نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

قائدتا در همه ی خانه ها حمام وجود دارد و نبود حمام در یک خانه نشانه ی کامل نبودن و ناقص بودن آن می باشد . بنابراین همانطور که آشپزخانه کاربرد های ویژه و بخصوصی در منازل دارد ، حمام نیز مانند آشپزخانه کاربرد های مهم و اساسی دارد . هم اکنون به دلایل مختلف و گوناگونی خانه هارا کوچک میسازند ، بدین منظور ؛ طراحان دکوراسیون ، فضای کمتری را برای حمام در نظر میگیرند. برای همین انتخاب یک دکوراسیون حمام کاملا دشوار است .

با این اوصاف ، باید دکوراسیون حمام های کوچک خود را طوری تزئین کنید که همه ی وسایل های لازم را داشته باشد . این نکته را به خاطر بسپارید که در دکوراسیون حمام های کوچک باید کلیه ی وسایل هایی که میخواهید در آنجا قرار دهید را با فضای موجود سنجیده و بهترین مکان را پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید که همه ی وسایل ها را از نظر کاربردی در جای مناسب خود قرار داده اید. 

دکوراسیون حمام های کوچک

دکوراسیون حمام کوچک

باید آگاه باشید و بدانید که امروزه به دلیل کاهش ابعاد خانه طراحان و معماران فضای کمتری را به حمام اختصاص میدهند . در این مواقع بایستی بتوانید با استفاده از الگو های مدرن این محیط را به بهترین شکل ممکن چیدمان و دکوراسیون کنید . در این مبحث سعی ما در این است که الگوهای طراحی و زیباسازی این محیط مهم و اساسی را برای شما بیان کنیم .

 

(1) استفاده از تجهیزات چند منظوره

دقت کافی داشته باشید که اگر حمام کوچکی دارید و قصد دارید که به نحو احسن آن را دکوراسیون و دیزاین کنید ، بایستی برای این فضا وقت بگذارید و حوصله داشته باشید . بطور مثال : برای خرید و انتخاب میز روشویی شما باید مدلهای مجلل و الگوهای مختلف این محصول را بطور دقیق بررسی کنید ، به طور معمول ، بهتر است شما به دنبال کالایی بروید که به غیر از میز توالت برای قرار دادن تجهیزات دیگر فضای کافی داشته باشد .

درنهایت بهتر است که قبل از اجرا و پیاده سازی محیط را کاملا بازرسی کنید . شما باید از تمام فضاها به صورت بهینه و کارآمد استفاده کنید و هرگز اجازه ندهید که هیچ فضایی پرت شود .

 

(2) استفاده از پالت های روشن

غالبا برای زیباسازی و افزایش ابعاد محیط بهتر است از رنگهای روشن و موردعلاقه خود استفاده کنید . شما می‌توانید از رنگ های خنثی و روشن مانند سفید ، خاکستری روشن ، کرم روشن یا رنگ های پاستلی که یکی از مهم ترین ترند رنگی در فصل بهار است ، استفاده کنید . با استفاده از این رنگها محیط حمام شما بزرگ تر و خاص تر دیده می شود . بنابراین لازم است که کمی خلاق باشید و محیط اطراف خود را قبل از هر کاری بطور دقیق بررسی کنید .

 

(3) شلف های آهن ربایی برای دکوراسیون حمام

معمولا همه شما کاربران ارجمند میدانید که همه ما وسایل زیادی در حمام خود داریم و گاهی وقت ها زمان زیادی را صرف پیدا کردن آنها در حمام و یا سرویس بهداشتی می کنیم . بدین ترتیب ، برای خلاصی از این هرج و مرج بهتر است از شلف های آهن ربایی خوب و مناسب استفاده کنید . درمجموع آنها را روی دیوار نصب کنید و سپس وسایل فلزی کوچک و پرکاربرد خود را از آن آویزان کنید .

 

(4) ایجاد تضاد در فضا

در واقع اگر قانون تضاد را بطور دقیق و با آگاهی بیشتر بدانید و از آن پیروی کنید ،  می توانید ابعاد حمام خود را افزایش دهید و از تماشای آن لذت خوبی ببرید . در این راستا می توانید یکی از دیوارهای حمام را انتخاب و آن را با رنگ تیره و یا کاغذ دیواری تزیین کنید . با استفاده از این همین ترکیب ساده و کم خرج محیط حمام شما خاص می شود .

 

(5) دکوراسیون حمام با استفاده از آینه

یکی از دانستنی هایی که باید بدان توجه داشته باشید ؛ اینست که اگر به دنبال تغییر دکوراسیون حمام کوچک خود هستید ، بهتر است از آینه های مختلف و متفاوت استفاده کنید و زیبایی فضای خود را افزایش دهید . آینه ها با انعکاس نور از سطح خود فضا را بزرگ تر نشان می دهند . بنابراین اگر فضای عمودی خالی در اختیار دارید ، بهتر است آن مکان را با الگو مختلف این شی تزیینی دکوراسیون و زیبا سازی کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مدل های آینه دیواری میتوانید مقاله ( تزیین دیوار با آینه با ایده های زیبا و اصولی + روش ها ) را مطالعه فرمائید .

 

(6) استفاده از تابلو

مسلما تابلو می تواند فضای شما را خاص تر و مجلل تر کند . بنابراین خوب است که برای خرید و انتخاب این شی وقت و حوصله بگذارید و الگوهای موجود در بازار را دقیق و اصولی بررسی کنید . به طور کلی شما با استفاده از وسیله خاص قادر هستید حمام خود را بزرگ تر و زیبا تر نمایش دهید . تابلو هر محیطی را خاص و زیبا میکند . بهتر است از خلاقیت برترخود غافل نشوید و از الگوی  خاص تابلو استفاده کنید . بهتر است بدانید انتخاب تابلو برای این فضا کار بسیار سختی است . توجه نکردن وسهل انگاری این موضوع می تواند حس بدی را به شما منتقل کند .

 

(7) استفاده از پرده در حمام برای ایجاد دکور زیباتر

بهتر است بدانید که با اندکی خلاقیت و سلیقه می توانید فضای حمامتان را شخصی تر کنید . اولین چیزی که در هنگام انتخاب پرده برای حمام باید به آن توجه داشته باشید انتخاب طرح و رنگ پرده است . دقت  داشته باشید که رنگ پرده حمام باید به گونه ای انتخاب شود که با رنگ سایر وسایل موجود در دکوراسیون حمام مطابقت و همخوانی داشته باشد . اگر حمام منزل شما دارای متراژ کوچکی می باشد بهتر است پرده های روشن را انتخاب نمایید تا فضای حمام بزرگ و دلبازتر دیده شود .

 

(8) استفاده از وسایل خاص در حمام

ناگفته نماند که حتی کوچکترین حمام ها را می توانید تبدیل به یک حمام لوکس و شیک کنید ، فقط کافیست که به فضای اطراف حمام تان جزئیات خاص اضافه کنید  . مثلا اضافه کردن یک صندلی شیشه ای ، چند دکوری کوچک می تواند حمام شما را خاص تر و لوکس تر جلوه دهد .

 

(9) ترکیب کفپوش تیره با رنگهای روشن

متاسفانه دیوارهای تیره فضای حمام های کوچک را دلگیر نشان می دهند ، اما درعوض  دیوارهای روشن نور را منعکس کرده و فضا را خاص تر و زیبا تر می کند . بهتر است در حمام های کوچک از رنگ های روشن استفاده شود و در صورت نیاز تنها کف حمام را تیره کنید . همچنین  اگر کفپوش حمام شما چوبی است ، به دنبال کاشی هایی باشید که با رنگ چوب همخوانی داشته باشند . استفاده و اجرایی این الگو فضای حمام کوچک شما را بزرگتر و جذاب تر نمایش می دهد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی