نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

بهترین طراحی دکوراسیون برای اتاق کودک

شنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۱۰ ب.ظ

درحقیقت همه می دانند که دکوراسیون اتاق خواب کودک میتواند نقش بسیار مهم و اساسی در رشد و ساختار کودک عزیزتان از همان زمان تولد نیز باشد . همچنین ، طبق نظریه سایر روانشناسان و کارشناسان مهمترین نکات کلیدی آن،  نوع رنگ، چیدمان، وسایل و سایر لوازم جانبی داخل اتاق کودک عزیزتان است که می تواند بر بالابردن انرژی کودک از زمان بچگی و نیز بر خلق خوی آن نیز تاثیرات موثری داشته باشد  . در این مواقع شما می توانید ، با انتخاب درست وسایل و چیدمان های متناسب و زیبا میتوانید اتاقی خاص و رویایی را برای کودک خود ایجاد کنید . با این اوصاف پیشنهاد می شود که ، در ادامه این مقاله ارزشمند   ویکی سرا با ما همراه باشید تا شما را با نکات موثر و با ارزش برای طراحی زیبای اتاق خواب کودک عزیزتان آشنا کنیم  .

دکوراسیون اتاق کودک

باید به این نکته اساسی درابتدای طراحی برای دکواسیون اتاق خواب کودک دقت نمائید که تصمیم نهایی خود را بگیرید که تمایل دارید از چه تم و سبک دکوراسیونی برای اتاق خواب فرزندتان استفاده کنید . در این حالت بهتر است که برای انتخاب تمام آیتم های جدید و دخواه برای اتاق کودک خود وقت مشخصی را تعیین کنید و با توجه بیشتری  آنها را انتخاب کنید .

تقریبا همه ما میدانیم که کودکان بسیار حساس و عاطفی هستند ، بنابراین باید به آرامش و امنیت کافی آنها علی الخصوص هنگام خواب اهمیت زیادی داد . مطمئنا می دانید که چیدمان اتاق کودک بسیار مهم و کاربردی است ، زیرا کودکان دوست دارند در اتاقی بازی کنند که بر اساس موضوعات مورد علاقه‌ی آنها طراحی شده باشد . با این اوصاف ، سعی کنید تا جایی که امکان دارد رؤیای کودکانتان را زیبا تر و دوست داشتنی تر کنید . در ادامه به طور کامل به تشریح نکات مهم و کلیدی برای چیدمان اتاق کودک  می پردازیم .

 

تاثیرات با ارزش رنگ بر اتاق خواب

گفتنی است که بدانید ، اغلب کودکان تمایل بیشتری به یک مجموعه از رنگ ها دارند . بنابراین شما والدین محترم ، می توانید در پالت رنگی طراحی اتاق خواب کودک دلبندتان از رنگ های مورد علاقه فرزند خود استفاده کنید . حتی بهتر است در انتخاب رنگ از کودک خود نظر بخواهید و مشورت کنید . زیرا اتاق خواب مهم‌ترین فضای منزل برای کسب آرامش کودک بوده و به همین دلیل این فضا باید ویژگی‌هایی مثل دکوراسیون رنگی دوست داشتنی ، زیبا و جذاب داشته باشد تا فرزند شما بتوانند موقع استراحت ، آرامش و حس خوب را از فضا دریافت کند .

اصولا  ، برای اتاق خواب کودک باید از یک گروه ترکیب رنگی مناسب و به دلنشین استفاده کنید که معمولا برای دختر خانم‌ها از رنگ‌هایی مثل سفید ، بنفش، صورتی ، لیمویی و امثال اینها استفاده می شود  . بنابراین با انتخاب یک یا دو رنگ که هارمونی خوب و رویایی با هم داشته باشند می‌توانید کار را آغاز کنید . حتی باید سعی و توجه لازم را داشته باشید تا تمام مواردی که برای دکوراسیون اتاق خواب کودکتان در نظر می‌گیرید از نظر رنگی با هم همخوانی داشته باشد و ترجیحا هارمونی خوب و زیبا ایجاد نماید  . از این نکته مهم نیز غافل نشوید که  گاهی اوقات،  انتخاب یک توناژ رنگی زیبا و مورد علاقه آنها ، می‌تواند بهترین انتخاب برایشان باشد ، در ضمن می‌توانید از رنگ‌های متضاد نیز برای این کار استفاده نمائید  که ترکیب بینظیر و فوق العاده زیبایی را در بر دارد . در ادامه این مبحث با ما همراه باشید تا  به چند نوع از ترکیب رنگی مناسب برای اتاق خواب کودک بپردازیم  .  

 

رنگ زرد ( Yellow color )

باید دانست که زرد یکی از رنگ های انرژی‌ زا و خوشایند است که جلوه ها و نماهای خاصی را به اتاق خواب کودک می دهد . به نوعی می توان گفت که دکوراسیون اتاق کودک با تم زرد جزء شادترین و انرژی بخش ترین رنگ ها به حساب می آید که یاد آور خورشید و گل های زرد تابستانی می باشد . این رنگ به طور کلی دارای انرژی فوق العاده مثبتی است که میتواند حال کودک شامل را کاملا تغییر دهد .

در اصل رنگ زرد در عین اینکه همانند دیگر رنگ های گرم باعث افزایش انرژی در کودک می شود ، تمرکز کودک را نیز افزایش می دهد . همچنین رنگ زرد باعث تقویت بینایی شده و قدرت حافظه کودک را به طور عجیبی افزایش می دهد.

در ضمن از این نکته مهم غافل نشوید که، در استفاده از رنگ زرد زیاده روی نکنید و آن را به رنگ های مناسب ترکیب کنید ، زیرا توجه نکردن به این موضوع نیز باعث افزایش احساس خستگی و بی حوصله کودک شده و بر روی خلقیات کودک نیز تاثیرات منفی به جای میگذارد .

 

رنگ نارنجی ( Orange )

عجیب است که نارنجی جزء رنگ های مناسب و زیبا برای اتاق خواب کودکان است . به نوعی می توان گفت که رنگ نارنجی می تواند فضای گرم و صمیمی را در دکوراسیون اتاق کودکان ایجاد کند و همچنین این رنگ می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس بالا و استقلال در کودکان می شود . اگر شما تمایل دارید که حس همکاری و ارتباط در کودکتان افزایش دهید از این رنگ خاص در دکوراسیون اتاق خواب کودک استفاده کنید و تاثیرات فوق العاده بر اخلاقیات کودک میتوانید کاملا لمس کنید .

همه ما می دانیم که نارنجی رنگ روشن و شادی است که سرشار از صمیمیت ، خوشی و سرزندگی است و اشتهای کودک را افزایش می دهد . این رنگ تاثیر شگرفی در تقویت روابط اجتماعی و تعامل کودک با دیگران دارد و کودکانی که در اتاق خواب آن ها از رنگ نارنجی بیشتری استفاده شده است معمولا برون گرا و کاملا کودکان اجتماعی بوده و از اعتماد به نفس بالایی نیز برخوردارند .

دقت نمائید که هرگز نباید ، این موضوع را نیز نادیده بگیرید  ، درست است این رنگ کودکان را اجتماعی میکند ولی زیادی روی در استفاده از این رنگ نیز میتواند تاثیرات منفی بر خلق و خوی کودک به جای بگذارد . بهتر است حد اعتدال را رعایت کنید تا عوارض منفی این رنگ را در کودکان  عزیز خود مشاهده نکنید .

 

رنگ قرمز ( Red color )

جالب است که رنگ قرمز باعث افزایش فشار خون و سرعت تنفس می شود ، حتی اشتها را تحریک می کند و باعث می شود کودک گذشت زمان را کمتر احساس کند و از این نظر دیرتر احساس خستگی می کند . اما این نکته را در نظر داشته باشید که زیاد هم نباید از این رنگ استفاده نمائید . زیرا ممکن است موجب پیش فعالی کودکان شود .

این رنگ باعث هیجان و انرژی بیشتر کودک می شود و به طور بالقوه تمرکز را بهبود می بخشد به همین دلیل می توان از آن به عنوان یکی از رنگ های خاص برای رنگ آمیزی اتاق کودک نیز استفاده کرد . قرمز قدرتمند یکی از بهترین گزینه ها برای رنگ لهجه یا ثانویه محسوب می شود ، در استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون اتاق خواب نیز زیاده روی نکنید زیرا رفتار کودک را پرخاشگرانه می کند . در نهایت ، توصیه می شود از این رنگ همراه رنگ های سرد و نیز خنثی برای دکوراسیون اتاق خواب کودک استفاده شود .


منبع : wikisara

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی