نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

جدید ترین مدل های کابینت آشپزخانه

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵ ق.ظ

مطمئنا همه شما کاربران محترم می دانید که کابینت آشپزخانه دارای الگوهای خاص و نیز مدلهای مختلف و متعددی است که با توجه به سلیقه ی منحصربه فرد خودتان می توانید یکی از مدل های برتر را انتخاب کنید و آنرا در آشپزخانه خود اجرا و پیاده سازی کنید . در همین راستا ، لازم است بدانید که فضای آشپزخانه باید خستگی روزانه ی شما عزیزان را کاهش دهد ، با همه ی این تفاصیل ، بهتر است الگویی را انتخاب نمائید که به ذخیره سازی و نیز منظم شدن محیط آشپزخانه شما کمک شایانی کند . همچنین از این نکته مهم نیز غافل نشوید که کابینت های جدید و امروزی فضای چیدمان و نظم بخشیدن بیشتری را در اختیار شما مخاطبین ارجمند قرار می دهد . حال بهتر است که این سوال را از خود بپرسید ، واقعاً چه میزان کابینت نیاز هست و چه سبک زیبایی را برای منزل خود می پسندید ؟!

 

کابینت آشپزخانه

الگوهای مختلف کابینت آشپزخانه

ناگفته نماند که برای ایجاد فضای بصری زیبا و به دلنشین ، نیاز به کابینت های بی عیب و نقص دارید . باید دانست که الگوهای کابینت آشپزخانه بسیار زیاد و متنوع است . قائدتا رسیدن به یک آشپزخانه ی زیبا و شیک که باب میل خودتان باشد ، تنها با یک کابینت خاص و جذاب نیز امکان پذیر است . متقابلا ، اصرار بر اجرای  یک الگویی که قبلا دیده اید ممکن است طرح و ظاهر آشپزخانه شما را زشت و بد شکل کند .

برای آگاهی و اطلاعات بیشتر در مورد بهترین مدلهای کابینت آشپزخانه همراه ما باشید . 

 

اگر بخواهیم دقیق و اصولی نیز جلو برویم ، یادتان باشد که در زمان تزیین فضای آشپزخانه شما وسایل تزئینی لوکس و تجهیزات زیادی را انتخاب می کنید و به طراحی آنها می پردازید ، این وسایل ایده آل و همه جایی شامل : پارتیشن ها ، نورپردازی ، دکور ، یراق آلات و … دیگر است ، دقت نمائید که این المان های جزئی و نسبتا معمولی ، اساس اصلی و کاربردی یک کابینت عالی و بدون نقص هستند . درهمین راستا ، باید گفت که هیچ تزیین کوچکی بی ارزش نیست . در حالت معمول ، بخشی از طراحان زبردست و حرفه ای فقط به دکوراسیون داخلی قطعات کوچکتر آشپزخانه نیز توجه می کنند و اصولا بخش بزرگ آن را نادیده می گیرند که این ترفند کاملا اشتباه است .

لذا باید بدانید که کابینت، بزرگترین و مهمترین شی تزیینی متفاوتی برای محیط آشپزخانه است .

هم اکنون که آگاه شدید ، بهترین و مهم ترین قطعه ی این مکان دل انگیز و دوست داشتنی کابینت است ، حتما به فکر طراحی و دیزاین شیک و بینظیر آن هم افتاده اید .  به این نکته اساسی نیز دقت کنید که در سال های مختلف این محصولات دستخوش تغییرات شده است ،

با این وجود ، حتما کنجکاو شده اید که این الگوها را به درستی بشناسید و از آنها استفاده کنید . درمجموع باید قبل از اینکه تصمیم قطعی به خرید کابینت جدید و امروزی بگیرید، مطمئن شوید که انواع مدل های کابینت را با دقت بررسی کرده باشید .

  • شاهین
  • بلوط
  • بادام
  • چوب گیلاس
  • افرا

 

کابینت اسلب یا صفحه تخت

اگر توجه کرده باشید ، یکی دیگر از پرفروش ترین و جذاب ترین الگوهای کابینت در سال 2021 و نیز 2022 مدل اسلب است . از بارزترین مشخصه این کابینت می توان به درب های صاف و یکدست آن نیز اشاره کرد . دقت داشته باشید که  این سبک قفسه دارای یک ساختار ساده و درعین حال شیکی می باشد . در کل باید دانست که طراحان از متریال های ساده و ابتدایی برای ساخت و تزیین کابینت ها استفاده می کنند .

در واقع این سبک اشکاف برای خانه های امروزی و مدرن بسیار مناسب و عالی است . خوشبختانه کابینت های تخت را می توان به روش های مختلفی ساخت . بنابراین  طبق گفته های میکل دیما محقق و طراح کابینت ها ، این قفسه استایل و الگویی ساده و دم دستی دارد .

همچنین حواستان باشد که برای زیبا نشان دادن محیط آشپزخانه خود ،  لازم است تمام المان ها دارای یک ترکیب رنگی مشخص و ایده آل  باشد . این نکته را درنظر داشته باشید و هرگز فراموش نکنید که بعضی وقت ها تنها با استفاده از یک پالت رنگی خنثی و پسندیده می توانید ظاهری متفاوت و زیبایی را در محیط اشپزخانه خود ایجاد نمائد و از دیدن آن نیز لذت ببرید . در نهایت می خواهیم بگوئیم که رنگ های خنثی باعث ایجاد فضایی دلپذیر و دوست داشتنی می شود .

 

کابینت سلطنتی

همانطور که اکثر شما میدانید ، کابینت سلطنتی دارای استایل و نیز نقاشی های خاص و زیبایی است . فراموش نکنید که این سبک اشکاف تنها مخصوص پادشاهان و خانواده هی گرامی آنها بوده است . در همین راستا نیز طراحان خبره ، طیف گسترده ای از سبک های سفارشی را برای این افراد طراحی و پیدا سازی می کردند . طبیعتا تکمیل ، قالب گیری و ساخت کابینت سلطنتی زمان زیادی را لازم دارد  . معماران ارجمند تنها با توجه به سبک دکوراسیون خانه مشتریان این کابینت خاص و دکوراتیوی را طراحی می کنند .

همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل تجمع و خواستار زیاد این قفسه در سال 1983 در کالیفرنیا کارخانه تولید کابینت سلطنتی بازگشایی شد . همواره عجیب است بدانید ، طراحان بعد از تولید ساختار اصلی کابینت با استفاده از رنگهای زیبا و پر زرق و برق شروع به طراحی و ایجاد نقوش مختلف  و دوست داشتنی بر روی این اشکاف می کنند . در نتیجه اگر عاشق طرح های خاص هستید و تمایل دارید که آشپزخانه خود را متمایز از دیگران طراحی و دیزاین کنید ، بهتر است این قفسه دل انگیز را انتخاب کنید .

 

نقاشی و ترسیم شکل روی کابینت سلطنتی

دقت داشته باشید که برای ایجاد نقوش خاص و متفاوت ؛ شما به رنگ ، قلم مو ، پالت ، کاغذ طراحی ، مداد نیاز دارید ، بعد از تهیه این تجهیزات کاغذ طراحی خود را بردارید و طرح مورد نظر خود را بر روی آن ترسیم کنید ، هم اکنون که از الگوی ترسیمی و خاص خود نیز مطمئن شده اید ، تجهیزات و وسایل زیبای خود را بردارید و شروع به ترسیم شکل کنید .

در همین راستا ، خوب است بدانید که رنگ‌های لاتکس بهترین و زیباترین متریال برای رنگ آمیزی کابینت ها هستند . این ساختار ها بیشتر متخصصان را وادار کرده است رنگ‌های مبتنی را به طور کامل کنار بگذارند . ضمنا بهتر است بدانید که رنگهای لاتکس به سرعت خشک می‌شود ؛ برای پاک کردن طرح می توانید از آب استفاده کنید . مهم است که در جریان باشید ، بسیاری از طرفداران طراحی کابینت هنوز از پوشش‌های روغنی حمایت می‌کنند و استدلال می‌کنند که آنها لایه رنگی سخت‌تر و بادوام‌تری را تشکیل می‌دهند . حال که نقاط قوت و ضعف این موارد را متوجه شدید ، بهتر و راحتتر می توانید رنگ ایده آل و مورد نظر خود را انتخاب نمائید  .

 

کابینت اُوِر لِی ( Overlay )

گفتنی است که درب کابینت اُوِر لِی در قاب کابینت قرار می گیرد و در صورت بسته شدن با صفحه کابینت هم سطح می شود . در واقع از آنجایی که درب با بقیه کابینت هم سطح است ، برای باز کردن کابینت به یک کش یا دستگیره درب نیاز دارید . به نوعی می توان گفت که بیشتر افراد حساس از این کابینت برای دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده می کنند . همچنین مهم  است که بدانید برای ساخت درهای این کابینت باید از متریال های خوب و محکم استفاده کنید . در کل فراموش نکنید که همین گزینه نیز هزینه های جانبی شما را به شدت افزایش می دهد . زیرا کابینت‌های اُوِر لِی دارای فضای ذخیره‌ سازی زیادی است .

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی