نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

عدد کوا چیست و نحوه محاسبه آن به چه صورت است؟

پنجشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۰، ۰۳:۲۷ ب.ظ

عدد کوا

درواقع عدد کوآ یا به نوعی می توان گفت که همان عدد شانس بخشی از علم ستاره‌ شناسی چینی و فنگ شویی می باشد ، بطور کلی ، اعتقاد دانشمندان علم فنگ شویی بر این اساس است که درک بهتر عدد کوا هر فرد بر رشد بالقوه آن و همچنین بر بهبود کلی زندگی اوتاثیرات خاص و باورنکردنی به جای میگذارد .

عدد کوا

در حالت کلی ، عدد کوا اصلی‌ ترین روش برای کشف و درک عناصر ، طبع و نیز درک میزان سازگاری انسان با محیط است . در همین راستا ، kuanumber بخشی از علم فنگ شویی است که به عنوان یک قانون برای ایجاد آرامش بهتر و انرژی مثبت در هر محیطی قابل استفاده است .

در مجموع ، kua هر فرد به فرد دیگری متغیر است . به طور کلی این عدد را با توجه به تاریخ تولد میلادی و جنسیت هر فردی محاسبه می گردد . به همین ترتیب ، روش محاسبه ، این اعداد برای مردان و زنان از قوانین خاصی پیروی میکند که در ادامه این مطلب به تشریح کامل روش محاسبه عدد کوا  می پردازیم :

باید دانست که دانستن عدد کوا کمک می‌کند که افراد از عنصر حاکم بر خود مطلع شوند و فعل‌ و انفعالات طبیعت را به خوبی درک کرده و از انرژی و عنصری که در طبیعت حاکم بر آنها بوده نیز آگاه شوند . اعداد کوا به طور کلی شامل اعداد ( 1، 2، 3، 4، 6، 7، 8 و 9 ) است ، این اعداد در فنگ شویی به خوبی میتوانند انرژی فوق العاده ای به شما دهند . موقعیت تخت خواب میز و همینطور مبلمان خود را با استفاده این اعداد تنظیم کنید تا زندگی بهتر و شاد تری نیز داشته باشید .

 

تاریخچه عدد کوا

درحقیقت ، عدد کوا در علم فنگ شویی قدمتی بیش از 5 هزار سال دارد و خواستگاه آن کشور چین می­باشد . اولین بار دانش این اعداد توسط چینی های باستان و سیستم تائو شناسایی و در زندگی روزمره از آن استفاده شد . kuanumber به طور کلی باعث پیشرفت افراد خانه شده و حس بهتری را در اختیار اشخاص قرار میدهند .

گفتنی است که در زمان قدیم چینی ها به این اعداد ، اعداد شانس و یا خوش یمن نیز میگفتند . ولی با درک بهتر این این علم متوجه شدیم اعداد بد یمن نیستن ، بلکه هر کدام از اعداد داراری انرژی هایی نیز است که باید به طور کلی از همه اعداد در زندگی خود استفاده کرده و تنها زندگی خود را بر اساس عدد کوا خود طراحی و برنامه ریزی نکنیم .

همچنین مردم کشورهای چین و هند اعتقاد دارند که اعداد فقط برای شمردن نیستند و می توانند به عنوان نمادی حیرت انگیز از انرژی و نیز خلقیات هر فرد شناخت . در مجموع می توان گفت که هر فرد یک عدد کوا مشخص دارد که می تواند به وسیله آن عنصر وجودی و موقعیت های مناسب خود را کشف کند و برای زندگی بهتر از آن استفاده کند .

 

روش های محاسبه عدد کوا

بطور دقیق ، برای محاسبه عدد کوا شما باید تاریخ دقیق تولد تان که شامل (سال ، ماه ، روز تولد ) خود را بدانید و آن را توسط یک نوع نرم افزار موجود به میلادی نیز تبدیل کنید . شاید برایتان جالب باشد که با به دست آوردن عدد کوا خود حال میدانید که چه جهت ای برای حال بهتر و نیز انرژی شما میتواند مفید تر باشد و از این رو نیز وسایل خود را به همان جهت چیدمان میکنید .

درنتیجه ، بعد از محاسبه عدد کوا خود کاملا متوجه میشوید که جزء کدام جهت هستید و از این رو از عناصر فنگ شویی به همان ترتیب استفاده میکنید . فرض این که شما جز گروه شرقی باشید ، جهت های جنوب غربی و شمال شرقی برای شما مناسب نیست .

باید این نکته را در نظر داشته باشید که درک کردن و نیز متوجه شدن عدد کوا برای بیماران روحی نیز بسیار مناسب است ، زیرا تغییر جهت قرار گیری وسایل میتواند تاثیر فوق العاده ای بر حال روحی افراد گذاشته و از این رو نیز باعث بهبود حال عمومی بیماران شود . در ادامه به تشریح روش محاسبه عدد کوا میپردازیم :

 

** عدد کوا برای خانم ها

_ نحوه محاسبه        

همانطور که گفته شد ، بایستی دراین مرحله ابتدا تاریخ تولد شمسی خود را به میلادی تبدیل کنید . برای این کار میتوانید از نرم افزار های آنلاین موجود در سایت ها استفاده کنید .     

حال در این مرحله دو عدد انتهای سال میلادی خود را با هم جمع زده تا به یک عدد برسید .

ممکن است حاصل جمع عدد بالا یک عدد دو رقمی شود ارقام را با هم جمع بزنید تا به یک عدد تک رقمی برسید .        

بنابراین ، در این مرحله بایستی عدد به دست آمده از مرحله قبل را با 5 جمع کنید .          

حتی توجه لازم را داشته باشید که دربیشتر مواقع در این مرحله به یک عدد تک رقمی میرسید که این عدد ، عدد کوا شما بوده است .  

 

** عدد کوا برای آقایان

_ نحوه محاسبه        

توجه کنید که در این مرحله باید تاریخ تولد خود از قبیل ( سال ، ماه ، روز ) تولد خود را با نرم افزار آنلاین به میلادی تبدیل کنید .     

اعداد انتهای سال میلادی خود را با هم جمع زده تا به یک عدد برسید .

اگر عدد به دست آمده شما یک عدد دو رقمی بود بایستی این دو رقم را به هم جمع کرده تا به یک عدد تک رقمی برسید . مثلا 56 ، 5+6 را با هم جمع میزنیم .        

بایستی در این مرحله عدد به دست آمده از مرحله قبل را از 10 کم کنید . 11-10

عدد که در آخر از این تفریح حاصل میشود عدد کوا یا همان عدد شانس و اقبال  شما می باشد . 

 

(1) روش اول محاسبه عدد کوا

گفتنی است که در این روش که براساس روز ، ماه و سال تولد هجری شمسی شماست ، باید تمام اعداد تاریخ تولید شمسی خود را با هم جمع ببندید . برای مثال اگر متولد 3/10/1375 باشید 1+3+7+5+1+0+3 را جمع می کنیم که به عدد 20 می رسیم ، سپس 2+0 می کنیم که به عدد 2 می رسیم . در نتیجه عدد کوا شما 2 خواهد بود.

 

(2) روش دوم محاسبه عدد کوا

دقت کنید که این روش محاسبه عدد کوا به عنوان شماره شانس چینی مشهور است ، زیرا مردم چین از این روش برای محاسبه عدد کوا استفاده می کنند . ساکنان چین به عدد کوا ایمان دارند . با محاسبه عدد کوا خود می توانید عنصر وجودی و جهت های جغرافیایی موافق و مخالف خود را پیدا کنید .

بنابراین ، بهتر است که برای محاسبه عدد کوا ابتدا سال تولد خود را به عدد میلادی تبدیل کنید ، برای این کار متولدین 1 فروردین تا 11 دی ماه باید سال تولید هجری شمسی را با عدد 621 جمع کنند و متولدین 11 دی تا آخر اسفند ماه سال تولد هجری شمسی خود را با عدد 622 جمع نمایند . حال دو رقم آخر سال تولد میلادی خود را با هم جمع کنید . در نهایت ، این کار را تا جایی که عدد به دست آمده تک رقمی باشد ادامه دهید .

این نکته فراموش نشود ، در صورتی که خانم هستید عدد به دست آمده را با 5 جمع کنید و در صورتی که آقا هستید عدد به دست آمده را از عدد 10 کم کنید. عدد حاصل آخر محاسبه عدد شانس شما یا همان عدد کوا میباشد، که با استفاده از جدول که در زیر برای شما قرار داده ایم میتوانید موقعیت جغرافیای خود را به دست بیاورید .

 

(3) روش سوم محاسبه عدد کوا

لازم است که بدانید ، سال تولد شمسی خود را اگر قبل از 29 بهمن هستید با 621 جمع کنید . اگه تاریخ تولد بعد از 29 بهمن (معادل چهارم فوریه – سال نو چینی) باشد ، سال تولد شمسی با ۶۲۲ جمع میشه تا سال تولد فرد ، به میلادی به دست اید . دو رقم آخر سال تولد میلادی فرد را با هم جمع میکنیم ، تا به یک عدد تک رقمی برسیم .

بدین ترتیب ، در صورتی که عدد نهایی بدست آمده ۵ باشد ، اگه که فرد خانم باشد ، عدد را با ۳ جمع میک نیم ، و اگر آقا باشد ، عدد از ۳ کم میگردد ، حال در آخر بعد از محاسبات عدد کوا خود را به دست می آورید . دقت داشته باشید که  عدد به دست آمده جهت جغرافیایی و نیز عنصر خاصی را نمایش میدهد . در نهایت ،  به وسیله این عنصر میتوان جهت های مناسب و خوش شانس و نیز جهت های نامناسب و بد بین را تشخیص داد و محل کار و نیز محل زندگی خود را بر اساس این عدد و عنصر آن طراحی کرد .

 

عناصر اعداد کوا

عدد کوا 1

  • شکوفایی: شمال
  • تیپ فنگ شویی: شرق
  • عنصر: آب
  • جهت اصلی : شمال
  • سلامتی: جنوب شرق
  • رابطه : جنوب

جالب است ، افرادی که عدد کوا آنها 1 است به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند ، به طور کلی با سیاست هستند و نیز به رفتار و حالت دیگران با آنها حساس تر هستند . این افراد در مجموع آدم های مرموزی هستند ، افراد با عنصر آب ، شنونده های قابلی برای درد و دل شما است ، به طور کلی فردی منعطف بوده و خود را به راحتی با هر محیطی وفق می دهند و نیز مذاکره کنندگان قابلی هستند . همچنان از خصوصیات مثبت این افراد می تولان به ، هنرمندی ، هنردوست ، اجتماعی ، با محبت و کمال گرا نیز اشاره کرد . در عوض از خصوصیات منفی آنها میتوان بر حساسیت بالا ، ترس زیاد از انجام کار جدید و نیز جلوگیری از انجام ریسک میتوان پرداخت .

 

عدد کوا 2،5،8

  • شکوفایی : جنوب غربی
  • تیپ فنگ شویی: غربی
  • عنصر : خاک
  • جهت اصلی : جنوب
  • سلامتی: جنوب غربی
  • رابطه : شمال غربی

توجه کنید که اینگونه ، افرادی حمایت کننده و با وفا هستند . اهل عمل و پشتکار می باشند . حتی در بحران ها مثل کوه ایستادگی می کنند . در هیچ کاری عجله در انجام کارها ندارند ، به طور کلی افرادی صبور، ثابت قدم و دارای قدرت درونی هستند و می شود به آن ها تکیه کرد . از صفات منفی آن ها این است که انسان های موشکافی هستند و کمی یک دنده و لجباز بوده و همواره دلواپس و نگران است . این افراد حالشان با هدیه دادن و کمک کردن خوب میشود . درنهایت افراد با عنصر خاک اقتصاد دانان خوبی بوده اند و در کارهای تجاری فردی موفق هستند .

 

عدد کوا 3 ، 4

  • تیپ فنگشویی: شرقی
  • سلامتی : شمال
  • رابطه : جنوب شرقی
  • شکوفایی : شرق
  • عنصر : چوب
  • جهت اصلی : جنوب شرقی

باید دانست که افراد با عنصر چوب دارای روح اجتماعی ، پر از ایده های جدید و با انرژی هستند . بسیار هنرمند و برون گرا است . از نکات مثبت آنها این است که در صورتی که وظیفه ای به آنها محول شود ، با اشتیاق شروع می کنند . افراد با عنصر چوب به طور کلی سخاوتمند و دست و دلباز است ، از نکات منفی آنها ، بی صبری و بی حوصلگی بوده . بنابراین کاری که با اشتیاق شروع کردند ، با موفقیت به پایان میرسانند .

 

عدد کوا 6 ، 7

  • تیپ فنگشویی: غربی

  • عنصر فلز

  • جهت اصلی : غرب
  • سلامتی : شمال شرقی
  • رابطه : شمال غربی
  • شکوفایی : جنوب غربی

افرادی قاطع ، راسخ ، ثابت قدم ، امر دهنده و قدر شناس هستند . انسان هایی معنوی اند . افرادی متمرکز و به تنهایی مقاصد خود را دنبال می نمایند . کمی جاه طلب بوده و به خوبی برنامه ریزی میکنند . به طور کلی به توانایی های خود ایمان دارند . در مجموع انسان های جدی و درونگرایی هستند که این از نشانه منفی این افراد بوده است .

 

عدد کوا 9

  • تیپ فنگشویی: شرقی
  • عنصر : آتش
  • جهت اصلی : جنوب
  • سلامتی: جنوب شرقی
  • روابط: شمال
  • شکوفایی: جنوب

افرادی که عنصر آنها آتش است به طور کلی رهبران خوبی هستند و قدرت تصمیم گیری بالایی دارد . همیشه به دنبال فعالیت هستند . الهام بخش دیگران بوده و دیگران را تشویق می نمایند که دنباله رو آنها باشند . به طور کلی افرادی شوخ طبع و پر از هیجان هستند که این از نشانه های مثبت این افراد است . خوش صحبت ، شجاع و تیز هوش هستند . ولی این افراد نیز نکات منفی بارزی نیز دارند که میتوان بر عجول بودن و بی صبری اشاره کرد .

 

* نیروهای حالم جهت های بر عدد کوا

انرژی های مثبت

Yan Nien یا ازدواج و ارتباط جمعی

با درک این انرژی متوجه شدیم به صورت مستقیم این انرژی بر بهبود روابط افراد در محل کرد و نیز بر روابط عاطفی افراد تاثیرات مثبتی را به جای میگذارد . به طور کلی از این نیرو برای بالا بردن کیفیت ارتباط با همکاران و دوستانتان نیز می توانید استفاده کنید.

Tien Yi یا سلامتی

در مجموع این انرژی رابطه مستقیمی با سلامتی و نشاط افراد دارند و میتوانند بر بهبود حال روحی و نیز درمان بیماری اعصاب و روان تاثیر بگذارند . این انرژی به صورت غیر مستقیم با جذب ثروت در ارتباط است .

Sheng Chi یا بهبود روال زندگی

با دانش علم فنگ شویی به این انرژی موجود در اعداد کوا میرسیم ، بهتر است بدانید این قدرت رابطه مستقیمی با ثروت ، قدرت و ترفیع و رشد کاری دارد . میتوانید از این انرژی برای بهبود روال زندگی و نیز رسیدن به مراتب بالایی ارتقاء کاری و زندگی استفاده کنید .

Fu Wei یا رشد

در مجموع این انرژی بر علم و خرد فرد تاثیر گذار بوده است . این قدرت برای افرادی که به دنبال خرد و افزایش دانش فنگ شویی و علم ستاره شناسی هستند میتواند مفید باشد . جالب است بدانید از این انرژی برای افزایش قدرت یادگیری و فهم جمعی خود میتوانید استفاده کنید .

 

انرژی های منفی

Wu Gui یا پنج شبح

بهتر است بدانید این انرژی بر رفتار افراد نیز تاثیرات منفی را به جای میگذارد . از جمله رفتار منفی میتوان بر تندخویی و آشفتگی فرد اشاره کرد . همچنین اثر منفی این قدرت می تواند منجر به خیانت ، شایعه پراکنی، غیبت، دعوا و سوء تفاهم شود و روابط عاشقانه و دوستانه را تخریب کند .

Liu Xa یا شش قتل

به طور کلی این انرژی با ثروت و شغل افراد رابطه مستقیمی دارد و نیز اهمیت ندادن به آن میتواند باعث ضرر شده و حتی در رابطه عاطفی بین خانواده میتواند مشکلاتی از قبیل دعوا و نیز جدایی را برای افراد به همراه داشته باشد .

Huo Hai یا دشواری

در واقع ، این قدرت به طور مستقیم باعث دشواری های ساده و نا امیدی در زندگی فرد میشود و از این رو فرد کمتر تلاش و کوشش میکند ، زیرا با موانعی روبرو میشود که باعث افت انرژی آن میشود . در صورتی که این انرژی بر شما غالب شود به طور کلی با مشکلات و موانع مختلف روبرو میشوید .

Jue Ming یا فقدان مطلق

درنهایت باید بدانید که این انرژی و نیز جهت های آن برای انسان بسیار نامطلوب و منفی بوده اند و می تواند باعث افسردگی ، اضطراب، مشکلات روحی، مشکلات در روابط شده و از این رو فرد در زندگی شخصی و نیز کاری خود با موانع دشواری روبرو میشود .


منبع : محاسبه اعداد کوا چگونه است ؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی