نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون چیست ؟

پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۴۰۰، ۰۸:۵۵ ق.ظ

قائدتا اغلب افراد می دانند که دکوراسیون سبک نئوکلاسیک تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن می باشد . از آنجایی که دکوراسیون کلاسیک پایه بیشتر سبک های طراحی و دکوراسیون داخلی است ، بدین منظور ، اگرقصد دارید محیط زندگی خود را زیبا و خاص تر کنید و از تماشای آن لذت کافی ببرید ، پیشنهاد می شود از این الگو برای زیبا سازی منزل خود استفاده کنید . توجه کنید که معماران و طراحان از المان ها و عناصر ساده و در عین حال امروزی و شیک برای پیاده سازی این سبک دکوراسیون داخلی استفاده می کنند .

باید دانست که کلمه نئو به معنی جدید و خاص است ، در حقیقت ، سبک نئوکلاسیک همان دکوراسیون کلاسیک است که دستخوش یک مقداری تغییرات شده است . بدین نکته دقت کنید که اگر فرد خلاق و ایده آل گرایی هستید و می خواهید محیط خانه خود را متفاوت تر از دیگران طراحی و دکوراسیون کنید ، بهتر است این الگوی طراحی خاص را انتخاب کنید .

در ادامه مبحث ویکی سرا سعی دارد تا سبک نئوکلاسیک و ویژگی های بینظیر آن را خدمت شما کاربران عزیز معرفی کند .

سبک نئوکلاسیک

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

شایان ذکر است که طراحان و معماران بر اساس استایل ابعاد خانه از الگو و پلان های مختلف استفاده می کند . تنوع سبک های طراحی و دکوراسیون داخلی بسیار بالا و متفاوت است ، به طور مثال اگر دوست دارید که خانه اشرافی و رمانتیک داشته باشید و برای دکوراسیون محیط منزل از وسایل دکوری مدرن و ساده استفاده کنید ،  خوب است که این سبک دکوراسیون داخلی را انتخاب کنید .

همچنین اگر می‌خواهید آزادانه و طبق سلیقه خودتان محیط زندگی خود را دکوراسیون و از مواد ، مبلمان و تزئینات مختلف و متفاوت استفاده کنید ، پیشنهاد ما اینست که از این سبک برای دیزاین خانه خود استفاده کنید . زیرا با استفاده از این سبک شما می توانید نظم خاصی را ایجاد کنید و از تماشای فضای خود لذت ببرید . درمجموع باید بدین نکته نیز دقت داشته باشید که این سبک پرطرفدار و امروزی از قانون فنگ شویی پیروی می کند . بنابراین برای کسب اطلاعات و دانش بیشتر در رابطه با این قانون پایه می توانید  مقاله ( فنگ شویی چیست ؟ ) را مطالعه نمائید .

غافل نمانید که ساده‌ گرایی، ساده‌پسندی اساس این سبک است . نئوکلاسیک جنبشی در اشکال مختلف هنری، به ویژه در هنرهای تجسمی و موسیقی است ، درمجموع اساس و پایه این سبک بر استفاده از الگو مختلف و متفاوت است . با این اوصاف ، برای درک بهتر این سبک دکوراسیون داخلی بهتر است که ادامه مقاله ویکی سرا را دنبال کنید . در ادامه این سبک فوق العاده عالی را خدمتتان معرفی می کنیم و شما سروران گرامی را با تاریخچه ، ویژگی ها و مزایا و معایب سبک نئوکلاسیک آشنا می کنیم .

 

تاریخچه سبک نئوکلاسیک

خوب است بدانید و آگاه باشید که تاریخچه پیدایش سبک نئوکلاسیک به قرن 18 و 19 میلادی باز می گردد . برای اولین بار فرانسوی ها و انگلیسی ها از این سبک برای دکوراسیون و زیبا سازی معابد و مکان اصلی موجود در کشور خود استفاده کردند . بنابراین پایه و اساس این سبک دکوراسیون داخلی به روم باستان باز می گردد و این الگو تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک است .

به یاد داشته باشید که در قرن هجدهم افراد از چوب ، رنگ های تیره ، روشن و سنگ مرمر برای دکوراسیون و زیبا سازی فضای خانه خود استفاده می کردند . بهتر است بدانید که فرش دستبافت پایه و اساس این سبک دکوراسیون داخلی است . در نهایت با استفاده از این تجهیزات بی نظیر ، شما می توانید محیطی مجلل و با شکوه برای خود و خوانواده محترمتان ایجاد کنید و از تماشای آن لذت خوبی ببرید .

 

بهره گیری از فضا ها به صورت دقیق

تقریبا همه ما با این معظل ناخوشایند نیز آشنا هستیم و می دانیم که امروزه بیشتر خانه ها دارای ابعاد و اندازه کوچکی هستند ، به همین دلیل توجه و نیز استفاده بهینه از فضاها یک اصل مهم و اساسی است . بهتر است محیط خانه خود را بررسی کنید و از هر فضایی کوچکی به صورت بهینه استفاده کنید . رعایت و نیز پیروی کردن از این اصل به شما در ایجاد نظم بیشتر کمک می کند . از تجهیزات و نیز وسایل مختلف استفاده کنید و محیط خود را با نظم خاصی چیدمان کنید . پیروی کردن از این اصل ظاهر خانه شما را خاص می کند و حس خوبی را به شما منتقل می کند .

 

ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

بهره گیری از وسایل تزیینی خاص

از کاغذ دیواری هایی مدرن با طرح های تکرار شونده استفاده کنید ، این الگوها آرامش شما را افزایش می دهند . می توانید برای دکوری های روی دیوار از آینه های دکوراتیو و مدرن استفاده کنید . به طور کلی برای زیبا سازی دیوار های خانه شما قادر هستید از گچبری خاص و نیز الگوهای جدید و نوع استفاده کنید .

دیوارکوب های خاص ، تابلو زیبا ، الگوهای جدید کتابخانه ، میز های کار چوبی ساده همه از نشانه های این سبک دکوراسیون داخلی است . بهتر است از نظم خاصی برای دکوراسیون و زیبا سازی فضا خود استفاده کنید . مبلمان های استیل و خاص زیر مجموعه این سبک است . فرش هایی با طرح ها و نقوش خاص ، پرده های سراسری باشکوه با پارچه های مخمل و ترمه و حریر گلدار از دیگر ملزومات این سبک است . اگر از عاشقان این سبک هستید می توانید از تجهیزات فانتزی و خاص استفاده کنید و از محیط زندگی خود لذت ببرید .

 

رنگ در دکوراسیون نئوکلاسیک

به طور کلی رنگهای کرم ، سفید ، قهوه‌ای ، سرمه ای و خردلی اساس و پایه این سبک دکوراسیون داخلی است . تک‌ رنگ‌ بودنِ دیوارها شکل و نمای زیبایی فضا را خاص تر و زیبا تر می کند . به این نکته نیز توجه کنید که تنها از رنگهای خنثی و پایه برای دکوراسیون و چیدمان خانه خود استفاده نکنید . وجود این رنگهای چشم را خسته می کند . برای مثال اگر کاغذ دیواری آبی است ، از رنگ‌های کرم، صورتی ، طوسی ،سبز، بژ یا طلایی برای رنگ آمیزی یکی از دیوارها به صورت اکسنت وال استفاده کنید و از تماشای محیط لذت ببرید .

 

نور پردازی محیط به سبک نئوکلاسیک

در واقع برای دکوراسیون و زیبا سازی محیط به سبک نئوکلاسیک شما باید ابتدا از نور طبیعی استفاده کنید و محیط خود را به وسیله آن دکوراسیون کنید . دقت داشته باشید که اگر محیط زندگی شما دارای نور طبیعی کافی و مناسب نبود شما می توانید از الگوهای خاص چراغ و آباژور استفاده کنید . بهتر است وسایل نور پردازی خود را به صورت متقارن نصب کنید . قبل از خرید هر گونه وسیله نور پردازی محیط را دقیق و اصولی بررسی کنید و سپس اقدام به خرید کالا کنید . در نتیجه توجه و وقت گذاشتن برای خرید این شی حس خوب و دل انگیزی را به شما منتقل می کند .

 

فواید و ویژگی های سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

 

  • نظم بخشیدن به محیط منزل
  • بهره گیری از نور طبیعی
  • استفاده از اکسسوری های لوکس و آنتیک
  • استفاده از تنالیته رنگی مختلف برای دکوراسیون خانه
  • انتخاب آزادانه شکل و مدل مختلف
  • استفاده از فرم های هندسی ساده و نرم
  • بزرگ و دل باز دیده شدن فضا
  • استفاده از متریال پایه دوست دار محیط زیست
  • جلوگیری از هدر رفتن زمان برای پیدا کردن تجهیزات
  • بهره گیری از الگوهای خاص برای دکوراسیون خانه
  • استفاده از خطوط صاف منحنی و اشکال دیگر
  • استفاده آزادانه از وسایل و تجهیزات مختلف
  • ایجاد محیطی خاص و زیبا
  • استفاده از متریال پایه برای دکوراسیون محیط
  • افزایش فضای خانه
  • کاهش استرس و اضطراب
  • افزایش انرژی مثبت در محیط خانه
  • قرینه سازی و تقارن برای طراحی و پیاده سازی سبک نئوکلاسیک

 

معایب دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک

 

  • رعایت اصول برای چیدمان خانه
  • افزایش هزینه تعمیر و نگهداری
  • اتلاف زمان برای انتخاب الگوها خاص مطابق با سبک نئو کلاسیک
  • خسته کننده بودن چیدمان در صورت چیدمان غیر اصولی
  • افزایش هزینه ها

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۳۰
نگار محمدی

سبک نئوکلاسیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی