نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

نوگرنا

آموزش معماری و ساختمان

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

آشنایی کامل با سبک دکوراسیون روستیک

شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۰، ۰۱:۳۰ ب.ظ

 

مسلما شما میلیون ها بار یا شاید هم بیشتر ، توصیف دکوراسیون منزل روستایی را شنیده اید . این دکوراسیون یکی از سبک های طراحی در دکوراسیون داخلی بوده است . طراحی روستایی اغلب ساده ، درشت و بسیار زیبا توصیف می شود . در دکوراسیون روستیک بیشتر از مواد طبیعی مانند چوب خام ، سنگ و فلزات در طراحی استفاده میشود . ویکی سرا در این مقاله قصد دارد اطلاعات کاملی در خصوص این سبک دکوراسیون در اختیار شما قرار دهد . بدین منظور ، برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مقاله را دنبال کنید تا دانش خود را نسبت به این سبک طراحی افزایش دهید .

دکوراسیون روستیک

طراحی دکوراسیون روستیک

مطمئنا بسیاری از افراد هستند که با این نام آشنا نیستند و آن را با نام های دیگری نیز می شناسند . باید گفت که روستیک به معنی دکوراسیون روستایی بوده است . این طراحی بیشتر به صورت طبیعی ، قدیمی ، ارگانیک بوده و با وسایل ابتدایی و پایه طراحی میشود . دکوراسیون روستایی نیز کاملاً بی غل و غش و ساده بوده است . این نوع طراحی به طرز باور نکردنی قابل دسترسی و آرامش بخش بوده است . باید راحت و آسان ، با یک پالت رنگی آرامش بخش و سنتی به طراحی فضا بپردازیم . در دکوراسیون روستیک از رنگهای طبیعی و خنثی مانند بژ ، سفید ، قهوه ای و خاکستری بسیار استفاده میشود . در خانه های روستایی رنگ های پررنگ زیادی نخواهید یافت زیرا فضا القا کننده آرامش بوده است .

 

تعریف روستیک

در حالت کلی باید بگوئیم که روستیک از کلمه‌ای لاتین Rustic آمده است و به معنی روستا بوده است . روستیک به معنی دکوراسیون روستایی بوده است . سبک روستیک در معماری به دو گونه تعریف میشود . این تعاریف به شرح زیر است :

در اصل ، Rustic اسم سبکی است که در آن به سادگی و روستایی بودن اهمیت داده شده است .
سبک روستیک از زمان قدیم یک روش سنگ تراشی بوده است که عمدتاً در معماری رنسانس از آن سبک استفاده میشد .

 

چیدمان خانه با سبک روستیک

دقت داشته باشید که در دکوراسیون روستایی باید از وسایل زیبا به صورت ارگانیک استفاده کنید تا به خانه شما آرامش و گرمی خاص را بدهد . 

 در ادامه مبحث میخواهیم به اصول و ویژگی های دکوراسیون روستیک (روستایی ) به صورت جزء به جزء بپردازیم .

چوب واقعی

در واقع لازم است بدانید که چوب را به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح طبیعی در اتاق نشیمن روستایی ، اتاق خواب روستایی یا هر اتاقی که به آن بازسازی روستایی می دهید ، بپذیرید . برخی از کفپوش های چوبی بازیابی شده را برای طراحی کامل با الهام از روستا انتخاب کنید . روکش های چوبی همچنین حس لوکس بودن به فضا های خانه میدهند . استفاده از چوب همراه با رنگ سبز برای شما حس حضور در جنگل و طبعی بودن را القا میکند .

به نظر ما بهترین حالت است که هنگام طراحی خانه روستایی خود ، از چوب واقعی را به جای تقلبی انتخاب کنید . از صفحه چوبی بدون هیچ تغییر ای در طراحی و دکوراسیون خانه روستایی خود بهره بگیرید . از انتخاب قطعاتی که کمی هوازدگی دارند یا ترشح میدهند ، نترسید و در دکوراسیون خود استفاده کنید . دکوراسیون روستیک به ندرت بی نقص است و در عوض با نقص و تندی رشد می کند .

 

بافت در دکوراسیون

توجه کنید که اگر بخواهیم در زمینه بافت صحبت کنیم ، باید بگوئیم : از آنجایی که در دکوراسیون روستایی از مواد طبیعی زیادی استفاده می شود ، انتظار داشته باشید تنوع بافتی زیادی را مشاهده کنید . چوب های خشن با دانه های آشکار ، صفحه های ساخته شده از چوب یا پوست حیوانات یا شومینه های سنگی خام همه عناصر معمول دکوراسیون روستایی هستند . با این وسایل شما میتوانید بافت را در یک فضای روستایی ببینید و احساس کنید.

بهتر است که از پارچه های با بافت های آرامش بخش در رنگ های گرم در دکوراسیون رنگی روستایی خود استفاده کنید . برای ایجاد یک محیط راحت و آرام ، به پتوهای دنج با بافت چهل تیکه و بافتنی تکه تکه فکر کنید . برای تجمل بیشتر ، یک پارچه خز مصنوعی برای مبل و یک فرش بافته طرح دار را برای دکوراسیون اتاق انتخاب کنید .

از این نکته غافل نشوید که گرمای ناشی از شومینه می تواند در فصل سرما با الوار چوب حس آرامش خاصی را در اختیار ساکنان خانه قرار دهد . استفاده از یک فرش مناسب و مقاوم با بافت نرم میتواند باعث حفاظت و نیز آرامش محیط شما شود . برای داشتن جلوه ای زنانه ، به استفاده از مبلمان نرم با پارچه های با بافت گلدار فکر کنید . با طراحی داخلی روستیک ، میتوانید حس محیط طبیعی را با حس زنانه ترکیب کنید و حس بهتری از محیط خود دریافت کنید .

 

وسایل دست ساز خانه

باید آگاهی کامل را در این زمینه داشته باشید که عناصر دکوراسیون روستایی اغلب منحصر به فرد هستند و به صورت خاص و تک تولید میشود . بنابراین اگر میخواهید خانه تک با وسایل خاص که القا کننده طبیعت نیز باشد از این طرح برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید . به طور کل خانه شما نشان دهنده حس و شخصیت شما بوده است . این دکوراسیون حس آرامش را به خانه ها القا میکند .

به طور کلی در طراحی داخلی روستیک ، همه چیز یک هدف دارد. همه وسایل دلیلی برای حضور مکان شما دارند . ایده های دکوراسیون اتاق نشیمن اغلب شامل لوازم جانبی بازی با رنگ ، هنر و خرده ریزه همراه است . ایده های تزئینی روستایی برای اتاق نشیمن نیز باید شامل مکانهای زیادی برای نشستن و پتوهای دنج باشد . اتاقهای روستیک هر آنچه را که شما نیاز دارید در خود دارند ، اما آنها بی نظمی غیر ضروری ندارند و اقلام بدون هدف در اتاق وجود ندارد بلکه از نظم خاصی پیروی میکنند .

رنگ در دکوراسیون روستایی

در واقع برای ستایش دکوراسیون دیوار روستایی ، بهتر است که با رنگ های خنثی شروع کنید . از آنجایی که  ، رنگ و شادابی را اضافه کنید شروع با یک پالت رنگ خنثی به شما امکان می دهد ویژگی های اتاق خود را برجسته کنید . دیوارهای سفید با چوب طبیعی برجسته فضای خاصی را در اختیار ما قرار میدهند . رنگ سفید به چوب اجازه می دهد تا به تنهایی در فضا خود نمایی کند . قائدتا در دکوراسیون روستیک هنگام استفاده از سایه های خنثی در اطراف عناصر چوبی ، مطمئن شوید که رنگ آنها خیلی نزدیک رنگ چوب نیست . توجه به این موضوع باعث میشود رنگ ها در اتاق یکدیگر را تقویت کنند .

نگران این نباشید که دکوراسیون دیوار روستایی شما بیش از حد کسل کننده باشد . برای جلوه بیشتر وسایل خانه میتوانید در این طرح از رنگ جواهر به عنوان روکش مبل ، مبلمان و لوازم جانبی خود استفاده کنید . این رنگ ها حس جسورانه و روشن را همراه به حس لوکس و خاص بودن به چیدمان خانه میدهند .

وقتی به پالت رنگ طبیعی اشاره می شود ، بسیاری از افراد به قهوه ای ، بژ و کرم فکر می کنند . با این حال ، یک پالت رنگ طبیعی شامل سایه های سبز ، آبی و قرمز است . تا زمانی که رنگها با سایر عناصر هماهنگ شده و منجر به زیبایی گرم و خاکی شوند در سبک روستیک هیچ محدودیتی برای استفاده از این رنگ ها وجود ندارد .

 

کاربرد سنگ در دکوراسیون

به طور کلی می توان گفت ، عجیب است که کفپوش سنگی جلوه ای عالی برای دکوراسیون آشپزخانه روستایی دارد و همچنین در حمام روستایی عالی به نظر می رسد . سنگ طبیعی و بادوام است و در عین حال که دارای کاربرد بالایی در طراحی بوده است . به طور کلی سنگ احساس گرمی ، شادابی و دلپذیری را برای شما فراهم می کند .

شومینه های سنگی برای اتاق نشیمن ایده عالی به نظر می رسند . سنگ همراه با درخشندگی آتشین گرم که شامل نور ( زرد، نارنجی ) حی فوق العاده را برای افراد خانه ایجاد میکند که قابل وصف کردن نیست .

 

نقش فلزات در دکوراسیون روستایی

نکته ای که در این زمینه باید بدانید ، اینست که آهن ، مس و برنج همه فلزات طبیعی عالی هستند که برای لوازم جانبی دکوراسیون خانه های روستایی مناسب هستند . اگر از نظر بودجه مقرون به صرفه هستید ، وسایل ترکیبی جنس آهن ، مس و برنج هنوز شگفت انگیز به نظر می رسند . این قطعات هزینه شما را تا حدودی کاهش میدهد و همچنین حس خانه روستایی با وسایل طبیعی را برای شما القا میکنند .

این نکته را نیز فراموش نکنیم نورپردازی به فلزات ،آهن ، مس باعث حس زیبایی خاصی در فضای خانه میشود . این نور پردازی حس تازگی و روستایی را در کنار زیبایی به محیط القا میکند .

 

تاثیر پارچه بر روستیک

دقت داشته باشید که پارچه های گونی بافت بهترین نوع از پارچه ها برای این سبک بوده اند . رنگ و بافت در دکوراسیون روستیک بسیار اهمیت دارد . در اصل میتونیم به پارچه های گونی بافت اصطلاح متریال شگفت انگیز را بکار ببریم زیرا در عین سادگی وقتی در کنار دکوراسیون بخصوص سبک روستیک یا حتی مدرن مورد استفاده قرار میگیرند . این پارچه ها یک هویت روستایی ، سرد و با اصلت به دکوراسیون میدهند .

 

ترکیبات برای دیوراها

در واقع دیوارهای روکش روستایی امروزی حال و هوای کاملاً متفاوتی دارند . آنها می توانند سبک ، سفید شده یا همراه چوب بازیافت شده طراحی شوند . دیوار برجسته این اتاق خواب با Stickwood پوشانده شده است ، که یک محصول چوبی است که به راحتی نصب می شود .

اگر نمی توانید دیوارهای روکش شده را در فضای دکوراسیون روستیک خود کار کنید ، نگران نباشید . دیوارهای سفید یک بوم خالی عالی برای شما فراهم می کند تا جادوی دکوراسیون روستایی خود را اجرا کنید . دیوارهای سفید روشن حس شادی فوق العاده را ایجاد میکنند و حس روستایی را به فضا میدهند .

 

پوست حیوانات در دکوراسیون

لازم است بدانید که اگر علاقه دارید از پوست حیوانات در دکوراسیون منزل خود استفاده نمائید ، میتوانید از پوست مار و تمساح استفاده کنید که در قدیم ایام  زیاد کاربرد داشته است  . اما به نظر ما ، بهترین انتخاب برای یک محیط روستایی نیستند . پوست هایی را که به طور طبیعی که بور طبیعی دارای بافت نرمی هستند در دکوراسیون استفاده کنید . این پوست میتواند شامل پوست گورخر یا گاو ، گوسفند باشد .

باید دانست که چرم و پوست طبیعی یک عنصر رایج در دکوراسیون روستیک بوده است ، مبلمان و لوازم جانبی که دارای پوست مو هستند نیز حس طبیعی و خاص بودن را در فرد ایجاد میکنند . این نوع چرم ، شامل پوست گاو همراه با موها و رنگها متفاوت و الگوهای طبیعی از پوست حیوان بوده است .

 

وسایل دکوری روستایی

در ضمن آویختن تابلوها روی دیوارها یک راه خوب و ساده برای افزودن شخصیت به یک فضا است . یک علامت روستایی ساخته شده از چوب با یک پیام زیبا روی آن می تواند به مهمانان شما کمک کند تا در خانه شما استقبال بیشتری کنند یا می تواند به پر کردن یک نقطه خالی روی دیوار کمک کند . انتخاب طرح مناسب میتواند حس تازگی و آرامش را در کنار روستایی بودن به محیط بده د.

 

نتیجه پایانی 

درنهایت ،این مطلب در راستای شناسایی سبک روستیک در معماری و دکوراسیون داخلی بوده است .  تیم ویکی سرا طبق بررسی ها و تحقیقات کسب شده نیز  قصد داشتند  کمی به اطلاعات شما در زمینه این سبک سنتی بیفزاید . در مجموع به این موضوع پی بردیم که در این سبک از وسایل ابتدایی و ساده برای دکوراسیون خانه و نیز وسایل آن استفاده میشود .


منبع : سبک دکوراسیون روستیک 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی