت های ملایم ست می شود . رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری ملایم و بژ انتخاب های محبوبی هستند. اگر می‌خواهید رنگی داشته باشید که خنثی نباشد، رنگ‌های قرمز، زرد، صورتی و فیروزه‌ای را انتخاب کنید. برای زیبا و دل پذیر تر شدن فضا بهتر است تجهیزات را با هم ست کنید .

مهم است بدانید و آگاه باشید که گلبهی یکی از برترین و ناب ترین رنگ های ملایم برای دکوراسیون و زینت بخشیدن به محیط است. گلبهی رنگی پویا است ، این نکته را درنظر داشته باشید که می‌توانیم گلبهی را با رنگ‌های زیادی ترکیب کنیم تا گرما و شادابی را به خصوص در هنگام تزئین اتاق افزایش دهیم . در مجموع باید دانست که رنگ گلبهی نشان دهنده ی آرامش و آسایش است. گلبهی با رنگ های سرد کاملا تعادل برقرار می کند و ترکیب هماهنگی با رنگ های خنثی دارد .

توجه داشته باشید که برای به دست آوردن این ترکیب رنگ ،  می توانید رنگ های مختلفی را با هم مخلوط کنید. گلبهی رنگی همه کاره است که به طور هماهنگ با بسیاری از رنگ ها ترکیب و تنظیم می شود . در نهایت میدانیم شما هم مثل ما کنجکاو شده اید که رنگها را با هم ترکیب کنید ، بنابراین بهتر است ترس را کنار بگذارید و سریعا دست به کار شوید . اولین نکته و حائز اهمیت اینست که برای بزرگ و دلباز جلوه دادن فضای خود، به شما پیشنهاد می کنیم به سمت رنگ های روشن بروید . اما اگر همچنان  ترجیح میدهید که یک فضای گرم و صمیمانه ای  داشته باشید و از آن لذت ببرید ، می توانید به ترکیب رنگ های تیره تر گلبهی فکر کنید که به نوعی زیبا و چالش برانگیز است .

 

ست رنگ بژ و گلبهی

لازم به ذکر است بدانید و هرگز از آن نیز غافل نشوید که این ترکیب رنگ خاص ، نشان دهنده ی جلا و جبروت است ، بسیاری از افراد عاشق و طرفدار این مخلوط هستند . ترکیب بژ و گلبهی راه بسیار خوب و مناسبی برای اطمینان داشتن از خانه ای گرم و دلپذیر است . به خاطر بسپارید که رنگ بژ دارای ساختاری نرم و لطیف است ، ترکیب کردن این رنگ با گلبهی باعث می شود ،  خانه ی شما بزرگتر از آنچه هست دیده شود . برای دکوراسیون اتاق نشیمن ، اتاق خواب و نیز مکان های که به آرامش نیاز دارد از این ترکیب رنگ استفاده کنید . این ترکیب یک گزینه خوب برای افرادی است که می خواهند دکوراسیون سنتی داشته باشند، دلیل این همه توجه به علت ظاهر بسیار خاص این ترکیب است . جالب است بدانید ، این تلفیق رنگی هیچ وقت از مد نمی افتند .

همچنین برای زیبا و خاص تر کردن محیط زندگی الزاما نیازی نیست فقط از رنگ های جیغ و جسورانه نیز استفاده کنید . گاهی اوقات تنها با استفاده از یک پالت رنگی خنثی می توانید ظاهری متفاوت و جذابی را ایجاد کنید . در نهایت باید بدانتید که لمس این ترکیب رنگ  مناسب و ایده آل ، استرس و نیز اضطراب ما را به طرز عجیبی نیز کاهش می دهد ، هرگز فراموش نکنید که ست رنگ های خنثی باعث ایجاد فضایی دلپذیر و دوست داشتنی در منزلتان می شود . در مجموع ترکیب رنگی بژ و گلبهی می تواند طرحی هماهنگ با جذابیتی جاودانه و همیشگی را برای شما عزیزان نیز فراهم آورد .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی