نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

اصولا همه افراد از دیر باز تاکنون  از چوب برای زیبا سازی فضا و تغییر دکوراسیون منزل خود استفاده می کردند . این متریال فوق العاده کاربردی دارای طول عمر طولانی است . در واقع یکی از برترین و خاص ترین الگوهای چوب برای دکوراسیون فضای خارجی و داخلی خانه چوب ترموود یا همان چوب ترمو می باشد که در این مبحث می خواهیم راجع به آن گفتگو کنیم و شما عزیزان را با ترموود و نقش آن در دکوراسیون داخلی  آشنا کنیم . در همین راستا ، باید دانست که مهندسان و طراحان حرفه ای و کاربلد با تغییر ساختار سلولی متریال پایه چوب این کالا را تولید کرده اند . شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ساختارعاشق طبیعت است و به محیط زیست آسیبی نمی رساند . همچنین از خواص معجزه آسا و فواید چشمگیر این متریال می توان به مقاومت بالا ، عدم پوسیدگی ، افزایش استحکام و موارد دیگر نیز اشاره نمود .

در ادامه مطلب ، ویکی سرا تمایل دارد که این ماده خاص و پرطرفدار را خدمتتان معرفی کند .

ترموود و نقش آن در دکوراسیون داخلی :

ترموود

همانطور که گفتیم ، چوب یک متریال خاص و ساختار همیشه در دسترس می باشد . آگاه باشید که افراد از قدیم الایام از این متریال پرکاربرد  برای زیبا سازی خانه خود استفاده می کردند . به مراتب، مهندسان برای افزایش طول عمر این محصول دست به تحقیق و پژوهش زدنند ، بعد از مطالعه و بررسی کامل این ساختار توانسته اند چوب ترموود را به وجود بیاورند . بهتر است بدانید که برای ساخت و ایجاد چوب ترموود شما میتوانید از الگوهای مختلف چوب استفاده کنید ، فراموش نکنید که چوب ساده با چوب ترموود کمی متفاوت است که در ادامه این مبحث ، علت تفاوت چشمگیر این متریال را خدمتتان عرض می کنیم . 

نا گفته نماند که در حالت پایه افراد بعد از آماده کردن الوار چوب تنها یک ماده براق کننده بر روی متریال خام می‌ریزند تا مقاومت و عمر مفید و طولانی این محصول را افزایش دهند . حتی برای ساخت و اجرا ترموود مهندسان از حرارت خاصی استفاده می کنند . نکته قابل توجهی که باید بدانید ، اینست که حرارت و گرما دادن به محصول مقاومت و کیفیت این چوب را چند برابر افزایش می دهد . از این متریال می توان برای زیبا سازی فضای خارج و داخل خانه استفاده کرد . 

 

مراحل ساخت و تبدیل چوب ساده به متریال ترموود :

در حقیقت برای کسب آگاهی بیشتر و افزایش دانش شما عزیزان ، می خواهیم مراحل تولید و تبدیل چوب ساده به چوب ترموود را برای شما شرح دهیم .

 

گام اول >>

دقت کنید که در این مرحله بایستی ابتدا چوب مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را برش دهید و آن را آماده کنید . بعد از آماده کردن این ساختار ها آنها را در کوره قرار دهید و دما کوره را به 100 درجه سانتیگراد برسانید . ممکن است در بین کار این دما افزایش یابد ، بهتر است چوب را رها نکنید و آنها را بطور دقیق بررسی کنید .

 

گام دوم >>

حال چوب خشک شده خود را از داخل کوره خارج کنید و براساس میزان تری چوب و خشکی آنها را طبقه بندی و جدا سازی کنید . بعد از انجام این کار چوب های را دوباره درون کوره قرار دهید . در این مرحله چوب باید کاملا خشک شود و هیچ گونه شیره و صمغ در داخل آن باقی نماند . این مرحله را تا زمانی انجام می دهید که رنگ چوب کاملا تغییر کند و روشن شود . بهتر است برای مشتعل نشدن چوب یک طرف آن را در داخل کوره قرار دهید .

 

گام سوم >>

در واقع در این مرحله اساسی باید چوب را توسط ابزار خاص از کوره خارج کنیم و بر روی یک سطح قرار دهید ، و بعد به وسیله آب پاش های صنعتی و یا همان غبار پاش گرما چوب را کاهش می دهیم . مهم است بدانید که باید این مرحله را تا زمانی که چوب کاملا خنک می شود انجام دهید . به طور کلی در چنین شرایطی چوب بخش بسیار زیاد از صمغ خود را از داده و میتوان با خیال راحت از آن استفاده کرد . همچنین با توجه به حرارت بسیار زیادی که چوب از سر گذرانده است ساختار و بافت آن عاری از هر نوع عناصر مغذی برای حشرات چوب خوار است .

 

موارد استفاده از چوب ترموود :

بطور معمول ، تا به این جای مطلب با چوب ترموود و الگوهای مختلف و بی نظیر آن آشنا شده اید ، همان طور که میدانید این چوب نمای خارجی و داخلی خانه را زیبا و خاص تر می کند . این متریال پایه و اساس هر سبکی از دکوراسیون داخلی است . همانطور که خدمتتان عرض کردیم ، ترموود یک چوب بسیار مقاوم است . این متریال دارای قیمت مناسب و مرقون به صرفه ای است . افراد می توانند نمای داخلی و خارجی ساختمان و مغازه خود را به این ترکیب خاص ، زیبا کنند .

 

کف سازی فضای داخلی و خارجی خانه :

خوب است بدانید که برای دکوراسیون و زیبا سازی فضای خارجی و داخلی خانه خود می توانید از چوب ترموود استفاده کنید . قائدتا زیبایی و جلای خاص این چوب محیط زندگی شما را زیبا و لوکس تر میکند . اگر از دوست داران و عاشقان طبیعت هستید، بهتر است از این متریال برای دکوراسیون و دیزاین خانه خود استفاده کنید . همچنین برای کف سازی تراس ، استخر ، سونا ، جکوزی میتوانید از این متریال خارق العاده بهره مند شوید .

 

ایجاد تجهیزات برای دکوراسیون خانه با ترموود :

معمولا اکثر شما میدانید که امروزه افراد به دنبال تجهیزات و وسایلی هستند که بتوانند به محیط زندگی خود نظم و ترتیب دهند و از تماشای آن لذت کافی ببرند . جالب است بدانید یکی از این المان تزیینی شلف های تکی یا چند تایی است . شما میتوانید از چوب ترموود استفاده کنید و زیبایی محیط زندگی خود را چند برابر افزایش دهید . درمجموع بهتر است که کمی خلاق باشید و محیط زندگی خود را دقیق تر و با آگاهی بیشتر بررسی کنید . به طور کلی شما قادر هستید این شلف ها را در هر فضایی از خانه نصب کنید . همچنین برای پر کردن فضای خالی شلف ها شما می توانید از چند کتاب ، قاب عکس ، گلدان استفاده کنید .

 

مزایای بینظیر ترموود :

  • سبک بودن متریال
     
  • ماندگاری و عمر مفید بالا
     
  • دوست دار محیط زیست
     
  • نصب و اجرای آسان
     
  • شستشو آسان و راحت
     
  • انتقال و جابجایی سریع
     
  • قیمت مناسب
     
  • مقاومت بالا در برابر سایش و تغییرات جوی
     
  • دوام بیولوژیکی بالا
     
  • مقاوم در برابر ورود حشرات
  • فاقد صمغ
  • خلوص و يكنواختي ساختار چوب
  • عایق گرما و سرما
  • عمر مفید نسبتا زیاد
  • متنوع بودن محصول

 

معایب چوب ترموود :

  • مقاومت مکانیکی پایین

  • عدم مقاومت به اشعه ماورای بنفش آفتاب

  • رنگ رزی دوره ای محصول
  • مقاومت کم در برابر شعله
  • تعمیر و نگهداری دوره ای
  • آسیب پذیر بودن متریال
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۱۸
نگار محمدی

ترموود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی