نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

جالب است که در اصول فنگ شویی ، یکی از مهم ترین بخش خانه اتاق خواب آن است ، بنابراین ، بهتراست  که اتاق را مطابق با سلیقه دلخواه خود چیدمان کنید . باید دانست که اتاق خواب تنها برای استراحت نیست بلکه باید توجه داشته باشید که آرامش ایده آل و حس به دلنشینی را همراه با انرژی های فوق العاده مثبت به افراد منتقل می کند  .

قاعدتا اتاق خواب نماد شماست . بنابراین ، مطمئن باشید که هرگونه تغییر فنگ شویی که در اتاق خواب خود ایجاد نمائید ، انرژی بهتر و جالب تری را در اختیار شما قرار می دهد .

فراموش نکنید که مهمترین و خاص ترین اصل فنگ‌شویی در تمام نقاط منزل ، کمک به جریان انرژی مثبت و متوقف کردن یا به حداقل رساندن جریان انرژی های منفی می باشد  . علاوه بر این ، باید دانست که چگونه انرژی های مثبت را در محل زندگی خود حفظ کنید و از به هدر رفتن آنها جلوگیری کنید . بنابراین  ، لازم است که برای رعایت کردن اصول خاص فنگ‌شویی در چیدمان و وسایل اتاق خواب به راهنمایی مطالب زیر به طور کامل دقت نمائید  .

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتاق خواب

در همین راستا ، لورا سرانو ، مشاور حرفه ای فنگ شویی مستقر در نیویورک می گوید : فنگ شویی فقط راهنمایی ارائه اصول طراحی فیزیک اتاق خواب نیست ، بلکه نحوه درست چیدمان ، تاثیرات فوق العاده مثبتی بر روحیه و عواطف افراد را دربر دارد .

همینطور اودل میگوید:  توجه داشته باشید که هر دو علوم طب سنتی و نیز فنگ شوی باستانی قرن ها است باعث بهبود روال زندگی مردم شده است . طبق بررسی های انجام شده در کتاب یی جینگ به این موضوع تاکید می کنیم هر وسیله دارای انرژی خاص خود است بدین منظور ، لازم است با اصول فنگ شویی اتاق خواب خود را همانطور که دوست دارید ، چیدمان کنید  .

بطور معمول ،  فنگ شویی یک سیستم باستانی چینی می باشد که این سیستم در مجموع از قوانین ثابت  وخاصی پیروی می کند ، با استفاده این قوانین وسایل اتاق خواب خود از قبیل مبلمان ، میز و تخت خود را در جهتی قرار دهید تا انرژی مثبت را دریافت کرده و حس خوب و ارزشمندی را از محیط بگیرید . غالبا  فنگ شویی اتاق خواب ، رعایت کردن برخی از نکته های مهم و اصول آن است ، درنهایت جالب است بدانید که رعایت این اصول در اتاق خواب علاوه بر حس آرامش و راحتی ، امنیت و سلامتی را برای شما به ارمغان می آورد .

 

علم فنگ شویی

درواقع فنگ شویی ممکن است از 5000 سال قبل به وجود آمده باشد اما هنوز هم راهنمایی هایی کاربردی و مفید را به ما ارائه می دهد . درمجموع باید گفت که روش قدیمی فنگ شویی به ما کمک می کند تا خانه مان را متعادل کرده و زندگی شاد تر و موفق تری را تجربه کنیم . زیرا مکانی که می توانیم در آن استراحت و انرژی لازم را دریافت کنیم اتاق خواب است ، بنابراین ، اهمیت دادن به فنگشویی مناسب در اتاق خواب می تواند به زندگی عاشقانه شما نیز انرژی خاصی ببخشد و همچنین توانایی و قدرت جسمانی و بدنی شما را به طرز عجیب و باورنکردنی افزایش دهد .

 

* دیوار برای پشت تخت

بهتر است که در این شرایط خاص یک دیوار نگهدارنده خوب پشت تخت خود داشته باشید . شما علاوه بر یک سرپوش خوب ، همیشه می خواهید یک دیوار محکم در پشت تخت خود داشته باشید . درمجموع ، وقتی زیر پنجره می خوابید ، انرژی شخصی شما به مرور ضعیف تر می شود ، زیرا نه از حمایت مناسب و نه از حفاظت مناسب برخوردار هستید .

 

* پایه متعادل

خوب است که از پایه های مناسب برای متعادل انرژی در دو طرف تخت استفاده کنید . به طور کلی دو نیمکت را در دو طرف تخت بگذارید تا هنگام خواب تعادل ایجاد شود . در حالت ایده آل ، می توانید یک لامپ یکسان را روی هر دو نیمکت خواب قرار دهید تا کمی روشنایی به اتاق خواب شما اضافه شود . این تعادل برای متمرکز نگه داشتن شما و به ویژه برای حفظ برابری انرژی در دو سمت تخت انتخابی خوبی است .

بطور کلی  ، بهتر است که روتختی ها به جای مربع گرد باشند تا انرژی منفی را که ممکن است به سمت شما هدایت شود ، قطع کند .

از این نکته مهم نیز غافل نشوید که یک کشو کوچک در دو طرف تخت یکی دیگر از راه های عالی و خاص برای متعادل کردن انرژی در اتاق شما است .

 

* قراردادن گوشی در کشو

بهتر است که تختخواب خود را دور از هرگونه گوشی ، تبلت ، لب تاپ ، میز و سایر عوامل مزاحم قرار دهید . در حالت بهتر، شما باید گوشی و لپ تاپ خود را از اتاق خواب خود خارج کنید ، بدین ترتیب ، اتاق خواب قطعا به مکانی آرام برای استراحت تبدیل می شود .

با این وجود  ، همه ما فضای محدودی داریم ، بنابراین اگر لپ تاب یا میز تحریری در اتاق خود دارید ، آن را تا جای ممکن از تخت خود دور کنید تا مانع ورود انرژی خاص و مثبت به تخت خواب نشود .

بهتر است که لپ تاپ خود را در یک اشکاف قرار دهید تا هرگونه انرژی های منفی را به اتاق خواب وارد نکنید و از این رو با رعایت اصول فنگ شویی حال بهتر و نیز انرژی بیشتری را نیز تجربه کنید .

 

* اجتناب از انرژی منفی

به این نکته دقت داشته باشید که هیچوقت از آینه قدی و نیز آینه روی کمد در اتاق خواب خود استفاده نکنید . اگر این آینه ها بر روی وسایلی هستند که نمیتوانید از شر آنها خلاص شوید ، مقداری پارچه روی آنها بکشید . به صورتی که در معرض دید شما در هنگام خواب قرار نگیرند . در کل  ، شما باید از داشتن آینه در اتاق خواب خود اجتناب کنید ، به هیچ وجه در اتاق خواب خود با شریک زندگی تان از آینه استفاده نکنید ، زیرا ممکن است انرژی افراد را به سمت خیانت سوق دهد . بهتر است از آینه ها خارج از فضا اتاق خواب استفاده کنید تا انرژی مثبت را به اتاق خود وارد کنید .

در مجموع اگر دوست دارید در اتاق خود آینه داشته باشید ، آن را در داخل در کمد قرار دهید و فقط در صورت نیاز به آن دسترسی پیدا کنید .

 

* تخت زیر تیر دیوار

بهتر است که از قرار دادن تختخواب خود مستقیما زیر تیر خودداری کنید . زیرا دلیل آن اینست که این پرتو ممکن است احساس فشار ایجاد کند که می تواند خواب شما را مختل کند . اما اگر راه دیگری ندارید ، پیشنهاد ما به شما اینست که ، پرتو را با پارچه بپوشانید یا 2 فلوت بامبو را از پرتو آویزان کنید . در نهایت ، این عمل باعث جلوگیری ورود انرژی منفی به تخت خواب می شود و از این رو نیز خواب بهتر و آرامش بیشتری را تجربه می کنید .


منبع : wikisara

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۱۷
نگار محمدی

فنگ شویی اتاق خواب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی