نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

تاثیر رنگ سبز در دکوراسیون داخلی خانه

پنجشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۳ ب.ظ

رنگ سبز در دکوراسیون

تقریبا می دانید که دکوراسیون با رنگ سبز باعث حس آرامش و شادابی دلگرم کننده ای می شود و انرژی روزمره افراد را بصورت حیرت اوری افزایش می دهد . در حالت کلی می توان گفت که دکوراسیون با رنگ سبز برای چشم بسیار مناسب است . مسلما این رنگ ، سبب خلق و خوی فوق العاده تاثیر گذار ، آرامش واقعی  و  همچنین تعادل رفتار افراد جامعه میشود . بصورت کلی ، میدانید که سبز رنگی خاص و دوست داشتنی است که بیشتر در طبیعت یافت می شود و به معنی رنگی سرزنده  ، باروری ، طبیعت ، آسایش ، هماهنگی ، طراوت ، آزادی و شادی است .

رنگ سبز در دکوراسیون

در این مطلب قصد داریم تا شما را با رنگ با طراوت و شاداب سبز آشنا کنیم تا دریابید که چگونه میتوانید دکوراسیون جذاب و رویایی تر نیز داشته باشید . بنابراین ، بهتر است که برای کسب اطلاعات بیشتر ، در مورد این رنگ خاص و خواص بینظیر آن در دکوراسیون داخلی ادامه مقاله ویکی سرا را دنبال کنید تا خیلی راحتتر بتوانید این رنگ جذاب و رویایی را در دکوراسون منزل خود به کار ببرید .

 آگاهی لازم را در اینباره داشته باشید که کلا رنگ سبز ، باعث حس آسایش ، شادابی و  نیز شخصیت خاصی برای منزل شما میشود . همانطور که در مقاله نقش گیاهان در دکوراسیون در مورد تنالیته سبز و تاثیرات آن بر بدن توضیحاتی را کسب  نموده اید ، لازم است بدانید که استفاده از رنگ سبز در طراحی داخلی با سایه های مناسب جلوه های منحصر به فردی به خانه شما میدهند . از طرفی دیگر ، این رنگ به خصوص هنگامی که می خواهید فضای تازه و طبیعی را داشته باشید میتوانید از آن  الهام بگیرید و انرژی خاصی را ازاین رنگ بدست آورید .  

 

* اهمیت رنگ سبز در دکوراسیون

اصولا در مطالعه معماری ، طراحی داخلی ، از رنگ سبز اغلب در مناطق خاصی استفاده می شود تا فضایی آرامش بخش و فوق العاده ای را ایجاد کند . ازین رو قوانینی در دکوراسیون داخلی وجود دارد که نشان میدهد هر رنگ بهتر است در هر فضا چگونه استفاده شود . در نتیجه ، رعایت این نکات باعث جلوه رنگی بهتری برای محیط نیز میشود .

 

* دیوارها

باید دانست که رنگ های ملایم سبز احساس خنکی و آرامش را روی دیوارهای داخلی ایجاد میکند . با این حال ، بهتر است که  از این نکته غافل نشوید که استفاده از رنگ سبز تیره روی دیوارها ممکن است حس سوزش چشم را برای افراد ایجاد کند . رنگ سبز ملایم فضایی نرم و آرامش بخش را ایجاد می کند . با این حال ، هنگامی که این رنگ بیش از حد استفاده شود زیبایی بصری خاصی را ایجاد نمیکند .

 

* سقف

رنگ سبز هنگام استفاده آن به عنوان رنگ پایه برای سقف ، فضایی محافظت شده ایجاد می کند . با این وجود ، بازی با رنگ های تیره و روشن در کنار سبز باعث جلوه و زیبایی عجیبی برای محیط می شود .

 

* روانشناختی رنگ سبز در دکوراسیون

در مجموع باید مطلع باشید که این یک نوع واقعیت غیر قابل انکار است که رنگ ها توانایی آن را دارد که بر محیط اطراف تأثیر خاص و دگرگون بگذارد . در دکوراسیون داخلی ، یک رنگ با اصطلاحات مختلفی شناخته میشود و مورد کاربرد قرار میگیرد .

قاعدتا در طراحی داخلی پیشرفته رنگ سبز اغلب برای ایجاد فضایی ایده ال و  آرامش بخش ، در فضاهای مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد . هرگز این نکته را فراموش نکنید که سبز ، مشابه آبی ، برای چشم ها آرامش بخش بوده است .

می توان از رنگ سبز که رنگی فوق العاده پرطرفدار است ، به عنوان رنگ پایه ، سایه ، برای طراحی خانه از آن استفاده کنیم . زیرا این رنگ تجلی بخش جنگل بوده و آرامش خاصی را برای ما ایجاد میکند .

 

* دکوراسیون فضا با رنگ سبز

دکوراسیون اتاق نشیمن با سبز

در واقع ، نخستین فضایی که افراد خانه بعد از یک روز طولانی مدت در آنجا دور یکدیگر جمع میشوند اتاق نشیمن است که باید بیشتر از همه به آن اهمیت دهید . به طور کل باید به رنگ آمیزی و چیدمان این فضا توجه و دقت  خاصی شود . در این مواقع ، رنگ آمیزی راهی آسان برای معرفی برخی از سایه های سرگرم کننده تر به اتاق نشیمن شما بوده است که میتوان آن را با گیاهان ترکیب کرد .

غالبا ، در چنین اتاقی ، از رنگ سبز می توانید برای طراحی دیوار برجسته ، رنگ آمیزی مبلمان و دیگر وسایل از آن استفاده کنیم . بنابراین در طراحی اتاق نشیمن بهتر است تنها 1/4از فضا با رنگ سبز رنگ آمیزی شود . الباقی با رنگ مورد درخواست خود رنگ کنید که در این راستا ، رنگ سفید میتواند انتخاب خوبی باشد . این حجم رنگ باعث جلوه شده و ظاهری فوق العاده طبیعی و عالی به فضا دهد . استفاده از گیاهان در اتاق نشیمن باعث رفع خستگی میشود و حس طبیعت را برای فرد القا میکند .

 

* طراحی اتاق پذیرایی با رنگ سبز

مطمئنا در بسیاری از خانه ها ، اتاق ناهار خوری اغلب به عنوان فضایی رسمی تر و گاهی حتی شلوغ در خانه در نظر گرفته می شود . خانواده های مدرن امروزی تمایل بیشتری به جمع آوری دور این میز برای صرف وعده های خود دارند . با این حال ، ما می توانیم یک یا دو چیز را از دکوراتورهای داخلی مشهور جهان بیاموزیم .

بنابراین اتاق ناهارخوری این موضوع است : همان طور که گفتیم ،  اتاق های غذاخوری مکانی خاص بوده که مرکز اصلی سرگرمی و اجتماعات خانوادگی باشند . بدین منظور ،  صرف نظر از سبک زندگی و محل سکونت شما ، دکوراسیون اتاق غذاخوری متناسب با سلیقه شما وجود دارد . به طور کلی برای ارزشمند تر کردن این مکان بهتر است به ترکیب رنگی توجه خاصی کنید . ترکیب رنگی سبز این فضا را به مکانی دلچسب تر و زیبا تر تبدیل میکنند و اعضا خانواده حس بهتری نیز دارند .

 

* دکوراسیون آشپزخانه با رنگ سبز

معمولا همه ما می دانیم که آشپزخانه برای خانم ها ،  قلب هر خانه به حساب می آید . زیرا مدت زمان زیادی را در آن مکان برای تهیه غذا و نیز کار های دیگر سپری میکنید . بدین ترتیب ، بهتر است با رنگ آمیزی جذاب و نیز قرار دادن گیاهان در این مکان فضا را میتوانید به یک مکان دل چسب تر و با کلاسی تغییر دهید . رنگ آمیز با رنگ سبز باعث حس فوق العاده مثبتی در فرد میشود و از این رو حس بهتری را در زمان قرار گرفتن در این مکان دارد . به طور کل رنگ سبز بر بهره وری کاری ، روحیه و احساسات شما تأثیر می گذارد . بنابراین ، شما باید آشپزخانه خود را با رنگ های شاداب طراحی کنید باعث زندگی بهتر و پر نشاط تر برای شما شود .

 

* طراحی اتاق خواب با رنگ سبز

در حقیقت باید قبول کنیم که ما اولین کسانی هستیم که اعتراف می کنیم بیدار شدن زود هنگام و ترک یک تخت خواب راحت و گرم و نرم همیشه سرگرم کننده نیست . بدین ترتیب ، می توان گفت که انتخاب یک رنگ مناسب برای اتاق خواب باعث انرژی عالی و قوی در فرد شده و نیز تقویت کننده روحیه شخصی بوده است . بنابراین دقت داشته باشید ، از آنجایی که رنگها و نور بر روحیه ما تأثیر می گذارد ، برای طراحی اتاق خواب خود میتوان از رنگ سبز استفاده کرد .

در نهایت ، این رنگ به نوبه خود باعث آرامش چشم و بدن میشود و حس سر زندگی و طبیعت را در ما بیدار میکند . با استفاده از این رنگ مشاهده میکنیم که حس بهتری نسبت به قبل به محیط زندگی خود پیدا کرده ایم .

 

چیدمان اتاق مطالعه با رنگ سبز

می دانید که اتاق مطالعه یک اتاق تمرکز است که سادگی همراه با نگاه مبتکرانه جزء اولین شروط برای ایجاد و طراحی این فضا است . این اتاق باید به خوبی سازماندهی و تزیین شده باشد و از مبلمان با رنگ مناسبی استفاده شود که احساس راحتی بهتر کند . این اتاق باید به گونه ای طراحی شده باشد که در آن موارد حواس پرتی به حداقل رسیده باشند . در طراحی داخلی اتاق مطالعه توجه زیادی بر روی سبک مینیمالیستی داشته باشید . با انتخاب سبز همراه با گیاهان زنده این فضا را زیبا و خاص کنید . گیاهان القا کننده طبیعت بوده اند و موجب  حس آرامش برای فرد نیز میشود . در مجموع ، رنگ سبز آرامش دهنده چشم و بینایی نیز بوده که فرد کمتر احساس خستگی میکند .

 

سخن آخر

در پایان این مقاله قصد داشتیم تا به شما سروران نشان دهیم که رنگ سبز چه تاثیرات شگفت آوری را بر زندگی ما نیز می گذارد . بطور کلی ،  رنگ سبز موجب نشاط و شادی و جذابیت بسیار زیاد در محیط خانه نیز میشود . همچنین از این رو متوجه شدیم که این رنگ خاص میتواند زندگی ما را رویایی تر کند .


منبع : تاثیرات طراحی دکوراسیون با رنگ سبز 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی