نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

آشنایی با سبک دکوراسیون کلاسیک

سه شنبه, ۷ دی ۱۴۰۰، ۰۹:۱۷ ق.ظ

آگاه باشید که دکوراسیون داخلی کلاسیک دارای الگوها و استایل های خاصی هستند . درحقیقت این سبک پرطرفدار و مجلل، دارای مفاهیم مختلفی از قبیل : ثبات ، تناسب و تقارن ، سخت گیری ، تجمل و هویت می باشد . بطور کلی برای اجراء و پیاده سازی این سبک خاص ، باید به جزئیات آن توجه داشته باشید .

بهتر است بدانید که رنگ‌های سبک کلاسیک اصیل ؛ درباری و ملایم هستند . درمجموع رنگهای بژ ، کرم ، خاکستری ، صدفی ، شرابی ، طلایی ، هلویی ، نقره‌ای ، زیتونی و آجری زیر مجموعه این سبک دکوراسیون کلاسیک است .

در ادامه ویکی سرا تمایل دارد این سبک جذاب و دوست داشتنی را خدمتتان معرفی کند .

سبک دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک

توجه داشته باشید که قبل از تشریح اصول دکوراسیون کلاسیک ، بهتراست که ابتدا، این سبک دل انگیز و زیبا را به خوبی بشناسید و از اصول ابتدایی و ساده آن کاملا با خبر شوید . باید دانست که سبک کلاسیک دکوراسیون داخلی در اصل مجموعه ای از قواعد و اصول اولیه معماری رم و یونان باستان است . دقت نمائید که دکوراسیون سبک کلاسیک بیشتر شبیه به سبک سنتی غرب است ، به طور کلی معماران برای اجراء و پیاده سازی این سبک شیک از المان های و تجهیزات مختلف استفاده می کنند .

عملا در این سبک تمامی عناصر بکار گرفته شده دارای مشخصه خاص هستند . بدین منظور ،اصلی ترین مشخصه سبک کلاسیک نظم ، تقارن است . در حالت ایده آل تمامی رنگ‌ها باید لطیف ، ظریف و گرم باشند . اساس کار این سبک بر پایه آرامش و راحتی استوار است . بنابراین باید برای اجرای این سبک دکوراسیون داخلی از متریال و مواد طبیعی خاصی استفاده کنید . در مجموع ؛ کفپوش ، پارکت ، پارچه‌های مخمل ، فرش خاص زیر مجموعه این سبک دکوراسیون داخلی هستند . برای خرید و تزیین خانه بایستی از تجهیزات و المان های اشرافی و آنتیک استفاده کنید .

.

 

تاریخچه سبک دکوراسیون کلاسیک

تقریبا بیشتر شما میدانید که سبک کلاسیک یکی از الگوهای قدیم معماری و دکوراسیون است . به طور معمول این سبک دکوراسیون داخلی ، مادر بسیاری از سبک های دیگر است . همچنین از زیر مجموعه های این سبک ها می توان به سبک نئوکلاسیک اشاره کرد . خوشبختانه این سبک از اواسط قرن نوزدهم رواج پیدا کرد . بیشتر سبک‌های معماری که پس از رنسانس در اروپا‌ متولد شده زیر مجموعه این سبک قرار دارد . نمای رومی از شاخه های این سبک دکوراسیون است . معماری و دکوراسیون کلاسیک دارای المان ها و الگوهای خاص و زیبایی است .

دقت نمائید که این سبک از اوایل قرن پنجم استارت خورد . عده ای شروع سبک کلاسیک را بعد از انقلاب صنعتی می دانند . انقلاب صنعتی در زندگی بشری آنچنان تغییری ایجاد کرد که برخی آن را با انقلاب کشاورزی دوره نئولیتیک مقایسه می کنند . به طور کلی اکثر مردم آن دوره از معیشت خوبی برخوردار نبوده اند ، بیشتر کار این افراد کشاورزی بود . آنها از مصالح ساده با الگو های ابتدایی استفاده می کردند .

 

ریشه اصلی دکوراسیون کلاسیک

شاید اطلاعات کافی را در این زمینه نداشته باشید که سبک معماری کلاسیک بر اساس شیوه ها و طرح های باستانی دوره های یونان و رم به وجود آمده است . مهم ترین و قدیمی ترین اساس این سبک بر پایه دوریک، ایونیک و کرنتین است . به نوعی می توان گفت که این هنر به افراد آموزش داده که تحت چه پلانی وسایل و تجهیزات خود را زیباتر کنند و از تماشای خانه خود لذت ببرند .

 

مفاهیم اصلی و پایه دکوراسیون کلاسیک

در واقع برای درک بهتر و واضح تر سبک دکوراسیون داخلی لازم است این سبک را تشریح کنیم و به مفاهیم اصلی این سبک رویایی و زیبا بپردازیم . از این نکته نیز غافل نشوید که بعد از تعریف دقیق سبک کلاسیک به دو مفهوم پایه مواجهه می شویم که در ادامه این دو مفهوم عرفی و کیفی را برای شما بیان می کنیم.

 

(1) درک عرفی

خوشبختانه درک عرفی سبک کلاسیک بر پایه کمال و رسیدن به عالی ترین اساس طراحی و دکوراسیون داخلی می باشد . پریکس، سیاستمدار و طراحان یونانی قرن پنجم پیش از میلاد کارها و عناصر خود را بر پایه فرهنگ ، فن آوری ، نوآوری تولید می کرد . از آثار او می توان به کلیسای جامع گوتیک قرن سیزدهم اروپا اشاره کرد .

 

(2) درک کیفی

به یاد داشته باشید که پایه و اساس این درک بر فرهنگ و هنر خاصی دلالت می کند . از ویژگی های پایه این سبک می توان به اعتدال ، احتیاط ، هماهنگی و توازن میان اجزا اشاره کرد . کتاب زبان معماری کلاسیک به بحث هایی خاصی اشاره می کند .

 

قوانین سبک دکوراسیون کلاسیک

بطور کلی سبک کلاسیک دارای مشخصه و نشان های به خصوصی است . برخی از ویژگی های سبک کلاسیک با سایر سبک ها مانند نئوکلاسیک یا حتی مدرن مشترک بوده و برخی مخصوص همین سبک است . همچنین در کتاب ها و منابع مختلف، ویژگی های مختلفی این سبک دکوراسیون داخلی ثبت شده است . در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک همه وسایل باید دارای المان ها و الگوهای خاصی باشد . دکوراسیون داخلی کلاسیک بر اساس نظم ، تعادل، دقت و ظرافت فراوان پایه گذاری شده است که در ادامه می خواهیم به تعریف قوانین پایه این سبک زیبا و پرطرفدار بپردازیم .

 

نظم

همه ما می دانیم که نظم در هر سبکی حرف اول را می زند ، بنابراین در سبک کلاسیک نیز وجود نظم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . در سبک کلاسیک همه وسایل و المان ها در جای مشخصی قرار می گیرند و مطابق اصول خاصی چیده می شوند . سبک کلاسیک نمونه ای از بهترین سبک های منظم است . به طور کلی این سبک سبب پایداری و استقامت فضا می شود . اگر به نظم استایل محیط خود اهمیت می‌دهید ، پیشنهاد ما اینست که از این الگو برای چیدمان و دیزاین خانه خود استفاده کنید و از تماشای آن لذت کافی ببرید .

ناگفته نماند که تعادل ، نظم و فاصله اصولی یکی از  شاخص ترین ویژگی های سبک کلاسیک است . با این اوصاف ،  باید بدانید که بی نظمی و شلوغی تضاد شدیدی با فضای کلاسیک دارد . در معماری و دکوراسیون به سبک کلاسیک ، مبلمان ، لوازم دکوری، تزیینات دیواری و نقوش و حکاکی ها به صورت جفت و مشابه طراحی می شوند . هر اکسسوری کلاسیک جا و محدوده مشخصی برای قرار گرفتن دارد . فاصله ها به صورت کاملا منظم و در ارتباط با کاربرد و ابعاد المان تعریف می شود .

 

تقارن

شاید برایتان جالب باشد که تقارن را می توان شاخص ترین ویژگی سبک دکوراسیون کلاسیک دانست . دقت داشته باشید که در این سبک اکثر وسایل به صورت قرینه و جفت در رو به روی هم قرار می گیرند . مبلمان، ویترین ها، مجسمه ها و سایر اکسسوری ها و وسایل تزئینی از جمله این وسایل محسوب می شوند . در مجموع بهتر است که تا جای امکان برای خرید و انتخاب المان ها وقت بگذارید . لذا توجه کردن به این موضوع حس خوب و خوشایندی را به شما منتقل می کند . در نهایت شما میتوانید از حضور داشتن در محیط لذت ببرید و حس فوق العاده ای را از محیط دریافت کنید .

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۰۷
نگار محمدی

دکوراسیون کلاسیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی