نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست


در این مقاله می خواهیم شما عزیزان را با یک نوع آشپزخانه لاکچری و کلاسیک آشنا کنیم که نام آن جزیره آشپزخانه مدرن است که به طور کلی باعث ایجاد فضایی خاص در آشپزخانه می شود و از این رو ، توجه طراحان دکوراسیون آشپزخانه را به خود جذب کرده است . لازم به یاد آوری است که بدانید در سال 2021 با تغییر و افزایش تنوع در طراحی آن در میان طراحان و نیز مردم با استقبال بالایی مواجه شده اند و در این میان ، طرفداران جزیره مدرن نیز افزایش پیدا کردند .

جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه

در واقع اکثر شما می دانید که جزیره مدرن نقش بسیار مهم و اساسی در دکوراسیون آشپزخانه به خود اختصاص می دهد . بدین منظور، جزیره این طرح های مدرن به شما کمک میکند که آشپزخانه ای با فضای به دلنشین و زیبا تری داشته باشید . بهتر است بدانید و در این مورد آگاهی داشته باشید که  در دکوراسیون جزیره مدرن برای بهره وری بیشتر از فضا سینک و اجاق گاز را در کنار هم قرار می دهند . همچنین  برای هود از ( هود های القایی ) نیز استفاده می کنند که زیبایی و جلوه بیشتری را فراهم می سازد .

دقت داشته باشید که اگر به درستی از فضای زیر میز جزیره استفاده شود ، می تواند باعث زیبایی وتمیزی وحتی مرتب بودن آشپزخانه شما شود و از این طریق نیز حس بهتری را در اختیار شما قرار میگذارد . بدین ترتیب ، ویکی سرا در این مقاله قصد دارد تا شما را با بهترین و بروز ترین  نوع جزیره آشپزخانه در سال 2021 و انواع آن نیز آشنا کند . همچنین اگر تمایل دارید که آشپزخانه شیک و زیباتری نیز داشته باشید بهتر است که با ما در این مقاله همراه باشید .


بطور کلی می توان گفت که جزیره آشپزخانه یک پیشخوان جذاب و با کلاس است و دارای قابلیت های زیادی بوده است که باعث افزایش بهره وری از فضا میشود و از این رو فضای زیباتری را در اختیار افراد قرار می دهد. علاوه بر آن می توانید سینک ظرفشویی و یا اجاق گاز رومیزی را بر روی آن نصب کنید و سبک دکوراسیون آشپزخانه خود را به کلی تغییر دهید . معمولا جزیره در انواع و طرح های مختلف می باشد که می توانید از آن برای آشپزخانه های بزرگ و کوچک به شکل های مختلف و امروزی بهره ببرید.

قائدتا وقتی آشپزخانه رویایی خود را تصور می کنید . احتمالا جزیره آشپزخانه مدرن و کلاسیک را برای خانه خود مدنظر دارید تا قابلمه ها و ماهیتابه ها ، چاقو ها ، ظروف و وسایل شما را به راحتی ذخیره شوند . در مجموع ایده خوب و جدید برای آشپزخانه کوچک مدرن استفاده از جزیره به صورت چرخ دارد بوده است . به نوعی می توان گفت که جزیره چرخ دار در آشپزخانه کوچک می توانند مقداری پیشخوان و فضای ذخیره سازی اضافی ارائه دهند و ظاهر تازه ای به فضا شما میبخشد . درنهایت ، این مقاله به شما کمک میکند در هنگام خرید بهترین مدل را بر اساس شکل خانه خود خریداری کنید .

 

تاثیرات جزیره بر آشپزخانه

شایان ذکر است که بدانید نخستین جزایر آشپزخانه در دوران معاصر ، در آمریکا تولید شد . این فضا باعث زیبایی چشمگیر و کارایی بهره وری نیز میشود . پس از ظهور کابینت داخلی ، در نیمه اول قرن بیستم ، جزیره به عنوان یک مبلمان مستقل باقی ماند و در دکوراسیون آشپزخانه شناخته شد .

در اصل جزیره در نقطه محوری آشپزخانه قرار دارد که باعث تمیز شدن و نیز فضای باز برای آماده سازی غذا برای شما ایجاد میکند . این نکته را در نظر داشته باشید که جزیره مجهز به وسایل و لوازم جانبی مانند سینک ظرفشویی یا چهارپایه غذاخوری است که می تواند مرکز فعالیت شما را افزایش دهد . سازندگان و طراحان می گویند افزودن جزیره بیشتر از هر ارتقاء دیگری در آشپزخانه برای شما مهم تر و پر فایده تر است .

محیط مناسب برای جزیره

جزیره میتواند برای هر خانه ای زیبا و جذاب باشد . قبل از هر اقدامی برای نسب و نیز ایجاد جزیره به این نکته مهم توجه کنید که ابعاد آشپزخانه خانه شما چقدر است و با قرار دادن کانتر جزیره فضا شما نیز گرفته نمیشود . استفاده از هر جزیره برای آشپزخانه با ابعاد مختلف اصلا توصیه نمیشود .

زیرا به جای ایجاد زیبایی ، بیشتر باعث شلوغی و نیز کوچک شدن فضا و شلوغی میشود و علاوه بر آن زیبایی فضا را خراب میکند . بدین منظور ، علم دکوراسیون داخلی برای آشپزخانه های مدرن به کمک ما آمده است تا این مشکلات را رفع کند  . اگر آشپزخانه با ابعاد کوچک دارید ، بهتر است که از جزیره چرخ دار نیز استفاده کنید . این مدل جلوی شلوغی را گرفته و حس خوبی را در اختیار شما قرار میگذارد .

در مجموع باید با در نظر گرفتن اندازه آشپزخانه ، ابعاد جزیره را مشخص کنید تا تمام کارها را راحت انجام دهید و علاوه بر آن به حفظ زیبایی ظاهری و جذابیت آشپزخانه هم کمک کند.

 

انواع جزیره

به طور کلی ، جزیره‌ آشپزخانه‌ انواع مختلف و گوناگونی دارد . بهتر است نسبت به فضا خود آنها را انتخاب کنید . به طور مثال آشپزخانه‌ های کلاسیک معمولا جزیره‌ های مستطیل با زوایای مشخص و آشپزخانه‌ های مدرن نیاز به جزیره‌ های منحنی بدون زاویه‌ دارد . در ادامه به تشریح انواع آن نیز می پردازیم .

 

* جزیره ثابت

اصولا ، این جزیره نسبت به جزیره قابل حمل و چر خان متفاوت است زیرا در پایین چرخ ندارد . به صورت ثابت ساخته و در آشپزخانه نصب میشود . ابعاد مناسب برای جزیره ثابت به طور کلی دارای ارتفاع 120 سانتی متر با طول مورد درخواست شما نسبت به اندازه آشپزخانه طراحی میشود . این جزیره کاربردی به طور کلی مکان مناسبی برای صرف غذا و نیز کار کردن همزمان است . جزیره ثابت در مجموع از 1تا 2 کابینت پایه تولید شده . این محصول تولیدی بر روی آن یک تخته سنگ به عنوان صفحه پیشخوان قرار داده شده است .

درنتیجه، جزیره آشپزخانه ثابت برای انجام کارهای مختلف بسیار مناسب است . زیرا شروع به حرکت نکرده و از این رو کار شما را آسان تر میکند . از این نوع جزیره میتوان برای خانه با ابعاد مختلف نیز استفاده کرد . جالب است که بدانید این جزیره برای آشپزخانه ها با ابعاد کوچک بسیار مناسب و کاربردی بوده است .

مزیت آن:

گفتنی است که ساخت آن نیز نسبتا آسان است و حتی می تواند از مصالح قدیمی و بازسازی شده استفاده کند . این بدان معناست که هزینه آن اغلب کمتر و مقرون به صرفه تر از انواع دیگر جزایر است . شما می توانید یک جزیره دائمی یا یک جزیره نورد با این سبک انتخاب کنید.

 

* جزیره متحرک چرخ دار

عمدتا جزیره آشپزخانه چرخ دارد از بهترین و به روز ترین نوع های جزیره در دکوراسیون و طراحی آشپزخانه مدرن بوده اند . در اصل ، این نوع جزیره باعث انعطاف پذیری و راحتی فضا خانه نیز میشود . مفهوم این موضوع به این دلیل است که در زیر این جزیره چرخ ها همراه با stop نصب شده که از حرکت آن در هنگام صرف غذا نیز جلوگیری میکند .

دقت کنید که از بهترین روش هایی که برای متحرک کردن جزیره استفاده از چرخ در زیر آن است . نمونه چرخ های متناسب با سبک جزیره و دکوراسیون کلی آشپزخانه انتخاب و در طراحی از آنها استفاده میشود . در نتیجه ، این جزیره به شما این امکان را میدهد که در هنگام تهیه غذا و نیز صرف از آن استفاده کرده و بعد از اتاق آن را جمع کنید . از این طریق شما فضای باز تر و نیز آرامش بخش تری را برای خود ایجاد میکنید . رایج ترین جزیره همان جزیره چرخ دار با روکش چوب است که در خانه با ابعاد کوچک نیز بسیار پر طرف دار است .

مزیت آن :

خوب است که مزایای جزیره متحرک یا همان چرخ دار بسیار متنوع است . یکی از مهم ترین خصوصیات اساسی این جزیره بهره وری از فضا بوده است . این جزیره به طور کلی فضا بیشتری را در اختیار شما قرار میگذارد و قادر هستند آن را حرکت دهید . این موضوع عمل شستشو را راحت تر میکند زیرا باعث بازی فضا شده و از این رو شما با خیالت راحت تر کارهای خود را انجام میدهید .

 

* جزیره گرد

در خانه‌ های با دکوراسیون داخلی مدرن استفاده از سطوح منحنی در طراحی جزیره بسیار پرکاربرد است . اصولا این قطعه در طراحی و دکوراسیون به صورت هماهنگ با اجزا مختلف خانه ترکیب شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در آشپزخانه‌ های با دکوراسیون داخلی مدرن جزیره‌ های گرد یا منحنی رایج بوده است . در این گونه جزیره‌ ها معمولا سینک ظرفشویی در داخل آنها طراحی میشود . در این جزیره‌ ها از سینک‌ های گرد تک لگنه بیشتر استفاده میشود تا هماهنگی بین شکل منحنی جزیره و سینک برقرار شود .

مزیت آن:

این مدل جزیره آشپزخانه خاص و مدرن را در اختیار ما قرار می دهد . در این فضا کمتر احساس خستگی و بی حوصلگی میکنیم و دوست داریم پیشتر ر این فضا بمانیم .

 

* جزیره L

در حالت کلی ، آشپزخانه های L میتواند فضای جذاب و خاص را با انعطاف پذیر بالا در اختیار شما قرار دهد . بهتر است اصول طراحی و نیز دکوراسیون پیشخوان آشپزخانه را رعایت کرده تا فضا زیبا تر و نیز جا دار تر داشته باشید . در این نوع جزیره بهتر است کابینت ها به صورت طولی طراحی و دکوراسیون شوند . موقعیت قرار گیری سینک ، اجاق گاز به نحوی باید طراحی و چیدمان شود تا مانع از ورود نور نشود . بهتر است طبق دکوراسیون روز دنیا در سال 2021 از هود القایی در کنار اجاق گار استفاده کنید . این عمل باعث بهینه شدن فضا شده از این طریق آشپزخانه ای با متد روز دنیا خواهید داشت .

مزیت آن :

قاعدتا این مدل جزیره لاکچری و به دلنشین باعث بهره وری از فضا میشود و محیط را بهینه میکند . این مدل اجازه همزمان آشپزی و نیز انجام کارهای اداری و نیز کودکان را در اختیار شما قرار میگذارد . از این رو خانواده حس نشاط بیشتری را نیز در زمان سپری کردن وقت در کنار هم حس میکنند .

 

* جزیره هلالی

بطور کلی ، جزیره آشپزخانه هلالی یک جزیره آشپزخانه مدرن در سال 2021 بوده است . انتخاب جزیره آشپزخانه هلالی میتواند در انواع آشپزخانه نیز به کار برد و از زیبایی آن لذت برد . طراحی و دکوراسیون آشپزخانه شما باید پویا و مدرنی بوده و با اصول طراحی روز دنیا ساخته شود . انتخاب جزیره آشپزخانه هلالی به میزان باور نکردنی زیبایی و شخصیت خاصی را به آشپزخانه شما میبخشد . اگر میخواهد کمی خاص باشید و همه را جذب آشپزخانه خود کنید از این مدل جزیره در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید .

مزیت آن:

اصولا این مدل پیشخوان خاص باعث ایجاد فضای آرام و زیبا شده . در کنار آن نیز باعث نشاط و حس مثبتی در افراد شده و کمتر احساس خستگی نیز میکنند . از طرفی میتوان به صورت مخفی در زیر این پیشخوان اشکاف های را تعبیه کنیم . این اشکاف ها باعث نظم شده و شلوغی را به طور کل بر طرف میکند . به طور مثال وقتی نیاز به یک وسیله دارید تمام آشپزخانه را شلوغ نمیکنید و به راحتی وسایل خود را پیدا میکنید .

 

جزیره U

در واقع جزیره آشپزخانه U شکل یکی از خاص ترین و شیک ترین طراح ها بر آشپزخانه مدرن در سال 2021 بوده است . این مدل جزیره قادر است سطح کار بیشتری را نیز در اختیار شما قرار دهد تا شما به آسانی آشپزی و نیز کار مربوط به آشپزخانه را به آسانی انجام دهید . جزیره آشپزخانه U شکل انعطاف‌ پذیری زیادی به فضا آشپزخانه میدهد و میتوان حس لذت بخشی را نیز از محیط آشپزخانه به دست آورد . بهتر است یک فضای باز برای صندلی ها در اطراف پیشخوان در نظر گرفته می شود . در مجموع ، این کانتر برای صرف صبحانه یا چای عصرانه ایده خوبی است .

مزیت آن :

باید بدانید که این مدل جزیره ، طراحی خاص و به روز بوده و طراحان بر این فکر بوده اند که از محیط نیز بهترین کارایی را ببرند . اگر آشپزخانه با فضا بزرگ دارید از این پیشخوان استفاده کنید . این مدل باعث بهره وری و نیز زیبایی فضا میشود .

 

* جزیره T

جزیره مدل T یک طراح زیبا و پرطرفدار برای آشپزخانه‌ های مدرن امروزی بوده است که در سال 2021 بسیار پر کاربرد و مهم بوده است . در اصل این سبک جزیره فضای شما را بزرگ تر و نیز به 2 قسمت تبدیل میکند تا بتوانید بهترین بهره وری را فضا ببرید . این مدل جزیره آشپزخانه محل مناسبی برای صرف غذا بوده و نیز بر روی آن میتوان اجاق گاز و سینک را نیز نصب کرد . با این طرح خاص از فضا بیشتر استفاده شده و نیز بهتره وری از محیط و فضا افزایش پیدا میکند .

مزیت آن:

در مجموع مزیت شاخص این مدل جزیره در آن است که فضای بیشتری را در اختیار افراد خانواده قرار میدهد . در این مدل در فضا صرفه جویی شده تا حساس فضایی باز و نیز خاص را در اختیار شما قرار دهد . به طور مثال در این مدل سینک و ظرف شیوی بر روی کانتر آمده . همان طور که در تصاویر بالا در مورد جزیره T میبینید در زیر پیشخوان اشکاف هایی طراحی شده تا وسایل دم دست خود را بهتر جمع آوری کنید .

 

* جزیره دایره‌ ای

گفتنی است که ، جزیره گرد یکی از اشکال هندسی که در طراحی آشپزخانه جزیره‌ای مدرن بوده است که طرفداران زیادی نیز دارد . به طور کلی این مدل جزیره ظاهری مدرن و به‌ روز به آشپزخانه میده و در عین‌ حال بر زیبایی‌های بصری را نیز افزایش میدهد . بهتر است بر روی سطح جزیره از مصالح با براق و نیز جلا زیادی استفاده شود . زیرا باعث زیبایی و در عین حال خاص شدن فضا میشود . استفاده از گیاهان در طراحی این جزیره آشپزخانه احساس خاص و فوق العاده را در اختیار شما قرار میگذارد .

همان طور که در مقاله نقش گیاهان در دکوراسیون خانه و نیز مقاله دکوراسیون با رنگ سبز در این مورد صحبت کردیم که این رنگ باعث آرامش شده و نیز القا کننده طبیعت است . خوب است که از آنها در طراحی خود استفاده کنید .

مزیت آن:

بطور کلی این مدل خاص ، باعث باز شدن فضا شده و نیز با کمترین فضا بهترین بهره وری را نیز از محیط میبریم . این مدل جزیره برای طراحان و نیز دکوراسیون کارها از اهمیت خاصی برخوردار بوده است . زیرا جلا و زیبایی خاصی را در کنار سادگی به فضا میبخشد .

 

* جزیره مستطیل

اصولا جزیره‌ های مستطیلی یکی از اشکال پایه در دکوراسیون آشپزخانه بوده است . این جزیره در سال 2021 توسط طراحان نیز دچار تغییراتی نیز شده . این جزیره مستطیل خاص بسیار کاربردی بوده و برای خانه با ابعاد بزرگ بسیار مناسب بوده است . برای بهره وری از فضا میتوان تجهیزات مختلف آشپزخانه را به این پیشخوان خاص اضافه کرد . به طور کلی میتوان از اجاق‌ گاز بر روی آن نصب تا در فضا صرفه جویی شود . این مدل جزیره را میتوان با وسایل مدرن نیز ترکیب کرده و نیز فضای خاص و زیبایی را ایجاد کنیم .

مزیت آن :

این مدل جزیره از شلوغی و نیز به هم ریختگی های آشپزخانه نیز جلوگیری میکند . در این مواقع ،  انتخاب رنگ مناسب و نیز طراحی خاص برای این پیشخوان میتواند زیبایی خاصی را به فضا ببخشد . به طور کلی با طراحی درست و اصولی در زمان انجام کار کمتر احساس خستگی میکنید .


منبع : آشپزخانه جزیره 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۰۴
نگار محمدی

آشپزخانه جزیره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی