نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

گفتنی است که کابینت های مدرن یکی از خاص ترین و به روز ترین کابینت های زیبا در طراحی آشپزخانه در سال جدید 2021 بوده اند . معمولا این مدل کابینت های مدرن برای آشپزخانه‌ها با ابعاد کوچک نیز بسیار پرطرفدار بوده و در همین حین ، باعث سادگی و آرامش بیشتری در فضای آشپزخانه میشوند . خوشبختانه خبر خوب برای شما خوانندگان گرامی اینست که ، این سبک کابینت  از نظر قیمت جزو دسته کابینت های مقرون به صرفه به شمار می آید . بنابراین باید مطمئن شوید که کابینت خاص در سال ۲۰۲۱ باعث زیبایی فوق العاده خاص در فضای خانه میشوند که در ادامه این مبحث برایتان شرح می دهیم .

کابینت مدرن

کابینت مدرن

در واقع می توان گفت که کابینت‌ های مدرن ، صیقلی‌تر و جمع‌ و جور نیز هستند و باعث صرفه جویی و بهره وری بیشتر از فضا آشپزخانه میشوند . همچنان متریال های خاصی در سال 2021 در طراحی کابینت های مدرن پر طرف دار بوده است که در ادامه به آنها میپردازیم .

باید آگاهی کامل را داشته باشید که این مدل کابینت ها ( کابینت مدرن تمام سفید ) هرگز از مد نمی افتد . بسیاری از روندهای طراحی کابینت های مدرن جدید در سال 2021 وجود دارد که شما را به همان اندازه خوشحال می کنند . از عناصر طبیعی با رنگ ملایم در طراحی كابينت ها خود استفاده کنید از این رو میتوانید مکانی زیبا و خاص نیز داشته باشید . استفاده از فضاها خالی و رنگ های آنتیک که هرگز انتظارش را ندارید ، فضا خاص و فوق العاده را در اختیار شما قرار می گذارد . در این مقاله میخواهیم انگشتان پای خود را در دنیای رنگ ها غوطه ور کنید و فضای خاصی را برای آشپزخانه خود طراحی و چیدمان کنید .

 

÷باید دانست که کابینت های مدرن را هرگز سخت چیدمان نکنید ، زیرا ما زمان بیشتری را در خانه در این محیط می گذرانیم . بنابراین ، بهتر است فضا آشپزخانه را با شیوه جدید و امروزی چیدمان در سال 2021 طراحی کنید . همه ما می دانیم که آشپزخانه به چند دلیل ، مهم ترین و نیز کاربردی ترین فضا در هر خانه ای بوده است . سرمایه گذاری روی هر عنصر آشپزخانه میتواند ارزشمند و عالی باشد . زیرا باعث القا حس بهتر برای ساکنان خانه میشود . با نگاهی به آخرین روندهای طراحی آشپزخانه ، از انتخاب سبک مناسب برای خانه خود الهام بگیرید . همانطور که در قسمت بالا عرض کردیم ، در این مقاله ویکی سرا قصد دارد تا شما را با به روز ترین و نیز خاص ترین مدل های چیدمان کابینت مدرن در سال 2021 آشنا کند .

 

انواع کابینت های مدرن

در این بخش تمایل داریم تا شما را با ترتیب به روز ترین و جدیدترین  کابینت ها از نظر جنس که در سال 2021 بسیار پر طرف دار نیز بوده اند آشنا کنیم . بدین منظور ، برای کسب اطلاعات کامل در مورد جنس و الیاف به روز کابینت مدرن ادامه مطلب را دنبال کنید .

کابینت هایگلاس

اکثر خانم هایی که به آشپزخانه خود نیز اهمیت ویژه ای نیز می دهند ، می دانند که کابینت هایگلاس ، یکی از به روز ترین و نیز پرکاربرد ترین نوع کابینت در سال 2021 بوده است . جنس این کابینت چوب های ام دی اف بوده است . بر روی آن روکش پلاستیکی ، براق ، شیشه‌ای کشیده شده است . روکش این نوع کابینت در طرح خاص و متنوع ای وجود دارد که باعث زیبایی منحصر به فردی برای کابینت مدرن میشود . به طور کل کابینت هایگلاس در گروه کابینت مدرن قرار دارد .

کابینت مدرن در انواع مختلفی نیز وجود دارد که به ترتیب بر اساس کاربرد بیشتر در ۲۰۲۱ به آنها در زیر میپردازیم :

  • هایگلاس براق
  • هایگلاس اکلیلی
  • هایگلاس طرحدار
  • لمی گلاس
  • هایگلاس مات

 * هایگلاس براق

عمدتا زمانیکه صحبت از کابینت هایگلاس می شود ، تمام تمرکز طراحان دکوراسیون به رنگ سفید براق که یکی از بهترین آنها می باشد نیز جذب میشود . زیرا رنگ سفید این کابینت بسیار پر کاربرد و نیز پر طرفدار در میان دکوراتور ها کابینت بوده است . بعد از رنگ های سفید، مشکی و قهوه ای طرح دار از محبوب ترین متریال پر مصرف در طراحی کابینت ها مدرن هایگلاس براق بوده است . جنس روکش ورق هایگلاس براق مشابه جنس شیشه است و از این رو برای تمیز کاری بسیار ایده آل بوده است و کمتر کثیف می ماند .

* هایگلاس اکلیلی

کابینت هایگلاس اکلیلی کاملا زیبا و دوست داشتنی می باشد  و یکی از جالب ترین های گلاس ها در طراحی کابینت های مدرن بوده است . بیشتر در دکوراسیون آشپزخانه مدرن از رنگهای سفید و مشکی این متریال استفاده میشود . اگر از نور پردازی به درستی برای فضا خانه خود استفاده کنید این کابینت های هایگلاس اکلیلی فوق العاده به نمایش میایند . خصوصا این نوع هایگلاس در شب فوق العاده در آشپزخانه جلوه و زیبایی خاصی را ایجاد میکند .

* هایگلاس طرحدار

در اصل ، کابینت هایگلاس طرح دار در مدل و تنوع متنوعی تولید و روانه بازار مصرف میشود . این مدل هایگلاس به خاطر طرح های خود در میان دکوراسیون کارها زیاد مورد استقبال نیست . زیرا این مدل هایگلاس سریع از مد خارج شده و تنها باعث صرف هزینه اضافی میشود .

* لمی گلاس

بطور کلی ، کابینت لمی گلاس یکی از انواع کابینت پر طرف دار در حوزه طراحی کابینت های مدرن بوده است . این نوع کابینت یکی از سازگار ترین کابینت ها با محیط زیست بوده است . در ساخت ام دی اف لمی گلاس از نوعی پلاستیک قابل بازیافت استفاده میشود . به همین دلیل باعث می‌شود تا بعدها قابلیت بازیافت داشته باشد و به چرخه‌ی تولید دوباره برگردد . این مدل کابینت مقاومت بالایی دربرابر نور خورشید دارد و با تراکم بالا ساخته میشود به همین جهت از نظر مقاوت و دوام بسیار مرغوب برخوردار بوده است .

* هایگلاس مات

اصولا تا حدودی می دانید که کابینت هایگلاس مات دارای رنگ های ساده ای بوده اند که میتوان در چیدمان و نیز طراحی کابینت آشپزخانه از رنگ های آن به صورت تک و نیز دو رنگ استفاده کرد . در سال 2021 چند رنگ در گروه کابینت های هایگلاس مات بسیار پر طرف دار بوده اند . یکی از این رنگ پر کاربرد رنگ سفید بوده است که اولویت اول در انتخاب رنگ بوده است . رنگ های بعدی که بعد از سفید در دکوراسیون کابینت مدرن مورد استفاده قرار میگیرند شامل رنگ های مشکی و طوسی مات بوده است . کابینت های گلاس مات به سادگی قابل تمیز کاری هستند و از این رو جزء پر کاربرد ترین کابینت های مدرن در طراحی آشپزخانه به حساب میایند .

کابینت ام دی اف

در حقیقت کابینت ام دی اف یا MDF مخفف عبارت Medium Density Fibreboard به معنی تخته فیبر با چگالی (دانسیته، تراکم) متوسط بوده است . ام دی اف از ترکیب چوب و رزین تحت فشار و حرارت به دست میاید . ام دی اف دارای استحکام ، مقاومت در برابر آتش و نفوذ ناپذیری و نیز خواص فوق العاده بوده است . این جنس بعد از هایگلاس در طراحی و دکوراسیون كابينت مدرن بسیار مورد استفاده قرار میگیرد . به طور کلی ام دی اف در رنگ های مختلفی نیز تولید میشود و در طراحی کابینت های مدرن از آنها استفاده میکنند .

کابینت ممبران

باید بدانید که ساختار ممبران در واقع یک فویل پلی وینیل کلراید (PVC) بوده است که در شکل‌ها و حالت‌های مختلف براق، مات و حتی طرح چوبی تهیه و در دکوراسیون کابینت مدرن مورد استفاده قرار میگیرد . نحوه تهیه کابینت ممبران به این صورت بوده که فویل بر روی ام دی اف (MDF) با فشار خیلی زیاد نصب میشود . در نهایت شما محصول کاملا متفاوتی رو مشاهده می کنید که هم از نظر زیبایی و هم از نظر دوام با جنس اولیه تفاوت شاخصی دارد . این متریال کابینت را فوق العاده مدرن و خاص میکند و نمای زیبایی در اختیار مصرف کنندگان قرار میدهد . نام دیگر کابینت ممبران (وکیوم ) است که دارای مزایای فوق العاده بوده است .

کابینت چوبی

طبق نظریه ما و سایر طراحان ، کابینت تمام چوب اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین نوع کابینت آشپزخانه است که اغلب در خانه‌های مجلل و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد . این کابینت زینت بخش فضای خانه و محیط طبخ غذا بوده است . بطور معمول بدنه کابینت چوب از MDF درجه یک و بقیه قسمت‌ها که شامل درب ، ستون ، سر‌ستون ، تاج و زیرچراغ از چوب عالی طراحی میشود . بدلیل آسیب پذیر بودن چوب خام در برابر رطوبت و عوامل محیطی تمامی کابینت‌های چوب طبیعی احتیاج به رنگ آمیزی دارند .

کابینت روکش چوب

اصولا از روکش‌ های چوب در ساخت انواع مختلف كابينت های مدرن و کلاسیک و حتی کابینت نئوکلاسیک استفاده می شود . استفاده از روکش چوبی به زیبایی به کار میاید . این کابینت ها بدلیل ضخامت کم و بافت آسیب پذیری که در برابر حرارت ، آب و مواد شیمیایی دارند . به طور کلی از آن در هر محیطی نمی توان استفاده کرد . باید در انتخاب آن دقت کنیم . برای رفع این مشکل استفاده از انواع رنگ های ضد آب و ضد اشعه UV بهترین گزینه بوده است .

در همین راستا ، رنگ آمیزی کابینت روکش چوب علاوه بر ایجاد شفافیت و زیبایی بصری، طول عمر کابینت را بطور قابل توجهی افزایش می دهد . پرفروش ترین رنگ های این مدل کابینت رنگ های قهوه ای، فندقی و سفید یا وایت واش است .

کابینت مدرن در آشپزخانه

در واقع همانطور که در مورد روند آشپزخانه در سال 2021 بر روی سخت افزار نیز تمرکز میکند . گفتنی است که سبک های سخت افزاری مدرن و کارآمد بسیار پر طرف دار هستند . در ادامه به روند طراحی فعلی کابینت های در سال 2021 میپردازیم . مدل ها به شرح زیر است .

کابینت های مدرن در سال 2021

  • سبک مینیمالیستی
  • کابینت بدون دستگیره
  • کابینت های بدون قاب
  • کابینت های مستطیل

سبک مینیمالیستی

سبک مینیمالیستی به طور کلی بر اصول سادگی و نیز زیبایی خاص در طراحی و دکوراسیون تاکید دارد . با استفاده از عناصر مکمل یک نمای ساده و در عین حال مدرن میتوانید کابینت های خاص و منحصر به فردی نیز داشته باشید . معمولا افراد بیشماری از کابینت ها با سبک مینیمالیستی لذت می‌برند . زیرا این سبک در کنار سادگی ، آرامش خاص و باورنکردنی را به محیط القا میکند که برای مصرف کنندگان بسیار دل چسب بوده است .

کابینت بدون دستگیره

همواره با پیشرفت علم و فناوری ها در طراحی و دکوراسیون کابینت ها طراحان این بخش به فکر طراحی کابینت های بدون دستگیره افتاده اند . در این کابینت ها به جای دستگیره در داخل آنها آهن ربا و نیز جک هایی طراحی شده که عمل باز و بسته کرد کابینت را نیز آسان می کند .

به طور معمول ، حذف دستگیره در طراحی کابینت ها در سال 2021 فضا و نیز ساختاری زیبا و شیکی را در اختیار مصرف کنندگان خانه قرار داده است . به طور کلی حذف دستگیره باعث دید بصری بهتری میشود و فضا یک پارچه و بزرگ تر دیده میشود . این کابینت ها به طور کلی جلوه خاصی را در اختیار مصرف کنندگان خود قرار میدهد .

کابینت بدون قاب
 

عملا کابینت های بدون قاب که به آنها کابینت مدرن و کابینت های سبک اروپایی نیز گفته می شود در بین بیشتر معماران پر طرف دار نیز بوده است . این کابینت ها نیز به نوبه خود زبایی خود را دارد و جزو یکی از پر کاربرد ترین مدل های کابینت ها در سال 2021 بوده است . در این کابینت ها قاب مازادی که تنها فضا را اشغال میکند حذف شده و به ابعاد کابینت افزوده شده است . این کابینت های بدون قاب به طور معمول دسترسی بهتر و فضای ذخیره سازی بیشتری را در اختیار ما قرار میدهند . کابینت مدرن باعث فضا بندی بیشتر و نیز جاسازی بیشتر برای وسایل مصرفی خانه میشوند .

کابینت مستطیل

در نهایت باید بدانید که کابینت ها نقش بسیار زیادی در دکوراسیون آشپزخانه ها مدرن در سال 2021 دارد . استفاده از کابینت ها به صورت مستطیل باعث می‌شود بیشتر از فضا بهره ببریم از این رو کابینت ها فضایی منظم تر و زیباتر میشوند . اولین موضوع بسیار مهم این نکته است که فضا آشپزخانه مربع هست با مستطیل . چون خیلی فرق می‌کند که آشپزخانه باریک باشد یا پهن . به طور کلی یکی از نکات مهم پلان آشپزخانه است که چگونه قرار دارد . زیرا تاثیر زیادی بر طراحی و چیدمان کابینت مدرن دارد . به بررسی این نکات مهم میتوانید کابینت های زیبا تری نیز با رنگ بندی متفاوت داشته باشید که جلوه خاصی را به فضا آشپزخانه و خانه میدهد .

 

دستگیره های خاص برای انواع كابينت مدرن در سال 2021 :

  • دستگیره های ساده
  • دستگیره سبک مزرعه
  • دستگیره برنجی
  • دستگیره سیاه مات

دستگیره های ساده

معمولا هر سادگی نیز زیبایی خاص خود را دارد . در اصل این نوع دستگیره ها یک کیفیت ترکیبی در طراحی کابینت ها هستند . به طور کلی بیشترین دستگیره خاص در سال 2021 دکمه های نقره ای یا مشکی ساده هستند که جلا خاصی را به کابینت مدرن میدهند . این مدل دستگیره باعث تغییر یک نواختی کابینت ها شده و ساختار و فضا خاصی را نیز ایجاد میکند . این طرح فوق العاده خاص باعث مدرن تر شدن و نیز خاص شدن فضا آشپزخانه میشود .

دستگیره سبک مزرعه

جوآنا گینز طراح و دکوراسیون کار معروف در زمینه طراحی کابینت های آشپزخانه در سال 2021 به ما این نکته را اشاره میکند که بهتر است برای تک و انتیک شدن آشپزخانه خود از دستگیره با سبک مزرعه استفاده کنید . دستگیره با طرح طبیعی با جنبش مدرن چنان قوی و خاص هستند که کابینت هایی فوق العاده زیبا و شیک را در اختیار شما قرار میگذارند . این مدل دستگیره ها در طیف وسیعی توسط طراحان کابینت طراحی و برای آشپزخانه با خاصیت های خاص مورد استفاده قرار میگیرند .

دستگیره برنجی

دستگیره های برنجی سالهاست که مورد توجه طراحان کابینت ها سلطنتی قرار گرفته است . این نوع دستگیره القا کنده طراحی سنتی با اصول معماری و طراحی کابینت مدرن بوده اند . این دستگیره ها مشکلاتی را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد . برنج نیاز به مراقبت و نیز نگهداری خاصی دارد . اگر عاشق پتینه فلز قدیمی هستید از این نوع دستگیره در طراحی کابینت های آشپزخانه خود استفاده کنید . باید تنها عاشق پتینه قدیمی باشید و اگر نه باعث حس بدی در شما شده زیرا جلا و براقیت خود را در طول زمان از دست میدهد .

دستگیره سیاه مات

به این مورد توجه داشته باشید ، افرادی که طرفدار رنگ مشکی هستند و تمایل دارند فضای آشپزخانه خود را با  طرح های رنگ مشکی نمایان کنند ، می توانند از دستگیره با رنگ مشکی مات در طراحی دستگیره آشپزخانه خود استفاده کنند . این رنگ باعث گرما در محیط شده و به دلیل مات بدون بسیار پر کاربرد است . این نوع دستگیره ها کمتر کثیف میشوند و سطح تمیزی را در بیشتر مواقع در اختیار شما قرار می‌گذارند . استفاده از این رنگ دستگیره در کابینت های چوبی و سفید جلا و زیبایی خاصی را ایجاد میکند .

 


منبع :  کابینت مدرن 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۰۳
نگار محمدی

کابینت مدرن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی